ΜΑΡΙΑ ΣΤΡΑΤΗ: Η ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ POSEIDONION GRAND HOTEL

Ανακαλύπτοντας από μικρή ηλικία τι πραγματικά σημαίνει η λέξη «φιλοξενία»- καθώς προέρχεται από οικογένεια ξενοδόχων- έζησε σε διάφορες χώρες και πόλεις της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, όπου και εργάστηκε σε πολυτελή ξενοδοχειακά συγκροτήματα. Το πλούσιο και αξιοζήλευτο βιογραφικό της περιλαμβάνει την απασχόλησή της σε επιτελικές θέσεις deluxe μονάδων στην Ιταλία, στη νότια Γαλλία, ενώ αναλαμβάνοντας ένα project για λογαριασμό της Luxury Hotel Partners- την εταιρία management των Small Luxury Hotels- απέκτησε ιδίαν γνώση και αντίληψη για κορυφαία boutique ξενοδοχεία στην Ανατολική Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή. Στους σταθμούς της πολυσυλλεκτικής της εμπειρίας συγκαταλέγονται τόσο η επιτελική της θέση στο King George Palace- επί εποχής των Classical Hotels- για πέντε χρόνια όσο και η γενική διεύθυνση επί τρία συναπτά έτη του πολυτελούς ξενοδοχείου Aqua Blu Boutique Hotel & Spa στην Κω.

Την πολύτιμη τεχνογνωσία που έχει συλλέξει και την κοσμοπολίτικη κουλτούρα για την οποία διακρίνεται, η κ. Μαρία Στρατή επιδιώκει να τις «μεταλαμπαδεύσει» στο Poseidonion Grand Hotel αναλαμβάνοντας τη γενική διεύθυνση του εμβληματικού ξενοδοχείου στις Σπέτσες από τον Μάρτιο του 2015. «Συνειδητοποιώ πως η όλη μέχρι τώρα πορεία μου και όλα τα επαγγελματικά μου βήματα με οδήγησαν εδώ με την απαραίτητη εμπειρία που χρειάζεται για να διευθύνεις ένα τόσο σημαντικό και παράλληλα απαιτητικό ξενοδοχείο», δηλώνει χωρίς περιστροφές στη συνέντευξή της στο Business Travel blog.

Δράττοντας την ευκαιρία η κυρία Στρατή υπογραμμίζει ποια είναι τα στοιχεία- χαρακτηριστικά εκείνα τα οποία την εντυπωσίασαν όταν επισκέφτηκε εκ νέου το ξενοδοχείο- κόσμημα για την ελληνική τουριστική αγορά, με την ιδιότητα όμως αυτή φορά της γενικής διευθύντριας. Τα χαρακτηριστικά αυτά που αποτελούν τα ανταγωνιστικά συγκριτικά πλεονεκτήματα του Poseidonion Grand Hotel είναι μεταξύ άλλων η επιβλητικότητα, η αισθητική, η αίγλη, η φινέτσα, η μαγευτική του τοποθεσία κλπ. Πρόκειται αδιαμφισβήτητα για στοιχεία τα οποία ελκύουν τόσο τους Έλληνες όσο και τους ξένους τουρίστες, με υψηλές απαιτήσεις και εισόδημα. Για το λόγο άλλωστε αυτό η «φετινή τουριστική χρονιά ήταν μια πολύ καλή χρονιά σε πληρότητα και σε έσοδα» αποκαλύπτει η κυρία Στρατή χωρίς να παραλείπει να αναφέρει τις αντιξοότητες και τις δυσκολίες τις οποίες κλήθηκε να αντιμετωπίσει το ξενοδοχείο- όπως και το σύνολο των ελληνικών μονάδων- λόγω των πολιτικοοικονομικών καταστάσεων μεσούσης της high season.

Παράλληλα, η κυρία Στρατή αναδεικνύει το καθοριστικό ρόλο της Tresor Hotels & Resorts- στο portfolio της οποίας συγκαταλέγεται και το Poseidonion Grand Hotel- στις πωλήσεις και στο marketing του ξενοδοχείου και επισημαίνει την καταλυτική συμβολή της μονάδας στην ενίσχυση της τουριστικής προβολής των Σπετσών.

Δεν παραλείπει αλλά αναφέρει την αναπτυξιακή στρατηγική του ξενοδοχείου, ενώ με νόημα δηλώνει ότι με βάση όχι το φύλο αλλά το χαρακτήρα αντιμετωπίζεις τις δυσκολίες της γενικής διεύθυνσης ενός ξενοδοχείου και δη πολυτελείας. «Υπάρχουν πολλές δυναμικές και ικανές γυναίκες που αντέχουν στα δύσκολα», πιστεύει ακράδαντα η γενική διευθύντρια του Poseidonion Grand Hotel Μαρία Στρατή.

 

 Ποιοί είναι οι σημαντικότεροι σταθμοί στην καριέρα σας;  

Προέρχομαι από οικογένεια ξενοδόχων με αποτέλεσμα να έχω επαφή με τη φιλοξενία από πολύ μικρή ηλικία. Κάθε εμπειρία που έχω ζήσει από τότε, τη θεωρώ εξίσου σημαντική, πιστεύοντας βαθιά πως πάντα κάτι έχει να σου δώσει. To Cavalieri Hilton της Ρώμης, όπου έμεινα για πέντε χρόνια, αποτέλεσε τη βάση της ξενοδοχειακής μου εκπαίδευσης. Στη συνέχεια, ο επόμενος σταθμός ήταν το King George Palace στην Αθήνα όπου παρέμεινα για άλλα 5 χρόνια. Κατά τη γνώμη μου ήταν το καλύτερο αστικό ξενοδοχείο της Ελλάδας εκείνη την εποχή με τους πιο σημαντικούς και παγκοσμίου βεληνεκούς επισκέπτες. Η εμπειρία μου εκεί με έφερε στο κέντρο των τουριστικών και κοινωνικών δρώμενων της Ελλάδας και συνεχίζει να αποδεικνύεται μέχρι και σήμερα εξαιρετικά σημαντική και χρήσιμη για τη μετέπειτα εξέλιξη μου. Στη συνέχεια ανέλαβα ένα project για την Luxury Hotel Partners, την εταιρεία management των Small Luxury Hotels, όπου ταξίδεψα σε διαφορετικές χώρες του κόσμου, ήρθα σε επαφή με κορυφαία boutique ξενοδοχεία στην Ανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή και γνώρισα αξιόλογους ανθρώπους του χώρου. Στη συνέχεια, η παραμονή μου στο Eze της Νότιας Γαλλίας, μου έδωσε την ευκαιρία να γευτώ τον κοσμοπολίτικο αέρα της περιοχής και να βοηθήσω την ιδιοκτήτρια του Eze Hermitage και πολύ καλή μου φίλη να υλοποιήσει νέες ιδέες για το ξενοδοχείο της. Καταλυτική για την εξέλιξη μου ήταν η ανάληψη της διεύθυνσης του Aqua Blu Boutique Hotel & Spa στην Κω για 3 συνεχόμενες σεζόν, καθώς ανέλαβα το ξενοδοχείο στην πρώτη χρονιά λειτουργίας του. Είναι πραγματικά συγκινητικό να αναλαμβάνεις κάτι από το 0 και να το βλέπεις να ακολουθεί μια επιτυχημένη πορεία. 

Στο Ποσειδώνιο, όπου βρίσκομαι από τον Μάρτιο του 2015, συνειδητοποιώ πως η όλη μέχρι τώρα πορεία μου και όλα τα επαγγελματικά μου βήματα με οδήγησαν εδώ με την απαραίτητη εμπειρία που χρειάζεται για να διευθύνεις ένα τόσο σημαντικό και παράλληλα απαιτητικό ξενοδοχείο.

Ποια είναι η πιο ευτυχής και ποια αντιθέτως η πιο ατυχής στιγμής στην επαγγελματική σας σταδιοδρομία;

Αισθάνομαι ιδιαίτερα τυχερή στην επαγγελματική μου πορεία διότι αποτελείται κυρίως από ευτυχείς στιγμές. Δεν θεωρώ ότι είχα ατυχείς στιγμές μέχρι τώρα. Καλές και κακές στιγμές υπάρχουν και πάντα θα υπάρχουν, όταν όμως εργάζεσαι με αφοσίωση και πίστη σε αυτό που κάνεις, αυτό συνεπάγεται αυτόματα περισσότερες ευκαιρίες σε αυτό που στοχεύεις άρα και ευτυχείς στιγμές.

Με βάση όχι το φύλο αλλά το χαρακτήρα αντιμετωπίζεις τις δυσκολίες της γενικής διεύθυνσης του ξενοδοχείου

 Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για μια γυναίκα να αναλάβει τη γενική διεύθυνση ενός ξενοδοχείου και δη πολυτελούς; Πιστεύετε ότι οι ικανότητες- δεξιότητες, τα «όπλα» της γυναικείας φύσης συμβάλλουν στην επίτευξη άριστων αποτελεσμάτων στη δουλειά της;  

Οι γυναίκες είναι κατά βάση τελειομανείς, χαρακτηρίζονται από πείσμα και υπομονή, και έχουν ανεπτυγμένο το αίσθημα της ευθύνης. Η αυξανόμενη ανάληψη διοικητικών θέσεων από γυναίκες τα τελευταία χρόνια αποδεικνύει ότι έχουν ισχυρή αντοχή στη σκληρή δουλειά καθώς και επιμονή προκειμένου να επιτύχουν το όραμα τους. Σε ότι αφορά το ξενοδοχείο, η γυναίκα είναι από τη φύση της οικοδέσποινα, επομένως συμπεριφέρεται με την ίδια υπευθυνότητα όπως θα έκανε και στο σπίτι της. Τα γυναικεία λοιπόν “όπλα”, φυσικά και συμβάλλουν στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ομολογουμένως, οι άντρες είναι αυτοί που βρίσκονται συχνότερα σε διευθυντικές θέσεις ξενοδοχείων, όμως αυτό δεν έχει να κάνει με την ευκολία και την δυσκολία. Δεν έχει σημασία το φύλο αλλά ο χαρακτήρας ο οποίος θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις ανάλογες δυσκολίες αυτής της δουλειάς. Το μόνο σίγουρο είναι ότι μια τέτοια θέση θέλει γερό στομάχι και ισχυρή προσωπικότητα. Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλές δυναμικές και ικανές γυναίκες που αντέχουν στα δύσκολα! 


Το Poseidonion Grand Hotel είναι το μοναδικό ελληνικό ξενοδοχείο που μου θύμιζε ξενοδοχεία και μέρη που έζησα στο εξωτερικό

Ποιες ήταν οι πρώτες σας σκέψεις, αντιδράσεις όταν επισκεφτήκατε το Poseidonion Grand Hotel σαν γενική διευθύντρια του επιβλητικού ξενοδοχείου;

Στο Ποσειδώνιο είχα διαμείνει και στο παρελθόν και από τότε είχα αισθανθεί ότι είναι το μοναδικό ξενοδοχείο στην Ελλάδα που μου θύμιζε τα ξενοδοχεία και τα μέρη που έζησα στο εξωτερικό, όπως την Ιταλία και τη Νότια Γαλλία. Επομένως όταν ήρθα το χειμώνα για να το ξαναδώ, συνειδητοποίησα ότι αυτό που με έφερε κοντά του είναι το γεγονός ότι ο χώρος και η τοποθεσία του έχει πάρα πολλά κοινά με τα μέρη και τα ξενοδοχεία που είχα δουλέψει μέχρι τώρα. Η επιβλητικότητα και η αισθητική του κτιρίου, η αίγλη και η φινέτσα των χώρων, η μαγευτική τοποθεσία του, η ζεστασιά των ανθρώπων του με κέρδισαν από την πρώτη στιγμή.

Ο καθοριστικός ρόλος της Tresor Hotels & Resorts στο Poseidonion Grand Hotel

Γιατί πιστεύετε ότι η πολυτελής ξενοδοχειακή μονάδα εντάχθηκε κάτω από την ομπρέλα της Tresor Hotels & Resorts;

Η ιδιοκτησία του ξενοδοχείου, στην συνεχή έρευνα για την αναβάθμιση των πωλήσεων, είχε καλλιεργήσει επαφή με την Tresor Hotels & Resorts, που τυγχάνει να ανήκει στον αδερφό μου. Ο λόγος που εντάχθηκε κάτω από την ομπρέλα των ξενοδοχείων της είναι γιατί αποτελεί την πλέον αναγνωρισμένη αλυσίδα boutique ξενοδοχείων στην Ελλάδα, που παρέχει σημαντικά οφέλη, όπως ενίσχυση του branding και της αναγνωσιμότητας των ξενοδοχείων, μέσα από integrated communication στρατηγικές (social media, online advertising, events και συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, offline communication και υπηρεσίες δημοσίων σχέσεων). Παράλληλα οι στρατηγικές συνεργασίες με συνεπείς με τα brand values εταιρίες, ενισχύει το niche marketing, σε στοχευμένα κοινά. Με λίγα λόγια, για τις στρατηγικές marketing που δημιουργεί και εφαρμόζει με στόχο την ενίσχυση και ενδυνάμωση της εμπειρίας της μάρκας του εκάστοτε ξενοδοχείου-γεγονός που οδηγεί σε ενίσχυση του desirability, memorability και loyalty από την πλευρά των επισκεπτών στα ξενοδοχεία-μέλη. Η Tresor Hotels για το Ποσειδώνιο έχει αναλάβει και τις πωλήσεις του ξενοδοχείου είτε είναι offline με συμβόλαια σε ξένα και ελληνικά γραφεία και εταιρίες είτε online με OTA’s και revenue optimization.

Πολύ καλή η φετινή χρονιά και σε πληρότητα και σε έσοδα για το Poseidonion Grand Hotel

Πώς θα διαμορφωθεί η φετινή τουριστική κίνηση στο πολυτελές ξενοδοχειακό συγκρότημα, σε σχέση με πέρυσι;

Φέτος, το ξενοδοχείο είχε μια εξαιρετική χρονιά, δεδομένων και των δύσκολων συνθηκών στις οποίες βρίσκεται η χώρα. Παρόλη την αναστάτωση που προκλήθηκε στην καρδιά του καλοκαιριού από τα capital controls, είχαμε μικρό αριθμό ακυρώσεων με αποτέλεσμα να μην επηρεαστεί η ομαλή λειτουργία του ξενοδοχείου. Επειδή οι Σπέτσες είναι κατά κύριο λόγο προορισμός του Σαββατοκύριακου για το εγχώριο κοινό, στοχεύουμε στην πληρότητα των καθημερινών η οποία χρειάζεται ακόμα ενίσχυση. Η σεζόν μας που ξεκίνησε στα μέσα Μαρτίου θα κλείσει φέτος στα μέσα Οκτωβρίου, σφραγίζοντας μια πολύ καλή χρονιά και σε πληρότητα και σε έσοδα.

Έλληνες και ξένοι με υψηλές απαιτήσεις και εισόδημα οι πελάτες του ξενοδοχείου 

Ποιο είναι το προφίλ των πελατών του Poseidonion Grand Hotel;

Το Ποσειδώνιο πάντοτε προσέλκυε high end πελάτες, τόσο Έλληνες όσο και ξένους, με υψηλές απαιτήσεις όσο και εισοδήματα. Είναι κατά κύριο λόγο ζευγάρια 40 – 55 ετών με προέλευση 50% από Ελλάδα και 50% από εξωτερικό. Οι κορυφαίες μας αγορές σαν νησί και σαν ξενοδοχείο είναι η Αγγλία, η Γαλλία και η Αμερική. Αυτή την περίοδο, έχοντας ήδη βάλει σε εφαρμογή το πλάνο οργάνωσης για τις πωλήσεις του χειμώνα, ο στόχος μας είναι να ανοιχτούμε σε όλο και περισσότερες νέες αγορές καλλιεργώντας τις ήδη υπάρχουσες, ώστε να ενισχύσουμε την πληρότητα μας στις χαμηλές περιόδους και τις καθημερινές, καθώς κυρίως οι Έλληνες επισκέπτες μας έρχονται κατά βάση τα Σαββατοκύριακα.

Η καταλυτική συμβολή του Poseidonion Grand Hotel στην ενίσχυση της τουριστικής προβολής των Σπετσών

Πώς το Poseidonion Grand Hotel συμβάλλει στην προβολή του τουρισμού στις Σπέτσες;

Το Ποσειδώνιο, εκτός από κορυφαίο, μοναδικής αισθητικής ξενοδοχείο, αποτελούσε από την αρχή της λειτουργίας του, και συνεχίζει να αποτελεί μέχρι και σήμερα, αναπόσπαστο κομμάτι των Σπετσών και όλων των ενεργειών που γίνονται για την ενίσχυση προβολής του νησιού. Λειτουργεί ως φορέας πρωτοβουλιών έχοντας κεντρικό ρόλο και συμμετέχοντας σε όσα γίνονται στις Σπέτσες, από τον καθιερωμένο εορτασμό της Αρμάτας, όπου όλες οι εκδηλώσεις και η κορύφωση τους πραγματοποιούνται μπροστά στο ξενοδοχείο, μέχρι και τις αθλητικές εκδηλώσεις που έχουν συμβάλλει τα τελευταία χρόνια στην επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και στην αυξημένη προβολή του νησιού. Το Ποσειδώνιο, σε εκδηλώσεις όπως το Spetses Classic Yacht Regatta, το Spetses mini Marathon, το Spetses Classic Car Race, το Spetsathlon και το Spetses Tweed Run, βρίσκεται στο επίκεντρο της δημιουργίας, ανάπτυξης και υποστήριξης τους.

 

 

 

 

 

 

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s