ΤΑΣΟΣ ΓΟΥΣΙΟΣ: ΤΟ ΜΕΓΑ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ «ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ» ΤΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ ΟΣΟ ΚΑΙ Η ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΣΤΗ ΛΑΡΙΣΑ

 

Χωρίς περιστροφές ο κ. Τάσος Γούσιος που ασχολείται επί 30 συναπτά έτη με τον καίριο τομέα της προβολής και της διαφήμισης εταιριών και φορέων στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας, καταδεικνύει την «αδυναμία» που συναντάται όχι μόνο στη Λάρισα – την πόλη όπου εδρεύει η εταιρία του Alpha Marketing- αλλά και σε άλλους μη ανεπτυγμένους τουριστικά προορισμούς της ελληνικής περιφέρειας. Μια αδυναμία που μεταλλάσσεται σε πρόβλημα για τους «αχαρτογράφητους» τουριστικά προορισμούς καθώς παρόλο που διαθέτουν δελεαστικά- για τους ταξιδιώτες- στοιχεία, εντούτοις δυσκολεύονται τη σημερινή χαλεπή εποχή να αποδεχτούν ότι ακόμα και ο μικρής και περιορισμένης εμβέλειας τουρισμός στην περιοχή τους θα ωθήσει σε αναπτυξιακή τροχιά την τοπική τους οικονομία. Αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που δεν έχουν προβεί στη δημιουργία του ολοκληρωμένου τοπικού τουριστικού τους προϊόντος και αναπόφευκτα δεν διαθέτουν συγκεκριμένη στρατηγική τουριστικής προβολής του.

Τις πτυχές αυτές αναδείχνει στη συνέντευξή του στο Business Travel blog ο κ. Τάσος Γούσιος επισημαίνοντας παράλληλα ότι δυσχερής παράγοντας στην τουριστική ανάπτυξη της Λάρισας καθίσταται και η απουσία ενός συντονιστικού φορέα, για την ακρίβεια ενός Τουριστικού Οργανισμού ο οποίος θα συλλέγει τις απαραίτητες πληροφορίες και θα υλοποιεί τις ενδεδειγμένες δράσεις για την προβολή και το marketing του προορισμού.

«Συνοδοιπόρος» ωστόσο σε αυτήν την προσπάθεια είναι η Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας που συνεργάζεται με την Ένωση Ξενοδόχων Λάρισας την οποία η εταιρία του, η Alpha Marketing υποστηρίζει συμβουλευτικά στον τομέα του destination management και ταυτόχρονα υλοποιεί ενέργειες marketing.

Ο ιθύνων νους της Alpha Marketing –που δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών management και marketing σε επιχειρήσεις, φορείς κλπ. και διαθέτει εξειδίκευση στους τομείς του τουρισμού, της διοργάνωσης πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων κ.ά.- αποκαλύπτει ότι μετά από την ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης στη Λάρισα και των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων «έχει γίνει στόχευση σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού με αιχμή τον περιπατητικό, το θρησκευτικό, το συνεδριακό και τον τουρισμό περιπέτειας». Οι αγορές στις οποίες στρέφεται το ενδιαφέρον για την ανάπτυξη των συγκεκριμένων μορφών τουρισμού είναι η Γερμανία, η Αυστρία, η Ελβετία, το Ισραήλ, η Ρωσία και βαλκανικές χώρες.

Καταληκτικά ο κ. Τάσος Γούσιος που είναι πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Διαφήμισης και Επικοινωνίας Κεντρικής Ελλάδας και μέλος του Ελληνικού Ινστιτούτου Μάρκετινγκ της ΕΕΔΕ τμήμα Μακεδονίας, σημειώνει τους σταθμούς- ορόσημα της πολυετούς λειτουργίας της Alpha Marketing. Μεταξύ των οποίων είναι η συνεργασία της από το 2013 με το Εργαστήριο Τουρισμού του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και η γνωριμία και μακρόχρονη φιλία του με την συνιδιοκτήτρια του Signature Travel κ. Μαρίας Αλιφραγκή.

 

Έχουν πεισθούν οι φορείς και οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική περιφέρεια ότι θα πρέπει να υπάρχει μία ολοκληρωμένη στρατηγική τουριστικής προβολής για την ανάδειξη των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων στους δυνητικούς της επισκέπτες;

Το ζήτημα σε κάποιες περιοχές που είναι ήδη τουριστικά ανεπτυγμένες ή βρίσκονται σε ανάπτυξη- προσελκύοντας δηλαδή επισκέπτες στα μέρη τους- θεωρώ ότι έχει αντιμετωπιστεί και πλέον όλοι οι εμπλεκόμενοι, είτε πρόκειται για δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς δημόσιους, είτε για επιχειρηματίες, έχουν κατανοήσει πως για να υπάρξει τουριστική ανάπτυξη ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Στρατηγικός Σχεδιασμός και προγραμματισμός ενεργειών Marketing.

Σε περιοχές οι οποίες για διάφορους λόγους δεν έχουν «τουριστική υπόσταση» είναι πολύ δύσκολο να γίνει κατανοητό ότι ο τουρισμός θα μπορούσε για τη συγκεκριμένη περιοχή να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης, παρά τις δημόσιες τοποθετήσεις εκπροσώπων φορέων για τη σημαντικότητα του συγκεκριμένου τομέα στην ανάπτυξη μιας περιοχής.

Η Ένωση Ξενοδόχων Μαγνησίας πρωτοστατεί στη σύσταση Τουριστικού Οργανισμού στην περιοχή

Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζετε στην προσπάθειά σας να πείσετε τους φορείς και τους επιχειρηματίες της Λάρισας για την αναγκαιότητα της στρατηγικής για την τουριστική προβολή της περιοχής;

Η Alpha Marketing στον τομέα αυτό του Destination Management υποστηρίζει συμβουλευτικά και υλοποιεί ενέργειες Μάρκετινγκ για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων του Νομού Λάρισας.

Οι μεγαλύτερες δυσκολίες, στην περιοχή μας, εστιάζονται στη δημιουργία «ταυτότητας» του προορισμού και στην καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης από τους άμεσα εμπλεκόμενους , αλλά και τους κατοίκους της περιοχής.

Σε συνέχεια εντοπίζεται η έλλειψη ΕΝΟΣ συντονιστικού φορέα όπου θα συμμετέχουν ΟΛΟΙ δημόσιοι, ιδιωτικοί φορείς και επιχειρηματίες από όλους τους τομείς που εμπλέκονται στην παραγωγή του τουριστικού προϊόντος, όπως υπάρχει για παράδειγμα στη Χαλκιδική ο Τουριστικός Οργανισμός, ο οποίος να έχει την αρμοδιότητα να συλλέγει το πληροφοριακό υλικό που συνθέτει την ταυτότητα του προορισμού και στη συνέχεια να υλοποιεί διεργασίες ολοκληρωμένου Μάρκετινγκ, όπως έρευνες για νέες αγορές, για ικανοποίηση των επισκεπτών, τμηματοποίηση αγορών ως προς είτε δημογραφικά είτε κοινωνιολογικά χαρακτηριστικά και το σημαντικότερο να υλοποιεί προωθητικές ενέργειες στις αγορές στόχους.

Όλα αυτά γίνονται σήμερα αποσπασματικά και συχνά επιφανειακά. Η Ένωση προσπαθεί με κάθε τρόπο να αναλάβει πρωτοβουλίες για τη δημιουργία αυτού του φορέα και προς την κατεύθυνση αυτή υπάρχει άριστη συνεργασία με την αντίστοιχη Ένωση της Μαγνησίας.

Στόχευση σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού

Γνωρίζοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής σας και ασχολούμενος με τον καίριο τομέα της προβολής και της διαφήμισης σε ποια σημεία θα πρέπει να εστιάζεται η στρατηγική της τουριστικής προβολής της Λάρισας;

Η συνεργασία της Alpha Marketing με την ΕΞΛ ξεκινά το 2012 μέσα στη δίνη της οικονομικής κρίσης που έχει πλήξει καίρια τα ξενοδοχεία κυρίως της πόλης μια και τα τελευταία χρόνια ο μεγαλύτερος όγκος, αν όχι το σύνολο των κρατήσεων προερχόταν από εμπορικούς αντιπροσώπους, ιατρικούς επισκέπτες και συνέδρους ιατρικών κυρίως συνεδρίων. Η κρίση πλήττει την οικονομία και η ανάγκη για την ανεύρεση νέου πελατολογίου είναι επιτακτική. Στην κατεύθυνση αυτή μετά από ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής αποφασίζεται η ανάληψη πρωτοβουλίας για την προσέλκυση τουριστών από το εξωτερικό.

Επιγραμματικά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του προορισμού είναι, σε ότι αφορά τα φυσικά ελκτικά στοιχεία, η ύπαρξη πολύ κοντά του Ολύμπου ο οποίος αποτελεί παγκόσμια αναγνωρισμένο brand και στον οποίο πρόσβαση στην κορυφή του Μύτικα επιτυγχάνεται από την πλευρά της Λάρισας αυθημερόν και των Μετεώρων με αντίστοιχη φήμη και απόσταση μόλις μιας ώρας από το κέντρο της πόλης. Επικουρικά το φυσικό τοπίο συμπληρώνουν ο ορεινός όγκος του Κίσαβου με θέα προς τα παράλια της Λάρισας τα οποία έχουν μήκος περισσότερο από 13 km.

Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα τουριστικά χαρακτηριστικά ξεχωρίζει το Αρχαίο Θέατρο της Λάρισας, η πολύχρονη ιστορία της πόλης, ο πολιτιστικός πλούτος, χαρακτηριστικό το Θεσσαλικό Θέατρο και το Ωδείο, καθώς και ο ζωντανός χαρακτήρας της πόλης με τις πρακτικά άπειρες επιλογές σε καφέ, χώρους εστίασης με παραδοσιακές γεύσεις και τη φημισμένης νυχτερινή διασκέδαση.

Οι ενέργειες που υλοποιούνται για την προβολή είναι η συγκέντρωση υλικού για τη δημιουργία ιστοσελίδας, η συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις με την συνεργασία και υποστήριξη της Περιφέρειας Θεσσαλίας, όπως η συμμετοχή στην εξειδικευμένη Έκθεση Περιπατητικού Τουρισμού Tour Natur στη Γερμανία και η πραγματοποίηση ταξιδιών γνωριμίας με πράκτορες και δημοσιογράφους σε συνδυασμό με workshops όπου συμμετέχουν και οι επιχειρήσεις.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω έχει γίνει στόχευση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, αξιοποιώντας τη μορφολογία της περιοχής με αιχμές τον περιπατητικό τουρισμό, τον τουρισμό περιπέτειας, τον θρησκευτικό καθώς και τον συνεδριακό τουρισμό.

Οι πιθανές αγορές του εξωτερικού εκτιμούμε ότι είναι για τον περιπατητικό τουρισμό κυρίως η Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία μια και η μορφή αυτή τουρισμού αποτελεί συνήθεια των λαών αυτών, το Ισραήλ μια και το ενδιαφέρον τους για εναλλακτικές μορφές στην Ελλάδα αυξάνεται χρόνο με το χρόνο καθώς και τα Βαλκάνια και η Ρωσία για τον θρησκευτικό τουρισμό και για διακοπές στα παράλια.

Ως υλικό προβολής χρησιμοποιείται αυτό της Περιφέρειας.

 

Οι σταθμοί- ορόσημα της επιτυχημένης 30χρονης πορείας της Alpha Marketing

Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι σταθμοί κατά την πολυτελή δράση της Alpha Marketing;

Η Alpha Marketing ξεκίνησε επίσημα τη λειτουργία της τον Οκτώβριο του 1985, κλείνουμε φέτος 30 χρόνια επιτυχημένης, θεωρούμε, πορείας.

Η ενασχόληση μου με τον τουρισμό ξεκινά όμως από το καλοκαίρι του 1977 σε μεγάλο ταξιδιωτικό γραφείο της Θεσσαλονίκης που δυστυχώς δεν υφίσταται σήμερα, όπου στο διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ των εξετάσεων για το Πανεπιστήμιο και την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, αναλαμβάνω, λόγω γνώσης Γερμανικών και Αγγλικών, την επικοινωνία με προμηθευτές του εξωτερικού για κλείσιμο δωματίων και λοιπών υπηρεσιών.

Στη συνέχεια στη διάρκεια των φοιτητικών χρόνων στην Κρήτη απασχολούμαι στην εταιρία ενοικιάσεως αυτοκινήτων Budget και περιστασιακά αναλαμβάνω συνοδείες ελληνικών γκρουπ στο εξωτερικό.

Μετά την ολοκλήρωση και των στρατιωτικών υποχρεώσεων πρώτος «πελάτης» της Alpha Marketing είναι το ταξιδιωτικό γραφείο, στο οποίο απασχολήθηκα ως απόφοιτος γυμνασίου. Την περίοδο αυτή ορόσημο αποτελεί η γνωριμία μου με την Μαρία Αλιφραγκή (Signature travel), με την οποία μας συνδέει μια μακρόχρονη φιλία και κατά διαστήματα συνεργασία.Fam trip

Στη συνέχεια σηματοδοτούν την πορεία της Alpha Marketing οι συνεργασίες, με τον Τουριστικό Οργανισμό Ζορπίδη από το 1991 έως το 2005 με μικρά κενά διαστήματα, με το γραφείο της Austrian Airlines στη Θεσσαλονίκη μέχρι τη διακοπή της λειτουργίας του, με το Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης για την παραγωγή οπτικοποιημένου εκπαιδευτικού υλικού, οι τηλεοπτικές παραγωγές ταξιδιωτικών εκπομπών και οδοιπορικών για την TV 100 και τη ΝΕΤ και η πρόσφατη συνεργασία από το 2013 με το Εργαστήριο Τουρισμού του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Ιδιαίτερα υπερήφανοι είμαστε για τη διοργάνωση το 2005 σε συνεργασία με την ομάδα Βόλεϊ του ΗΡΑΚΛΗ του Final Four του CEV European Champions League και για τη συνεργασία με τη Wind για την επικοινωνιακή υποστήριξη του Run Greece στη Λάρισα.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s