«ΧΩΡΙΣ ALL INCLUSIVE ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΑΛΛΟΥ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ»

Photo credits: Kuoni Group

Photo credits: Kuoni Group

Kuoni Travel: «Το 40% των πελατών μας που ταξιδεύουν σε προορισμούς της Μεσογείου επιλέγουν πακέτα all inclusive. Αν η Ελλάδα αποφασίσει να μην προσφέρει αυτού του είδους διακοπές, τότε η πλειονότητα αυτής της κατηγορίας τουριστών θα επιλέξουν το πακέτο κάποιας άλλης χώρας». Αυτή είναι, ξεκάθαρη και χωρίς περιστροφές, η απάντηση του τρίτου μεγαλύτερου tour operator στην Ευρώπη και κυρίαρχου τουριστικού οργανισμού στις σκανδιναβικές χώρες στο ερώτημα του Capital.gr και στη Βίκυ Κουρλιμπίνη ποια θα είναι η πολιτική του στην περίπτωση που «παραγκωνιστεί» το δημοφιλές- ιδιαίτερα στην ευρωπαϊκή τουριστική αγορά- μοντέλο του all inclusive και το ελληνικό τουριστικό προϊόν επιστρέψει στη λογική του bed & breakfast, στα δωμάτια δηλαδή που προσφέρουν απλά διαμονή και πρωινό και στα rooms to let… πρόταση που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ παρουσιάζοντας τις προγραμματικές του θέσεις για τον ελληνικό τουρισμό την προηγούμενη εβδομάδα.

Στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι το all inclusive φέρνει στις επιχειρήσεις έσοδα που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ. Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία των tour operators, οι οποίοι όπως είναι γνωστό αποτελούν τους μεγαλύτερους «τροφοδότες» όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και των υπολοίπων μεσογειακών προορισμών, υπολογίζεται ότι 6 στους 10 τουρίστες, με μέση ταξιδιωτική δαπάνη περίπου στα 1.000 ευρώ ανά άτομο, επιλέγουν τα πακέτα all inclusive.

Παράλληλα, πάνω από 30% του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας προσφέρει τέτοια πακέτα. Σε εντελώς αντίθετο κλίμα, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης προτείνει μείωση της εξάρτησης από τους διεθνείς tour operators, παρά το γεγονός πως την τελευταία διετία μεγάλα ξένα τουριστικά γραφεία επεκτείνουν τα πακέτα τους για Ελλάδα.

Η πρόταση για στροφή από το all inclusive έρχεται την ώρα που ο μεγαλύτερος tour operator διεθνώς, η TUI, που μόνο στην Ελλάδα συνεργάζεται με περίπου 2.800 ξενοδοχεία με τζίρο που ξεπερνά συνολικά τα 750 εκατ. ευρώ, ετοιμάζεται για επενδύσεις σε νέες μονάδες σε «πετυχημένους» για εκείνη προορισμούς, όπως η Ρόδος, εκτιμώντας παράλληλα πως το 2015 θα διακινήσει περισσότερους από 2,2 εκατ. τουρίστες. Ειδικότερα, όσον αφορά την τουριστική ζήτηση από τη Γερμανία, την κατεξοχήν παραδοσιακή τουριστική αγορά για τις ελληνικές επιχειρήσεις, εκτιμάται ότι 5 στους 10 Γερμανούς ζητούν πακέτα all inclusive. Ακολουθούν οι Άγγλοι και οι Ιταλοί.

«Δεν μπορούμε να κολυμπήσουμε αντίθετα στον τουριστικό χάρτη» απαντά από την πλευρά της στο ίδιο ερώτημα η διευθύνων σύμβουλος του ταξιδιωτικού γραφείου Le Grand το οποίο συνεργάζεται με ρωσικούς tour operators. Σύμφωνα με τα στοιχεία για τη ρωσική αγορά, περίπου το 70% των Ρώσων τουριστών επιλέγουν τα πακέτα all inclusive για τις διακοπές τους, επιθυμώντας να γνωρίζουν εκ των προτέρων πόσα χρήματα θα ξοδέψουν. Το ίδιο ισχύει, όπως δείχνουν τα δεδομένα των κρατήσεων, και για χώρες όπως η Πολωνία και η Αυστρία, και γενικότερα χώρες που δεν έχουν αναπτύξει ακόμη «ταξιδιωτική κουλτούρα».

Πρόκειται κυρίως για ζευγάρια και οικογένειες με παιδιά που επιλέγουν τα συγκεκριμένα πακέτα όχι απαραίτητα επειδή είναι πιο οικονομικά, αλλά περισσότερο καθώς θέλουν να γνωρίζουν εξαρχής τον προϋπολογισμό του ταξιδιού τους, γεγονός που τους δίνει μεγαλύτερη οικονομική ασφάλεια κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Όπως εξηγούν οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί, τα all inclusive πακέτα δεν είναι αναγκαστικά φθηνά, καθώς υπάρχουν και προσφορές για πεντάστερα υπερπολυτελή ξενοδοχειακά συγκροτήματα που ξεπερνούν κατά πολύ το μέσο όρο των πακέτων. Η διαφορά είναι πως οι πελάτες γνωρίζουν από πριν πόσα χρήματα θα ξοδέψουν.

Καραδοκούν Ισπανία και Τουρκία

Το σύστημα του all- inclusive, παρά το γεγονός πως έχει δεχτεί αρκετή κριτική, με το επιχείρημα κυρίως πως οι τουρίστες μένουν κλεισμένοι στα ξενοδοχεία και δεν ενισχύουν τις τοπικές επιχειρήσεις, είναι αυτό που διαφημίζουν περισσότερο σήμερα οι ξένοι tour operators και χάρη σε αυτά τα πακέτα φέρνουν στη χώρα το μεγαλύτερο όγκο των ξένων τουριστών. Δεν αποτελεί εξάλλου υπερβολή  πως δημοφιλείς προορισμοί στα Δωδεκάνησα, όπως η Ρόδος και η Κως, στη Χαλκιδική, αλλά και σε νησιά όπως η Κρήτη και η Ζάκυνθος στηρίζονται οικονομικά στους τουρίστες του all- inclusive και η πλειονότητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων επιβιώνει από αυτήν την πελατεία.

Επιχειρηματίες του τουρισμού σημειώνουν πως η διεθνής τουριστική αγορά επιμένει να ζητά το μοντέλο του all inclusive. Αν η Ελλάδα επιμείνει στο να μην στηρίξει αυτή τη μορφή του τουρισμού, μεγάλες κάθετες ξενοδοχειακές μονάδες σε Ισπανία και Τουρκία (δύο χώρες που επενδύουν τα τελευταία χρόνια σε αυτά τα πακέτα, πολλαπλασιάζοντας τα ξενοδοχειακά τους συγκροτήματα και εξελίσσοντας τις προσφερόμενες υπηρεσίες) είναι έτοιμες για να υποδεχτούν τους  τουρίστες που θα διώξει η χώρα, όπως τονίζουν χαρακτηριστικά. Ειδικά στην Τουρκία οι επενδύσεις σε σύνθετα ξενοδοχειακά συγκροτήματα στην Κωνσταντινούπολη διαδέχονται η μία την άλλη, η Αττάλεια εξελίσσεται σε διεθνή προορισμό γκολφ, ενώ η Αίγυπτος, μετά από δύο χρόνια τουριστικής πτώσης, ετοιμάζεται το 2015 να κάνει την αντεπίθεσή της στις ευρωπαϊκές τουριστικές αγορές.

Στον αντίποδα, συμπληρώνουν μεγάλοι ξενοδόχοι,  αν μπορούσαμε αν εξελίξουμε το μοντέλο του all inclusive, εντάσσοντας σε αυτό τοπικά προϊόντα και υπηρεσίες, ή αν διαφοροποιούσαμε το προϊόν στις μικρές μονάδες (αλλάζοντας σε boutique hotels για παράδειγμα), ο ελληνικός τουρισμός θα είχε πολλά να κερδίσει. Εντούτοις η Ελλάδα δείχνει να βρίσκεται ακόμη πολύ πίσω στον τομέα των υποδομών και του «value for money», ενώ ήδη οι πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων ημερών και η αρνητική δημοσιότητα της χώρας μπορούν  να ανατρέψουν όλο τον προγραμματισμό για την επόμενη σεζόν.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s