118 εκατ. ευρω τζιρος και 31 εκατ. ευρω καθαρα κερδη τα Mitsis Hotels

Γράφει η Ζαφειρώ Χατζοπούλου

Το ραντεβού για τη συνέντευξη με τον ιδιοκτήτη της μεγαλύτερης, αμιγώς ελληνικών συμφερόντων, ξενοδοχειακής αλυσίδας στην Ελλάδα είχε ορισθεί, ως συνήθως, στα κεντρικά γραφεία της διοίκησης του ομίλου Μήτσης. Έφτασα λίγο καθυστερημένη – λόγω της «απροσεξίας» του οδηγού ταξί-  στο προκαθορισμένο ραντεβού μας και αρκετά αγχωμένη γνωρίζοντας ότι ο χρόνος είναι πολύτιμος για τον κ. Κωνσταντίνο Μήτση. Το άγχος και η πίεση εξαφανίστηκαν μόλις αντίκρισα πολύ κόσμο ο οποίος καθόταν στην αίθουσα υποδοχής και ο καθένας είχε τους δικούς του λόγους να του εκθέσει στη συνάντησή τους. Οφείλω ωστόσο  να παραδεχτώ ότι αυτή τη φορά επικρατούσε κοσμοσυρροή έξω από τα γραφεία του ιδιοκτήτη της Mitsis Hotels SA. Ίσως όχι άδικα γιατί ο κ. Μήτσης είναι αν όχι ο μοναδικός τουλάχιστον ένας από τους λίγους Έλληνες ξενοδόχους που επενδύουν στην εγχώρια τουριστική αγορά σε αυτή τη δύσκολη φάση της χώρας. Να, μια ωραία αφορμή- ερώτηση για να ξεκινήσει η συνέντευξη με τον ιδιοκτήτη της Mitsis Hotels SΑ κ. Κωνσταντίνο Μήτση. Παρόλο που η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε πριν να ξεκινήσει η σεζόν της τρέχουσας χρονιάς, είναι, όπως θα διαπιστώσετε, επίκαιρη όσο ποτέ.    

 

Αληθεύει ότι είστε αν όχι ο μοναδικός τουλάχιστον ένας από τους λίγους Έλληνες ξενοδόχους που επενδύουν στην εγχώρια τουριστική αγορά;

Πράγματι, έτσι είναι. Τη φετινή χρονιά θα ξεκινήσει τη λειτουργία του ένα νέο ξενοδοχείο στην Κρήτη. Το 2011 είχαμε ανοίξει το μισό, δεν προλάβαμε να το αποπερατώσουμε και την τρέχουσα χρονιά θα φτάσει στην πλήρη ανάπτυξή του. Πρόκειται για το ξενοδοχειακό συγκρότημα Laguna το οποίο αποτελεί το 19o μέλος της Mitsis Hotels SA  και περιλαμβάνει ενδεικτικά: 400 δωμάτια, 7 εστιατόρια, 5 μπαρ, 8 πισίνες κλπ. Το κονδύλι για την κατασκευή και τον εξοπλισμό του Laguna- το οποίο αποτελεί το τρίτο μέλος της Mitsis Hotels SA στην Κρήτη- έφτασε τα 50 εκατ. ευρώ εκ των οποίων το 50% προέρχεται από ίδια κεφάλαια, ένα μέρος αντιπροσωπεύει το δάνειο και το άλλο αντιστοιχεί στην επιδότηση.

Πώς νιώθετε που είστε ο μοναδικός που επενδύει στην ελληνική τουριστική αγορά μεσούσης της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα;

Δεν αισθάνομαι τίποτα το ιδιαίτερο. Νιώθω όπως πριν και όπως θα νιώσω μετά την κρίση. Η αναπτυξιακή στρατηγική της Mitsis Hotels SA που  προέβλεπε τη λειτουργία 5 νέων ξενοδοχείων και του χρόνου, το 2013 ολοκληρώνεται με τη λειτουργία του 20ου μέλους της ξενοδοχειακής αλυσίδας, του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Alila Resort & Spa στην περιοχή Φαληράκι της Ρόδου, με τις κλίνες να ανέρχονται στον όμιλο στις περίπου 25.000. Θα πρόκειται για το 8ο μέλος της αλυσίδας στη Ρόδο και το κόστος για την κατασκευή και τον εξοπλισμό του προβλέπεται ότι θα φτάσει τα 46 εκατ. ευρώ. Δοθείσας της ευκαιρίας, θα πρέπει να τονίσω ότι το κόστος για την κατασκευή ξενοδοχείων δεν είναι πλέον φθηνό- χαμηλό. Αρκεί και μόνο να αναφέρω ότι το κόστος ενός δωματίου ανέρχεται στα 120.000 έως 150.000 ευρώ. Χωρίς να υπολογίζεται το κόστος για την αγορά του οικοπέδου το οποίο αγγίζει τα 15 εκατ. ευρώ.

Συνεταίρους ευτυχώς δεν είχα και ούτε θα αποκτήσω. Εάν τους ήθελα, θα τους έβαζα όταν τα κατασκευάζαμε και όχι τώρα που έχει αποπερατωθεί οι εργασίες και λειτουργούν.

Θα πρέπει ωστόσο να υπογραμμίσω ότι είναι δύσκολο να κρατήσουμε αυτό που κάναμε τόσα χρόνια. Χωρίς υπερβολή, δουλέψαμε, πασχίσαμε να φτιάξουμε τη ξενοδοχειακή αλυσίδα αλλά είναι εξίσου πολύ δύσκολο να τη λειτουργήσουμε. Το προσωπικό των ξενοδοχείων που φτάνει τα 3.500 άτομα δύσκολα κουμαντάρεται. Και μάλιστα από έναν άνθρωπο σαν εμένα που θέλω να τα ελέγχω όλα. Δεν αφήνω να ελέγχουν οι άλλοι και να μου δίνουν κατόπιν λογαριασμό. Περνάω και βλέπω κάθε ξενοδοχείο κάθε εβδομάδα και παρακολουθώ επισταμένως τα σημεία εκείνα που καθίστανται απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του. Οφείλω ωστόσο να παραδεχτώ ότι δεν νιώθω σπουδαία που έχω τόσα ξενοδοχεία ή τόσους πελάτες. Για να είμαι ειλικρινής, νιώθω σπουδαία γιατί καταφέρνω και όλοι οι πελάτες μου φεύγουν ευχαριστημένοι από τα ξενοδοχεία Mitsis. Σε αυτό συνηγορούν και οι βαθμολογίες που αποσπούν τα ξενοδοχειακά συγκροτήματα στο Holidaycheck, στο Tripadvisor κλπ. Συγκεκριμένα ξεκινάνε από το 75% και φτάνουν μέχρι το «άπιαστο» 92%. Είναι δηλαδή σπουδαίο επίτευγμα που αναχωρούν ευχαριστημένοι οι πελάτες των ξενοδοχείων Mitsis και αντίστοιχης εμβέλειας είναι οι επαναλαμβανόμενοι πελάτες που αντιπροσωπεύουν το 25% της πελατείας στα Mitsis Hotels. Οι repeaters μας είναι 100.000 άτομα το χρόνο από τους 400.000 συνολικά που προτιμούν για τις διακοπές τους τα ξενοδοχεία του ομίλου.   

Με βάση την επιτυχία που σημειώνετε στον αριθμό των πελατών στα MitsisHotels, τι θα συμβουλεύατε τους Έλληνες ξενοδόχους;

Οι Έλληνες ξενοδόχοι έχουν ανοιχτά μυαλά και μάτια. Απλώς είναι διαφορετικός ο τρόπος που λειτουργούν. Μια χαρά προχωράνε οι άνθρωποι τις δουλειές τους, απλώς ο καθένας μας έχει τη δική του φιλοσοφία στη δουλειά του. Η δική μου αποκρυσταλλώνεται στη φράση δουλεύω, δουλεύω, δουλεύω. Οι άλλοι ξενοδόχοι δουλεύουν προφανώς λιγότερο από εμένα. Εγώ εργάζομαι με τον ίδιο αμείωτο ρυθμό όλο το χρόνο, το χειμώνα προετοιμάζομαι και το καλοκαίρι παρακολουθώ επισταμένως τα ξενοδοχεία. Μην περιμένετε μάταια να σας αποκαλύψω μυστικά που δεν λέγονται και δεν γράφονται.

Αν όχι πολλοί τουλάχιστον αρκετοί ξενοδόχοι «παραπονιούνται» ότι ρίχνετε τις τιμές. Τι έχετε να τους απαντήσετε;

Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κραμαστάρια. Πώς θα μπορούσε η Mitsis Hotels να σπάει τις τιμές από τη στιγμή που διαμορφώνει τζίρο στα 118 εκατ. ευρώ τζίρο και καθαρά κέρδη στα 31 εκατ. ευρώ; Άρα λοιπόν είναι μύθοι αυτοί οι ισχυρισμοί επειδή δεν μπορούν να γεμίσουν τα ξενοδοχεία τους και θέλουν κάποιον να λασπολογίσουν. Εν πάσει περιπτώσει εάν αυτό έκανα, είναι δικό μου θέμα και δεν ζητάω από κανέναν δανεικά. Αξίζει να σημειώσω ότι έλεγαν ότι πιέζω τις τιμές και όταν δεν ήμουν ο μεγαλύτερος Έλληνας ξενοδόχος. Τότε δηλαδή που είχα 3,4,5 ξενοδοχεία και υιοθετούσαν τον ίδιο ισχυρισμό. Ας σταματήσουν να το λένε.

Πώς διαμορφώθηκε η τουριστική χρονιά του 2011 στα MitsisHotels;

Πολύ καλά. Η πληρότητα έφτασε το 101% και τα ξενοδοχεία ήταν γεμάτα 4,5 μήνες ενώ για 1,5 μήνα η πληρότητα άγγιζε το 70%-80%. Την υψηλή περίοδο, το καλοκαίρι κάναμε stop sales. Παλιά υπολογίζαμε ότι η σεζόν είναι χρονικής διάρκειας 7 μηνών και σήμερα έχει πέσει στους 6 μήνες με τον Απρίλιο να θεωρείται χαμένος μήνας. Η κάθε σεζόν ξεκινά με την άφιξη των πρώτων charter πτήσεων στον προορισμό και τελειώνει με την αναχώρηση των τελευταίων. Όλα τα Mitsis Hotels θα έχουν ξεκινήσει τη λειτουργία τους έως τις 15-20 Απριλίου της τρέχουσας χρονιάς. Οι τιμές που εισπράττουμε τον Απρίλιο δεν είναι πολύ καλές, ίσα ίσα τα έξοδά μας βγάζουμε. Για να έχουμε ένα καλό Μάιο αποφασίζουμε τη λειτουργία τους τον Απρίλιο

Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για το 2012;

Τα Mitsis Hotels θα πιάσουν την ίδια περίπου απόδοση με πέρυσι. Το 2012 θα είναι μια καλή χρονιά για εμάς και όχι άριστη. Αυτή είναι η πρόβλεψη και για το τι τελικά θα γίνει θα το διαπιστώσουμε στις 31 Οκτωβρίου. Καθοριστικός παράγοντας είναι οι εισπράξεις και δεν με ενδιαφέρουν οι αφίξεις. Ωστόσο, προβλέπουμε να μην πέσουμε κάτω από πέρυσι, με βάση τις κρατήσεις που έχουμε πάρει. Σε ότι αφορά στην Ελλάδα θα καταγράψει μονοψήφια μείωση των αφίξεων. Η μείωση αυτή πηγάζει από ότι οι Γερμανοί, οι Ολλανδοί και οι Αυστριακοί δεν μας πουλάνε φέτος. Πιστεύω ότι μπορεί να παρατηρηθεί ανάκαμψη στις κρατήσεις αλλά και πάλι δεν μπορούμε να πιάσουμε τα νούμερα που χάσαμε του μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο, το τρίμηνο δηλαδή που πραγματοποιούνται οι πωλήσεις. Τα μηνύματα που έλαβα από τη συμμετοχή τόσο την προσωπική όσο και του ομίλου στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις στο εξωτερικό είναι ότι όλες οι αγορές θα είναι φέτος στα ίδια με πέρυσι με ένα συν, πλην 2%-5%. Η ρωσική αγορά θα καταγράψει αύξηση της τάξεως, το πολύ, κατά 20%. Τα ρωσικά αεροπλάνα που έχουν προγραμματισθεί να πετάξουν προς Ελλάδα τη φετινή χρονιά είναι αυξημένα κατά 20% σε σχέση με πέρυσι. Άρα και να υπάρξει ζήτηση, δύσκολα θα προσθέσουν ένα ακόμα αεροπλάνο για 20 μέρες τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο. Δράττομαι της ευκαιρίας να επισημάνω οι σκηνές με τις φασαρίες κλπ. στην Αθήνα ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο και πιστεύει ότι ίδια είναι η κατάσταση σε όλη την Ελλάδα. Προσπαθούσα να πείσω τους Ρώσους ότι η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Κως, η Κρήτη δεν έχουν καμία σχέση με την Αθήνα και βρίσκονται μακριά από την ελληνική πρωτεύουσα. Εκτιμώ όμως ότι θα έρθουν οι πρώτοι πελάτες, θα πουν τις εντυπώσεις τους και πιστεύω ότι θα ξεμπλέξουμε με την κατάσταση που γίνεται στην Ομόνοια και στο Σύνταγμα.

Ποιο είναι το προφίλ των πελατών στα MitsisHotels;

Οι τρεις πρώτες εθνικότητες που επιλέγουν τα Mitsis Hotels είναι Άγγλοι, Γερμανοί και Ρώσοι, με 70.000 τουρίστες η καθεμία. Όποια εθνικότητα υπάρχει στον ευρωπαϊκό τουρισμό είναι πελάτες στα ξενοδοχεία μας. Όπως οι Σουηδοί, οι Νορβηγοί, οι Φιλανδοί, οι Ιταλοί, οι Βέλγοι, οι Ελβετοί, οι Αυστριακοί κλπ., ενώ τα τελευταία τρία χρόνια καταγράφεται αυξημένη τουριστική κίνηση από τους Γάλλους. Θεωρώ ότι οι Αμερικανοί- που επισκέπτονται για μία νύχτα το Sofitel- προσγειώνονται στο αεροδρόμιο και επιβιβάζονται το επόμενο πρωινό στο κρουαζιερόπλοιο για να γυρίσουν για 15 ημέρες όλη τη Μεσόγειο. Δεν πρόκειται να μείνουν για ένα δεκαπενθήμερο σε έναν μόνο προορισμό. Ο όμιλος Μήτσης που συμπληρώνει 36 χρόνια πετυχημένης δράσης και λειτουργίας στην ελληνική τουριστική αγορά είναι πασίγνωστος σε όλη την Ευρώπη. Ένας μεγάλος Γερμανός tour operator είπε χαρακτηριστικά ότι εάν δεν έχεις στο πρόγραμμά σου Mitsis Hotels, τότε  δεν ασχοληθείς με την Ελλάδα. Εκείνο που θέλω να πω ότι πλέον μας ζητάνε για να συνάψουν συμβόλαια μαζί μας. Ήδη έχω προσεγγίσει τους tour operators που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά και μόνο στο διαδίκτυο- κάνουν  τη δουλειά δηλαδή του μέλλοντος- και έτσι μπορώ και σχεδιάζω αναπτυξιακή στρατηγική για τον όμιλο για τα επόμενα 5,10 χρόνια.

Τι προβλέπει το επιχειρηματικό σχέδιο περαιτέρω ανάπτυξης της MitsisHotels;

Με τη λειτουργία του ξενοδοχείου στο Φαληράκι σταματάμε. Μαζί με το γιο μου Σταύρο θα προβούμε το 2014 σε νέους σχεδιασμούς,  σε νέα στρατηγική. Θα εξετάσουμε που πάμε, τι προοπτικές υπάρχουν και εάν μπορούν οι 400.000 πελάτες να γίνουν 500.0000 ή 600.000 γιατί υπάρχουν αντοχές και ανοχές πάνω στη δουλειά. Δεν πρέπει να τις πιέζουμε πάρα πολύ γιατί μπορεί να σπάσουν. Η εκπόνηση της νέας στρατηγικής θα γίνει το 2014. Μιλάω πάντα με ότι υπάρχει σήμερα στη σκέψη και στο μυαλό μας. Επί ουδενί δεν κεντρίζει το ενδιαφέρον μου η πτώση που έχει υπάρξει στις τιμές των μονάδων. Τα ξενοδοχεία που πωλούνται είναι κακά ξενοδοχεία, σε άσχημα μέρη, περιοχές, δεν έχουν ωραίες παραλίες, έχουν αναπτυχθεί σε κακά κτίρια κλπ. Δεν υπάρχει κάποιο πολύ καλό ξενοδοχείο να αποσπάσει την προσοχή υποψήφιων αγοραστών. Εξάλλου είναι πολλά τα μέρα στα οποία έχω ανοιχτεί και δεν θα προλαβαίνω μετά να τα ελέγχω. Καίριο για μένα θέμα είναι η Mitsis Hotels να είναι υγιής, κερδοφόρα και γεμάτη ενθουσιασμό δράσης και λειτουργίας κάθε χρόνο και για πολλά έτη.  

 

Ποιο είναι το κονδύλι που έχετε δαπανήσει τα τελευταία τέσσερα χρόνια στην ελληνική τουριστική αγορά;

Μόνο τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει διοχετευθεί κονδύλι ύψους 300 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία και λειτουργία 5 νέων ξενοδοχείων. Σε ότι αφορά στο δεύτερο ξενοδοχείο στα Γιάννενα παρόλο που η άδεια είναι ήδη βγαλμένη, εντούτοις θα επανέλθουμε μετά την κρίση. Έχω σταματήσει κάθε είδους σκέψεις και επαφές για νέα πράγματα και ευτυχώς που δεν είχαμε παρουσία στη Λιβύη- για την οποία ενδιαφερόμασταν πριν από λίγα χρόνια- έτσι όπως έγινε εκεί η κατάσταση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κάτω από την ομπρέλα του ομίλου Μήτσης συγκαταλέγονται 19 ξενοδοχεία σε δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς. Συγκεκριμένα διαθέτει:

  • το Roda Beach στην Κέρκυρα
  • το Serita, το Rinela Beach και το Laguna στην Κρήτη
  • το Grand Serai στα Ιωάννινα
  • το Sofitel απέναντι από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
  • το Galini στα Καμένα Βούρλα
  • το Ramira, το Summer Palace, το Norida, το Blue Domes και το Family Village στην Κω
  • το Grand Hotel, το Faliraki Beach, το La Vita Hotel, το Petit Palais, το Lindos Memeories, το Rodos Village, το Rodos Maris

 

 

2 responses to “118 εκατ. ευρω τζιρος και 31 εκατ. ευρω καθαρα κερδη τα Mitsis Hotels

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s