ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΑΣΗ ΚΑΙ ΥΔΑΤΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΗΝ ΚΥΛΛΗΝΗ ΑΠΟ ΤΗ HELLENICH SEAPLANES

Την πρόταση της εταιρείας HellenicSeaplanes(Υδροπλάνα Ελλάδας) για τη δημιουργία Τεχνικής Βάσης και Υδατοδρομίου στο λιμάνι της Κυλλήνης συζήτησαν κατά τη συνάντηση τους ο πρόεδρος της Εταιρείας Νικόλας Χαραλάμπους και ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Κυλλήνης και Δήμαρχος Ανδραβίδας- Κυλλήνης Ναμπίλ Μοράντ. Στόχος της εταιρείας είναι η Κυλλήνη να αποτελέσει την τεχνική βάση για το Ιόνιο και τη Δυτική Ελλάδα, ενώ ανάλογη διαδικασία για τη δημιουργία τεχνικής βάσης βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο στην περιοχή της Χαλκίδας προκειμένου να καλυφθεί  το Αιγαίο. Σύμφωνα με όσα ανάφερε ο κ. Χαραλάμπους : «έχουμε εκπονήσει μελέτη για το αν είναι βιώσιμη μια τέτοια κίνηση και καταλήξαμε ότι είναι ικανοποιητικό το σημείο για να μπορέσουμε να αναπτύξουμε όχι μόνο το υδατοδρόμιο αλλά και την τεχνική βάση έτσι ώστε να γίνει κέντρο ενδιαφέροντος η Κυλλήνη και να δημιουργήσει και περισσότερες θέσεις εργασίας».

Προχωρημένες διαδικασίες για 22 υδοτοδρόμια

Η εταιρεία δραστηριοποιείται τα τελευταία 2 χρόνια στην ελληνική αγορά με στόχο την ανάπτυξη δικτύου Υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα και την επιχειρησιακή σύνδεση των προορισμών με υδροπλάνα. Μέχρι σήμερα, η HellenicSeaplanes έχει ξεκινήσει την ανάπτυξη υδατοδρομίου μέσω ιδίων κεφαλαίων χωρίς την επιβάρυνση, με οποιοδήποτε κόστος, του οικείου Φορέα Διαχείρισης και Εκμετάλλευσης Λιμένα στη Σκύρο, στην Αλόννησο, στην Αμφιλοχία που θα αποτελέσει και την κεντρική βάση διανυκτέρευσης των αεροσκαφών, στη Σκόπελο, την Τήνο, την Πάτμο, τη Σάμο και σε ιδιωτική μαρίνα στην Χαλκιδική. Παράλληλα έχουν ξεκινήσει διαδικασίες για τη δημιουργία υδατοδρομίων σε επτά λίμνες μεταξύ των οποίων και ο Καϊάφας. Η  εταιρεία λειτουργεί ως Τεχνικός Σύμβουλος αδειοδότησης υδατοδρομίου στο Λιμάνι του Βόλου, της Ζακύνθου, στην Κέρκυρα και το Μεγανήσι, ενώ πρόσφατα στη λίστα των προς ανάπτυξη υδατοδρομίων προστέθηκαν η Κύμη, η Κάρυστος και η Αιδηψός.

 

«Η Ελλάδα θα γίνει η «Μέκκα» των υδροπλάνων»

Στόχος της εταιρείας σύμφωνα με τον κ. Χαραλάμπους είναι τον Μάιο να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια και μέχρι το 2016 να λειτουργούν 100 υδατοδρόμια σε όλη τη Χώρα. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε : «πιστεύουμε ότι η Ελλάδα θα γίνει η «Μέκκα» των υδροπλάνων  και οι Μαλδίβες της Ευρώπης» και συμπλήρωσε : «Αυτό που έχουμε στόχο είναι να αναπτύξουμε διαδρομές όχι ανταγωνιστικές με τις υφιστάμενες αεροπορικές εταιρείες έτσι ώστε να δοθεί η ευκαιρία σε προορισμούς που είναι πίσω στη διασύνδεση τους με άλλα μέρη να μπορέσουν να συνδεθούν με άλλους προορισμούς. Για παράδειγμα θα ξεκινά από την Κυλλήνη όλο το Ιόνιο προς Πύλο και την  Καλαμάτα και μετά με ανταπόκριση θα φθάνει στην Κρήτη».
Η λειτουργία των πρώτων υδατοδρομίων είναι στην τελική φάση της υλοποίησης τους, ωστόσο υπάρχουν ακανθώδεις γραφειοκρατικές διαδικασίες που «εμπόδιζαν» την αναβάθμιση των μεταφορών στη Χώρα μας όπως ανέφερε ο πρόεδρος της HellenicSeaplanes: «Αν ένα λιμάνι έχει περιβαλλοντική μελέτη βοηθά πολύ στην αδειοδότηση. Υπάρχουν πολλά λιμάνια που δεν έχουν περιβαλλοντική μελέτη οπότε αναγκαστικά θα πρέπει να πάρουμε την περιβαλλοντική άδεια και μετά να μπούμε στη διαδικασία της αδειοδότησης της λειτουργίας. Κάθε λιμάνι αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση. Υπάρχουν λιμάνια που δεν έχουν καν συντελεστή δόμησης που δε μπορούμε να βάλουμε ούτε τον οικίσκο για τον έλεγχο επιβατών. Από εκεί και πέρα για εμάς είτε δύσκολα είτε εύκολα θα προχωρήσουμε με το σχεδιασμό μας».

Θετική αντιμετώπιση από τη Δημοτική Αρχή

Ως ευκαιρία η Κυλλήνη να οδηγήσει τις εξελίξεις της ανάπτυξης υδατοδρομίων στο Ιόνιο χαρακτήρισε την κατασκευή της τεχνικής βάσης και την πρόταση της εταιρείας ο Ναμπίλ Μοράντ τονίζοντας : «Σαν δημοτική αρχή έχουμε στόχο την ανάπτυξη της περιοχής γενικότερα αλλά και ειδικότερα του Λιμανιού της Κυλλήνης. Πρόκειται για μια σοβαρή πρόταση για τη δημιουργία υποδομών για υδροπλάνα που θα συνδέσουν την Κυλλήνη με πολλούς προορισμούς. Στόχος μας είναι να βρούμε τρόπο και τις απαραίτητες προϋποθέσεις για μια καλή συνεργασία. Είμαστε θετικοί ως προς την πρόταση ωστόσο θα ελέγξουμε τις προδιαγραφές που είναι απαραίτητες και πως μπορούμε να τις δημιουργήσουμε εάν τελικά έρθουμε σε συμφωνία με την εταιρεία».

 

Πηγή: http://protinews.gr

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s