ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΟΛΥΖΟΣ: ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΕΙΣΡΕΕΙ «ΖΕΣΤΟ ΧΡΗΜΑ» ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ ΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ

Επιβεβλημένη όσο ποτέ άλλοτε κρίνεται η αναπροσαρμογή της στρατηγικής πωλήσεων των ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και η εστίασή της στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του διαδικτύου και κατ’ επέκταση η μετάβασή της στη ψηφιακή εποχή. Στην πρόσκληση- πρόκληση αυτή «επιτάσσουν» οι ραγδαίες εξελίξεις που συντελούνται στην παγκόσμια ξενοδοχιακή αγορά- με τις απευθείας κρατήσεις, μέσω της ιστοσελίδας των μονάδων, συνεχώς να μεγεθύνουν το μερίδιό τους και να πιάνουν ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό στο δείκτη της συνολικής πελατείας τους- και στις αλλαγές που παρατηρούνται στην καταναλωτική συμπεριφορά των ταξιδιωτών.

«Ένας στους δύο Ευρωπαίους πολίτες χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για τα ταξίδια του», δηλώνει χαρακτηριστικά ο Head of Digital Marketing της Nelios Βασίλης Πολύζος και το κυριότερο «ο μέσος χρήστης θα επισκεφτεί κατά μέσο όρο 18 σελίδες ξενοδοχείων πριν κάνει την κράτηση του και θα περάσει, κατά 90%, από την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου που θα μείνει, ανεξαρτήτως του καναλιού αγοράς», συμπληρώνει με νόημα.

Λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις αυτές ο κ. Βασίλης Πολύζος ξεκάθαρα δηλώνει ότι «είναι απαραίτητη η προσαρμογή των ελληνικών ξενοδοχείων στη ψηφιακή εποχή».

Στη συνέντευξή του στο Business Travel blog ο Head of Digital Marketing της Nelios υπογραμμίζει ότι η τάση των απευθείας κρατήσεων που έχει αρχίσει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ξενοδοχειακή αγορά, θα ενταθεί τα επόμενα χρόνια καθώς το 37% των πωλήσεων θα γίνεται διαδικτυακά μέχρι τα τέλη του 2016! Παράλληλα, επισημαίνει ότι εάν και μόλις ένα στα 3 ελληνικά ξενοδοχεία διαθέτει ενεργή παρουσία στο διαδίκτυο, εντούτοις οι Έλληνες ξενοδόχοι διάκεινται θετικά στο να δαπανήσουν χρήματα για την on line παρουσία της εταιρίας τους. Με απώτερο στόχο τι άλλο από το αυξήσουν τις απευθείας πωλήσεις τους και να μειώσουν την εξάρτηση και το κυριότερο τις δαπάνες σε προμήθειες σε άλλα κανάλια πώλησης.

Παράλληλα, ο ειδικός επί του καίριου θέματος κ. Πολύζος δίνει ορισμένες οδηγίες προς τους, «ναυτιλλομένους» στη ψηφιακή εποχή, ξενοδόχους για το πώς η ιστοσελίδα τους θα καταστεί εργαλείο για απευθείας κρατήσεις και απαριθμεί τα πλεονεκτήματα της δελεαστικής και προσοδοφόρας συγκεκριμένης επένδυσης.

Μόνο το γεγονός ότι οι απευθείας κρατήσεις στα συνεργαζόμενα με τη Nelios ξενοδοχεία έχουν εκτοξευτεί στο 65% την τρέχουσα χρονιά, με τους ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, τη Γαλλία και την Ιταλία να διαμορφώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό στο δείκτη των direct τους κρατήσεων σίγουρα δεν θα περάσει απαρατήρητο και τα ελληνικά ξενοδοχεία θα διαπιστώσουν ότι «ήγγικεν η ώρα της μετάβασής τους στη ψηφιακή εποχή»

 

 Ποια είναι η τάση που καταγράφεται στην ευρωπαϊκή αγορά σχετικά με τις απευθείας κρατήσεις στις οποίες προβαίνουν οι κάτοικοι της γηραιάς ηπείρου μέσω της ιστοσελίδας ενός ξενοδοχείου;

Αυτό που παρατηρούμε και καταγράφουμε ως γεγονός τα τελευταία χρόνια, όλοι όσοι απασχολούμαστε έμμεσα ή άμεσα με τον ξενοδοχειακό κλάδο, είναι πως οι απευθείας κρατήσεις κερδίζουν καθημερινά έδαφος σε σχέση με τα παραδοσιακά κανάλια πωλήσεων. Σήμερα, ένας στους δύο Ευρωπαίους πολίτες χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για τα ταξίδια του. Η μεταβολή της καταναλωτικής συμπεριφοράς είναι, αφενός, αποτέλεσμα της εξοικείωσης των ανθρώπων με τα σύγχρονα εργαλεία και αφετέρου, της προσαρμογής των ξενοδοχείων στα νέα δεδομένα που προστάζει η τεχνολογική εξέλιξη. Σημαντικά στοιχεία έρχονται στο φως και από την έρευνα της Ipsos MediaCT για λογαριασμό της Google, σύμφωνα με την οποία, το 37% των πωλήσεων των ξενοδοχείων στην Ευρώπη θα γίνονται διαδικτυακά μέχρι τα τέλη του 2016.

Οι απευθείας κρατήσεις θα αντιπροσωπεύουν σημαντικό ποσοστό στις συνολικές πωλήσεις των ξενοδοχείων στο εγγύς μέλλον

Οι απευθείας κρατήσεις, φαίνεται πως είναι από τις κυρίαρχες τάσεις στις ξενοδοχειακές πωλήσεις παγκοσμίως. Εκτιμάτε ότι η τάση αυτή θα ενταθεί τα επόμενα χρόνια;

Διεθνώς, βρισκόμαστε στην αρχή μιας τεχνολογικής επανάστασης στον ξενοδοχειακό κλάδο, μέσω της οποίας πρόκειται να διαμορφωθεί ένα νέο μείγμα στα κανάλια πωλήσεων των ξενοδοχείων, και μάλιστα πολύ πιο σύντομα απ’ ότι μπορούσαμε να φανταστούμε. Η τεχνολογική εξέλιξη, η ανάγκη των ξενοδόχων να απαγκιστρωθούν από τρίτα κανάλια πώλησης, καθώς και οι επόμενες γενιές ταξιδιωτών οι οποίες είναι φοβερά εξοικειωμένες με τα σύγχρονα εργαλεία, είναι παράγοντες που συντελούν στο ότι οι απευθείας κρατήσεις θα αποκομίσουν ένα σημαντικό κομμάτι από την πίτα των συνολικών πωλήσεων των ξενοδοχείων στο μέλλον.

Μόνο ένα στα 4 ελληνικά ξενοδοχεία έχει ενεργή παρουσία στο διαδίκτυο

Υπάρχει διάθεση από πλευράς των Ελλήνων ξενοδόχων για να επενδύσουν στην online παρουσία τους και να αξιοποιήσουν την ιστοσελίδα τους ως κανάλι πώλησης;

Αν και μόλις 1 στις 4 ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες έχει ενεργή παρουσία στο διαδίκτυο, υπάρχει έντονη διάθεση από πλευράς των ξενοδόχων να ασχοληθούν σοβαρά με την online παρουσία τους. Απώτερος σκοπός τους είναι να αντλήσουν απευθείας κρατήσεις από το website τους, περιορίζοντας κανάλια στα οποία δαπανούν υπέρογκα ποσά σε προμήθειες. Αυτό είναι κάτι που το βιώνουμε καθημερινά στη Nelios, κάνοντας μας να αισιοδοξούμε πως ο ελληνικός ξενοδοχειακός κλάδος θα προσαρμοστεί γρηγορότερα σε σχέση με των ανταγωνιστριών χωρών, στην νέα πραγματικότητα.

Η ιστοσελίδα είναι η αιχμή του δόρατος στην online παρουσία του ξενοδοχείου

Τι θα συμβουλεύατε τους Έλληνες ξενοδόχους ώστε η ιστοσελίδα τους να γίνει ένα εργαλείο για απευθείας κρατήσεις;

Η ιστοσελίδα είναι η αιχμή του δόρατος στην online παρουσία του ξενοδοχείου. Είναι το μέρος στο όποιο θέλουμε να φέρουμε τους υποψήφιους πελάτες μας και να τους πείσουμε να αγοράσουν το προϊόν μας. Είναι το μέρος στο οποίο πρέπει το ξενοδοχείο να περιγράψει τον εαυτό του και να αναδείξει τα δυνατά του χαρακτηριστικά. Είναι το μέρος στο οποίο ο χρήστης θα αναζητήσει προνόμια και καλύτερες τιμές. Όλα αυτά, έχοντας πάντα ως βάση μια δυναμική ιστοσελίδα, με συναφές design προς το brand, καλή φωτογράφιση του προϊόντος, και ανταπόκριση προς κάθε λογής φορητή ή μη συσκευή.

 

Τα πλεονεκτήματα των απευθείας κρατήσεων

Ποια είναι τα οφέλη τα οποία αποκομίζουν οι ξενοδόχοι ενισχύοντας τις προσπάθειες τους για απευθείας κρατήσεις μέσα από την ιστοσελίδα τους;

Απευθείας χρήματα στα ταμεία τους. Καθόλου προμήθειες. Καλύτερη ροή κεφαλαίων. Μικρότερη εξάρτηση από τρίτα κανάλια – πιο υγιές μείγμα πωλήσεων.

Πρέπει να γίνει αντιληπτό πως τα χρήματα που επενδύει κάποιος στην online παρουσία του, είναι χρήματα τα οποία επενδύει για το ξενοδοχείο του, για τη διαφήμιση του, για τη φήμη και τη διάδοση του προϊόντος του. Η ψηφιακή οικονομία μπορεί να βοηθήσει τις ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες να αναπτυχθούν.

Αποκλειστικά προνόμια και καλύτερες τιμές στους ταξιδιώτες μέσω της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου

Για ποιους λόγους εκτιμάτε ότι οι ταξιδιώτες επιλέγουν να κλείσουν το δωμάτιο της προτίμησής τους μέσω της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου;

Οι μηχανές αναζήτησης λειτουργούν πλέον ως το σημείο εκκίνησης για την οργάνωση του ταξιδιού μας. Ο μέσος χρήστης θα επισκεφτεί κατά μέσο όρο 18 σελίδες ξενοδοχείων πριν κάνει την κράτηση του και θα περάσει, κατά 90%, από την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου που θα μείνει, ανεξαρτήτως του καναλιού αγοράς (tour operator, online travel agent, website, phone etc).

Οι ταξιδιώτες αφενός αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη εξοικείωση με τις ηλεκτρονικές αγορές και αφετέρου οι ξενοδόχοι όλο και πιο συχνά παρέχουν αποκλειστικά προνόμια και καλύτερες τιμές σε σχέση με τα υπόλοιπα κανάλια πωλήσεων.

Aύξηση 65% των απευθείας κρατήσεων στα συνεργαζόμενα με τη Nelios ξενοδοχεία

Σχετικά με τις απευθείας κρατήσεις, ποιες είναι οι φετινές επιδόσεις των συνεργαζόμενων με τη Nelios ξενοδοχείων σε σύγκριση με την περσινή σεζόν; Μπορείτε να μας δώσετε στοιχεία για την προέλευση των online bookers;

Τα συνεργαζόμενα με τη Nelios ξενοδοχεία παρουσιάζουν, για τη σεζόν 2015, αύξηση των απευθείας κρατήσεων κατά 65%. Αυτό είναι κάτι που έχει χτιστεί με σκληρή δουλειά και άψογη συνεργασία μεταξύ της εταιρείας μας και των ξενοδοχείων. Οι χώρες οι οποίες δίνουν μεγάλους αριθμούς απευθείας κρατήσεων στον ελληνικό τουρισμό είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, η Γαλλία και η Ιταλία. Επιπλέον, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Nelios, το 2015 παρατηρείται άνοδος της τάξεως του 135% συγκριτικά με το 2014 στις κρατήσεις μέσω φορητών συσκευών, για τα ελληνικά ξενοδοχεία, ενώ επιπρόσθετα, οι επισκέπτες από την Αυστραλία, τη Γαλλία, τον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες είναι οι πιο εξοικειωμένοι με τις κρατήσεις μέσω smartphones και tablets.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s