ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΟΥΣΟΣ: «ΤΟ 2015 ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟ DIVANI CORFU PALACE HOTEL Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 15 ΕΤΩΝ»

 

 

 

Στην ανάδειξη της σημαντικής αυτής εξέλιξης για το μέλος του ομίλου ξενοδοχείων Διβάνη στην Κέρκυρα προβαίνει στην αποκαλυπτική του συνέντευξή του στο Business Travel blog ο γενικός διευθυντής του Divani Corfu Palace Hotel κ. Νίκος Μανούσος. Σπεύδοντας να καταδείξει την ανησυχία, την αβεβαιότητα, το πάγωμα έως και την ακύρωση των κρατήσεων που αναπόφευκτα προκάλεσαν οι οικονομικοπολιτικές συνθήκες στη χώρα μεσούσης της υψηλής τουριστικής περιόδου, αποσαφηνίζει ότι τελικά το 2015 θα είναι μια άκρως επιτυχημένη χρονιά για το κερκυραϊκό ξενοδοχειακό συγκρότημα. Σε αυτό συνέβαλλαν καθοριστικά οι μεμονωμένοι πελάτες του Divani Corfu Palace Hotel που αντιπροσωπεύουν σημαντικό ποσοστό της συνολικής πελατείας του ξενοδοχείου, της τάξεως του 50%. «Οι κρατήσεις των μεμονωμένων πελατών υπερκάλυψαν τη μείωση των Ελλήνων ταξιδιωτών», εξηγεί χαρακτηριστικά ο κ. Μανούσος. Και με νόημα συμπληρώνει ότι «τουρίστες 57 διαφορετικών εθνικοτήτων επέλεξαν για τις φετινές τους διακοπές τους το Divani Corfu Place Hotel». Έτσι δεν θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση γιατί και όπως ο ίδιος τονίζει «το Divani Corfu Palace θα καταγράψει φέτος αύξηση τουλάχιστον 7% σε πληρότητα και σε τζίρους, σε σχέση με πέρυσι».

Παράλληλα, στη συνέντευξή του ο γενικός διευθυντής του κερκυραϊκού ξενοδοχείου παραθέτει τις σημαντικότερες ξένες αγορές της μονάδας, υπογραμμίζει ότι το 35% της συνολικής πελατείας της είναι Έλληνες και χωρίς φειδώ λόγων καταδεικνύει τα κακώς κείμενα που αναχαιτίζουν την προσέλκυση στο νησί των Φαιάκων τουριστών υψηλού βαλαντίου. Μεταξύ αυτών και «οι ακαταλαβίστικες νοοτροπίες από μερικούς λαλίστατους ντόπιους!», δεν διστάζει να αναφέρει.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην αρχή της καριέρας του στο ξενοδοχειακό κλάδο ο κ. Νίκος Μανούσος είχε τη τύχη και τη μοναδική ευκαιρία να εργαστεί στο ξενοδοχείο Toronto Hilton Harbor Castle όπου γνώρισε και συνεργάστηκε με δύο ανθρώπους- επαγγελματίες τους οποίους θεωρεί πρότυπα. Τον τότε γενικό διευθυντή του ξενοδοχείο στο Τορόντο Pierre Bougain- στη μνήμη του οποίου υπάρχει το βραβείο “Pierre Bougain Hotel of the year” award by the Greater Toronto Hotel Association”) και τον Executive & Corporate Master Chef Albert Schnell- για τον οποίο η Hilton ίδρυσε σχολή μαγείρων με το όνομά του ως δώρο συνταξιοδότησής του.

Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι σταθμοί στην καριέρα σας;

Ο σημαντικότερος σταθμός στην καριέρα μου ήταν όταν πρωτοξεκίνησα να εργάζομαι στον ξενοδοχειακό κλάδο. Το 1983 εργάστηκα στο ξενοδοχείο Toronto Hilton Harbor Castle – δυναμικότητας 1000 δωματίων και εκεί δημιουργήθηκαν οι βάσεις για μια μακρόχρονη καριέρα. Γνώρισα, ήρθα σε επαφή και δούλεψα με στελέχη που κατείχαν θέσεις κλειδιά και αποτελούν ακόμα και σήμερα προσωπικότητας που άφησαν το στίγμα τους ακόμα και σε παγκόσμιο επίπεδο. Τη δεκαετία του ’80 η Hilton International ήταν η κορυφαία ξενοδοχειακή αλυσίδα στον κόσμο όπου δημιουργούσε standards & procedures που ακόμα και σήμερα χρησιμοποιούνται από σχεδόν όλες τις ξενοδοχειακές εταιρείες στον κόσμο. Δοθείσας της ευκαιρίας θα ήθελα ωστόσο να αναφερθώ σε δύο επαγγελματίες του χώρου- πρότυπα: τον τότε Γενικό Διευθυντή Pierre Bougain – (στη μνήμη του τώρα υπάρχει το “Pierre Bougain Hotel of the yearaward by the Greater Toronto Hotel Association”) και τον Executive & Corporate Master Chef: Albert Schnell Hilton ως δώρο συνταξιοδότησής του ίδρυσε σχολή μαγείρων με το όνομά του).

 

Η πρώτη δουλειά στην Ελλάδα: Food & Beverage Manager στο τότε Corfu Hilton

Για ποιους λόγους αποφασίσατε να αφήσετε τη δουλειά σας στον Καναδά, να επιστρέψετε στην Ελλάδα και να εργαστείτε στην ελληνική τουριστική αγορά;

Όνειρο του κάθε Έλληνα που ζούσε και εργαζόταν στο εξωτερικό ήταν τότε να επιστρέψει στην Ελλάδα. Τώρα το πιο πιθανό είναι να θέλει να φύγει! Στην Ελλάδα επέστρεψα από τύχη. Για την ακρίβεια είχα ζητήσει από την Hilton μετάθεση καθώς ο μοναδικός τρόπος για να πάρεις προαγωγή ήταν η μετακίνησή σου κάθε πέντε χρόνια σε άλλο ξενοδοχείο της ξενοδοχειακής αλυσίδας. Έτσι, Assistant F&B Manager στο Toronto Hilton μου προτάθηκε η θέση του Food & Beverage Manager στο τότε Corfu Hilton και φυσικά την αποδέχτηκα.

 

Αύξηση τουλάχιστον 7% σε πληρότητα και σε τζίρο για το Divani Corfu Palace Hotel φέτος

Πώς διαμορφώθηκε η φετινή τουριστική κίνηση στο ξενοδοχείο Divani Corfu Palace Hotel, σε σχέση με πέρυσι;

Επειδή το ξενοδοχείο δεν είναι καθαρά resort επηρεάστηκε αρνητικά τον Ιούνιο και τον Ιούλιο. Ωστόσο η κατάσταση άλλαξε και το τρίμηνο Αυγούστου- Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου κινήθηκε πολύ θετικά. Η μείωση της ελληνικής αγοράς που αντιπροσωπεύει το 35% της συνολικής πελατείας του Divani Corfu Palace Hotel υπερκαλύφθηκε από τη ραγδαία αύξηση των μεμονωμένων πελατών του ξενοδοχείου που διαμορφώνουν το 50% του συνολικού αριθμού των επισκεπτών στη μονάδα. Το 2015 είναι για το Divani Corfu Palace Hotel η καλύτερη τουριστική χρονιά των τελευταίων 15 ετών καταγράφοντας αύξηση της τάξεως τουλάχιστον 7% τόσο στην πληρότητα όσο και στον τζίρο, σε σχέση με πέρυσι.

 

57 διαφορετικές εθνικότητες φέτος στο Divani Corfu Palace Hotel

Ποιο είναι το προφίλ των πελατών σας;

Η πλειονότητα των πελατών μας είναι μεσαίου προς υψηλού εισοδηματικού επιπέδου. Το ξενοδοχείο προτιμάται από τους Έλληνες τουρίστες λόγω του ονόματος, της ποιότητάς του, της εγγύτητάς του με την πόλη της Κέρκυρας και το έχουν ως βάση για τις καθημερινές τους εξόδους και τα μπάνια τους στο νησί των Φαιάκων. Οι μεμονωμένοι πελάτες αντιπροσωπεύουν, ως προείπα, το 50% της συνολικής πελατείας στη μονάδα, ενώ τα οργανωμένα group είναι στο ξενοδοχείο περισσότερα στην αρχή και στο τέλος της σεζόν. Φέτος ταξιδιώτες 57 διαφορετικών εθνικοτήτων επέλεξαν για τις διακοπές τους στην Κέρκυρα και τις εξορμήσεις του στο νησί το Divani Corfu Palace Hotel. Η πρώτη ξένη αγορά είναι οι Αυστραλοί με ποσοστό 12,5%, έπονται οι Γάλλοι με 10,5% και ακολουθούν οι Ισραηλινοί με 9,5% και οι Άγγλοι με 7%.

 

Ανεκμετάλλευτο πεδίο τουριστικής δράσης και ανάπτυξης στην Κέρκυρα

Εκτιμάτε ότι θα πρέπει να εμπλουτιστεί το κερκυραϊκό τουριστικό προϊόν ώστε το νησί των Φαιάκων να προσελκύει περισσότερους τουρίστες και δη υψηλού εισοδήματος;

Πιστεύω ακράδαντα ότι η Κέρκυρα είναι ένας από τους μοναδικούς προορισμούς στη χώρα μας που συνδυάζει τη φυσική ομορφιά με την κουλτούρα, τα αξιοθέατα κλπ. τα έχει όλα. Δεν βρίσκεται όμως στην κορυφή αλλά πολύ πίσω. Για αυτό δεν φταίει η φύση αλλά ο ανθρώπινος παράγοντας!

Η αγορά του all inclusive που εξυπηρετείται καλά έχει αφεθεί. Δεν έχει υπάρξει κάποια νέα επένδυση σε μονάδες που θα εξυπηρετήσουν τουρίστες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου. Δύσκολα γίνονται ανακαινίσεις σε υπάρχοντα ξενοδοχεία και ακόμα πιο δύσκολα γίνονται νέες επενδύσεις. Οι λόγοι πολλοί, μεταξύ αυτών και οι ακαταλαβίστικες νοοτροπίες από μερικούς λαλίστατους ντόπιους!

Δυστυχώς η καθαριότητα και οι ελλιπείς υποδομές δεν βοηθούν στην ανάπτυξη τέτοιων αγορών. Η Κέρκυρα αυτά τα χρόνια δέχεται: 1. Τουρίστες χαμηλού επιπέδου, 2. Τουρίστες χαμηλού και μεσαίου επιπέδου στα All Inclusive ξενοδοχεία, 3. Τουρίστες μεσαίου εισοδηματικού επιπέδου στις άλλες κερκυραϊκές μονάδες και 4. Τουρίστες υψηλού εισοδήματος- μεταξύ αυτών και διεθνείς προσωπικότητες- που προτιμούν να είναι incognito.

Όσο και εάν οι βίλες που λειτουργούν στη βόρεια Κέρκυρα και δραστηριοποιούνται με επιτυχία στην αγορά των big spenders τουριστών εντούτοις δεν είναι αρκετές και υπάρχει ανεκμετάλλευτο πεδίο δράσης. Θεωρώ ότι η παρουσία πολυεθνικών ξενοδοχειακών αλυσίδων στο νησί, όπως έχει ανακοινωθεί, θα συμβάλλει στην καθιέρωση της Κέρκυρας στον παγκόσμιο χάρτη, ανεβάζοντας το νησί σε άλλο επίπεδο.

 

 

 

 

 

 

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s