ΕΒΕΛΥΝ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: Η ΤΡΙΤΗ ΓΕΝΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑ ΑΕ ΣΤΗΝ ΚΑΛΗ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ

Εξαιρετικά ευφυής, σίγουρα πρωτοπόρος γα τα δεδομένα της εποχής του, εργατικός και με πλούσια βιώματα και εικόνες στη ζωή του- καθώς έζησε για περισσότερα από 20 χρόνια στην Αμερική- ο Νικόλαος Χριστόπουλος αποφασίζει το 1930 να δραστηριοποιηθεί επιχειρηματικά στη Θεσσαλονίκη, παρέχοντας ασυνήθιστες και καινοτόμες-για τα χρόνια εκείνα- υπηρεσίες στους κατοίκους της νύμφης του Θερμαϊκού.

Στο κέντρο της πόλης, κάτω από το παλιό Διοικητήριο θέτει το 1932 σε λειτουργία τα πολυτελή «Ολύμπια Λουτρά» τα οποία προσφέρουν ντους- σε όσους Θεσσαλονικείς δεν διέθεταν τον αντίστοιχο χώρο στο σπίτι τους- χαμάμ, μασάζ, φυσιοθεραπείες κ.ά. Προκειμένου να γίνουν κάποιες ειδικές θεραπείες στα «Ολύμπια Λουτρά» κουβαλούσε με ένα μικρό βυτίο θαλασσινό νερό από την Περαία. Έτσι, τα «Ολύμπια Λουτρά» γίνονται ο αγαπημένος τόπος συνάντησης των Θεσσαλονικέων.

Όσο για την ονομασία τους «επιλέχθηκε λόγω του βουνού Όλυμπος που δεν απέχει πολλά χιλιόμετρα από τη Θεσσαλονίκη αλλά και επειδή η οδός στην οποία έδρευε ονομαζόταν Ολύμπου», εξηγεί χαρακτηριστικά η κ. Έβελυν Χριστοπούλου η οποία τελείως αυθόρμητα φανερώνει το θαυμασμό της για τη δεινή επιχειρηματική δράση και κουλτούρα του παππού της εκείνα τα δύσκολα χρόνια για τη Θεσσαλονίκη και γενικότερα την Ελλάδα.

Η τρίτη γενιά της επιτυχημένης οικογενειακής επιχείρησης δεν παραλείπει στη συνέντευξή της στο Business Travel blog να επισημάνει ότι η πρώτη άδεια για τη λειτουργία ξενοδοχείου στη Θεσσαλονίκη δόθηκε για την μετατροπή των «Ολύμπια Λουτρά» στο ξενοδοχείο «Ολύμπια» αστικού τύπου το 1964, όταν ανέλαβε την εταιρία η δεύτερη γενιά, ο πατέρας της Δημήτρης Χριστόπουλος. Επομένως ήταν αναπόφευκτη η απόφασή της να απασχοληθεί στον ελληνικό τουρισμό και δη στη ξενοδοχιακή αγορά της Θεσσαλονίκης καθώς όπως η ίδια απαντά σχετικά «μεγάλωσα μέσα στο ξενοδοχεία».

Αναλαμβάνοντας πριν από 12 χρόνια τα ηνία της επιχείρησης και φέροντας την ευθύνη για την ιδιοκτησία και τη γενική διεύθυνση του ξενοδοχείου, η κ. Χριστοπούλου επισημαίνει ότι στους σημαντικότερους σταθμούς της καριέρας της συγκαταλέγεται η ριζική ανακαίνιση της μονάδας και η μετατροπή της από ξενοδοχείο Β’ κατηγορίας αστικού τύπου στο design- boutique Olympia hotel. Μια επένδυση που ξεπέρασε τα 3 εκατ. ευρώ, ενώ τα τελευταία τρία χρόνια δαπανάται ετήσιο κονδύλι της τάξεως των 200.000 ευρώ στοχεύοντας στη διατήρηση των υψηλών υπηρεσιών προς τους πελάτες του Olympia Hotel.

Παράλληλα, η κυρία Χριστοπούλου αποκαλύπτει ότι στους στόχους της ιδιοκτησίας είναι η επέκταση του Olympia Hotel σε όμορο ιδιόκτητο οικόπεδο αλλά το υφιστάμενο καθεστώς ανασφάλειας είναι ανασχετικός παράγοντας για την πραγματοποίηση της συγκεκριμένης επένδυσης τα επόμενα δύο έτη.

Η ιδιοκτήτρια και γενική διευθύντρια του Hotel Olympia δεν παραλείπει να αναφέρει τη βαθιά πεποίθησή της ότι η Θεσσαλονίκη διαθέτει ένα ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες και ενέργειες ιδιωτικών και δημοσίων φορέων. Σπεύδει όμως να επισημάνει δηκτικά ότι από τη νύμφη του Θερμαϊκού «λείπουν οι μεγάλες υποδομές και απουσιάζει η τουριστική συνείδηση».

 

Πότε ξεκίνησε τη δράση και λειτουργία της στην ελληνική αγορά η οικογενειακή επιχείρηση;

Στο κτίριο όπου στεγάζεται και λειτουργεί το Olympia Hotel σήμερα, ο παππούς μου Νικόλαος Χριστόπουλος ξεκίνησε την οικογενειακή επιχείρηση θέτοντας σε λειτουργία τα πολύ γνωστά τότε «Λουτρά Ολυμπία». Κοντά στο Διοικητήριο με παρεχόμενες υπηρεσίες όπως απλό ντους ή μπάνιο (για αυτούς που δεν είχαν μπάνιο εντός των σπιτιών τους) αλλά και πιο εξειδικευμένες περιποιήσεις όπως χαμάμ, μασάζ, πακέτα νύφης κ.α. Έχουμε την τιμή να προερχόμαστε από έναν εξαιρετικά ευφυή και εργατικό άνθρωπο που σε δύσκολες εποχές με πόλεμο έφερε και διατήρησε την παροχή υπηρεσιών στην πόλη της Θεσσαλονίκης με τρόπο μοναδικό! Για παράδειγμα καθώς δεν υπήρχε κάποια πηγή κάτω από το οίκημα (φυσικά) έφερνε με μικρό βυτίο θαλασσινό νερό από την Περαία για να γίνονται ορισμένες ειδικές θεραπείες. Υπάρχει πλούσιο φωτογραφικό υλικό για εκείνη την εποχή που κάποια στιγμή θα ήθελα να εκθέσω εντός του ξενοδοχείου.

Η πρώτη άδεια λειτουργίας μονάδας στη Θεσσαλονίκη στο Ολύμπια ξενοδοχείο

Πότε τα «Λουτρά Ολύμπια» μετατράπηκαν σε ξενοδοχείο; Ποιο είναι το ύψος της συγκεκριμένης επένδυσης; Διαθέτετε ετήσιο κονδύλι για την υλοποίηση επενδύσεων στο Olympia Hotel;

Τα λουτρά μετατράπηκαν σε ξενοδοχείο αστικού τύπου – επρόκειτο για την πρώτη άδεια λειτουργίας ξενοδοχείου στην Θεσσαλονίκη (!) – το 1964 όταν την πρώτη γενιά διαδέχτηκε η δεύτερη, ο πατέρας μου Δημήτρης Χριστόπουλος. Από τότε έχουν γίνει πολλές ανακαινίσεις… ενδεικτικά αναφέρω το 1980, το 1996 και η πιο πρόσφατη η οποία ολοκληρώθηκε το 2007. Η τελευταία μεγάλη επένδυση ξεπέρασε τα 3 εκατ. ευρώ.

Τα χρόνια 2009 με 2012 ήταν χρόνια ύφεσης και με μεγάλη δυσκολία και πολύ «νοικοκυροσύνη» καταφέραμε να διατηρήσουμε ψηλά το επίπεδο τόσο της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας όσο και αυτό των υπηρεσιών μας, της υποχρέωσής μας δηλαδή προς τους πελάτες μας.

Παρόλα αυτά οι τελευταίες 3 χρονιές υπήρξαν πιο καλές και σταδιακά έγιναν αρκετές μικρές επενδύσεις της τάξης των περίπου 200.000 ευρώ ετησίως με στόχο την καλύτερη λειτουργία κι εξοικονόμηση ενέργειας (πχ. αλλαγή κουφωμάτων και στα 97 δωμάτια του ξενοδοχείου) αλλά και την ανανέωση κάποιων χώρων (πχ. αλλαγές σε υφάσματα, τηλεοράσεις, τηλεφωνικές συσκευές, προσθήκη minibars και μικροεπίπλων). Στόχος των επενδύσεων η διατήρηση των υψηλών μας υπηρεσιών προς τους πελάτες.

«Το γιαπί είναι μεγάλο σχολείο»

Ποιοι είναι μέχρι στιγμής οι σημαντικότεροι σταθμοί στην καριέρα σας;

Σημαντικός σταθμός για μένα ήταν όταν μετά από 2-3 χρόνια εργασίας στο Hotel Olympia, ανέλαβα το 2006 το “project ανακαίνισης” του ξενοδοχείου. Επρόκειτο για ένα πρόγραμμα ριζικής ανακαίνισης του ξενοδοχείου το οποίο περιελάμβανε εκσυγχρονισμό, αναβάθμιση και μετάταξή του σε υψηλότερη κατηγορία, δημιουργία μικρού συνεδριακού χώρου, αλλαγή ταυτότητας κ.ά. Σαφώς δυνατή στιγμή ήταν το Σεπτέμβριο του 2007 που ολοκληρώθηκε το συγκεκριμένο πρόγραμμα και παραλάβαμε το «νέο» boutique hotel. Όπως θα λέω πάντα, το “γιαπί” είναι ένα μεγάλο σχολείο.

Άλλος ένας σημαντικός σταθμός στην καριέρα μου ήταν η εκλογή μου στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης και η ενασχόλησή μου με τα κοινά του κλάδου μας για 4 χρόνια.

Στα 20 καλύτερα logos όλων των εποχών το λογότυπο του Olympia Hotel

Για ποιους λόγους αποφασίσατε το rebranding του ξενοδοχείου και ποια τα αποτελέσματα;

Το rebranding ήταν επιτακτική ανάγκη να γίνει λόγω της ανακαίνισης του Hotel Olympia το 2007 καθώς το ξενοδοχείο από Β’ κατηγορίας αστικού τύπου, μεταλλάχθηκε σε ένα design – boutique hotel. Δεν σας κρύβω ότι είμαι πολύ ευχαριστημένη από τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης αλλαγής καθώς τελείως ισορροπημένα πετύχαμε να διατηρήσουμε την πελατεία που «κληρονομήσαμε» και να κερδίσουμε νέους πελάτες που επέλεγαν παραδοσιακά ξενοδοχεία ανώτερης κατηγορίας από του Hotel Olympia.

Την αλλαγή του brand μας συμπλήρωσε και η αλλαγή λογοτύπου και εταιρικής ταυτότητας. Kάτι που στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία καθώς τo νέο μας λογότυπο, σχεδιασμένο από τον Δημήτρη Παπάζογλου και τον Δημήτρη Κολιαδήμα (πρώην Designers United) βραβεύθηκε παγκοσμίως το 2011 από την Creative Review ως ένα από τα 20 καλύτερα logos όλων των εποχών, ενώ φιγουράρει σε ολοσέλιδο του βιβλίου “Logotype” (2012) του Michael Evamy.

«Επιτέλους πουλάμε λίγο πιο ακριβά!»

Πώς εκτιμάτε ότι θα διαμορφωθεί η τουριστική κίνηση στο Hotel Olympia φέτος σε σχέση με πέρυσι;

Η τουριστική κίνηση στο ξενοδοχείο μας για μέχρι και το τέλος του έτους πιστεύω θα κινηθεί στα περσινά επίπεδα τουλάχιστον ως προς τον τζίρο και την μέση πληρότητα. Η αλήθεια είναι πως η χρονιά φαινόταν πως θα κλείσει με αύξηση 25-30% αλλά τα πολιτικά δρώμενα δεν βοήθησαν ειδικά κατά την διάρκεια του καλοκαιριού που πλέον θεωρείται high season για την Θεσσαλονίκη. Σημαντική ωστόσο οικονομική εξέλιξη είναι ότι με ελαφρώς λιγότερες διανυκτερεύσεις ο τζίρος είναι ο ίδιος ή και λίγο αυξημένος φέτος σε σχέση με πέρυσι. Γεγονός που καταδεικνύει ότι έχει ανέβει η μέση τιμή- επιτέλους δηλαδή πουλάμε λίγο πιο ακριβά!

60% Έλληνες και 40% ξένοι στο Olympia Hotel

Ποιο είναι το προφίλ των πελατών σας;

Οι πρώτες εθνικότητες στο ξενοδοχείο παραμένουν και είναι η ελληνική και η κυπριακή. Παρόλο αυτά, το ποσοστό 80% και 20% που αναλογούσε στους Έλληνες και στους ξένους τουρίστες αντίστοιχα, έχει αλλάξει καθώς πολλές αγορές έχουν ανοίξει και η επισκεψιμότητα τουριστών από ευρωπαϊκές χώρες και κράτη της Ανατολικής Ευρώπης έχει αυξηθεί, με αποτέλεσμα το ποσοστό να διαμορφώνεται σε 60% για τους Έλληνες και 40% για τους ξένους. Γεγονός που θεωρείται μεγάλη επιτυχία όχι μόνο για εμάς αλλά και για όλους τους συναδέλφους ξενοδόχους στη Θεσσαλονίκης!

Οι ξένοι πελάτες του Hotel Olympia προέρχονται από την Αγγλία, τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία. Είναι μεσαίου εισοδηματικού επιπέδου με απόλυτη γνώση για το ξενοδοχείο που επιλέγουν- ένα φρέσκο, μοντέρνο ξενοδοχείο στην καρδιά της πόλης, κοντά στα περισσότερο μνημεία που σχεδιάζουν να επισκεφτούν και το οποίο προσφέρει value-for-money υπηρεσίες. Για τους λόγους άλλωστε αυτούς φεύγουν με τις καλύτερε εντυπώσεις.

Σταθερά μεγάλο ποσοστό πελατών αντιπροσωπεύουν οι τουρίστες από τις βαλκανικές χώρες, τη Τουρκία και τη Ρωσία. Νέα αγορά θα μπορούσε να θεωρηθεί η κινέζικη χωρίς να έχουν ευοδωθεί απόλυτα οι προσπάθειες προσέλκυσής τους.

Επέκταση σε όμορο ιδιόκτητο κτίριο

Σε ποιους άξονες βασίζεται το επιχειρηματικό σχέδιο ανάπτυξης του Olympia Hotel τα αμέσως επόμενα δύο χρόνια;

Η ΟΛΥΜΠΙΑ Α.Ε. έχει στην κατοχή της το διπλανό όμορο κτίριο το οποίο θα επιθυμούσαμε πολύ να προστεθεί στη δυναμικότητα του υπάρχοντος ξενοδοχείου με τη μορφή είτε σουιτών είτε διαμερισμάτων βραχυπρόθεσμης μίσθωσης. Όμως επειδή πρόκειται για μία σχετικά μεγάλη επένδυση, δεν γνωρίζω εάν θα μπορούσε να υλοποιηθεί στα επόμενα 2 χρόνια… ειδικά εάν συνεχίζουμε να ζούμε σε αυτό το καθεστώς ανασφάλειας.

Προορισμός για city break η Θεσσαλονίκη

Πώς εκτιμάτε ότι θα διαμορφωθεί η τουριστική κίνηση στη Θεσσαλονίκη το 2015 σε σύγκριση με το 2014; Θεωρείτε ότι η νύμφη του Θερμαϊκού διαθέτει ένα ολοκληρωμένο και ελκυστικό τουριστικό προϊόν;

Παρότι μόλις αναφέρθηκα στην ανασφάλεια την οποία βιώνω καθημερινά τα τελευταία χρόνια, εντούτοις παραμένω ρομαντική, λάτρης του ωραίου και τρομερά αισιόδοξη. Ο πατέρας μου, που με έχει στηρίξει σημαντικά ειδικά τότε που διένυα τα πρώτα μου βήματα στη ξενοδοχιακή αγορά, πάντα λέει “οι πελάτες λίγο λίγο έρχονται και σιγά σιγά φεύγουν”. Δεν ξυπνήσαμε λοιπόν μία ωραία μέρα και είδαμε τουρίστες να περπατούν στην παραλία της Θεσσαλονίκης… Έγιναν συντονισμένες κινήσεις από πολλούς δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και σιγά σιγά η Θεσσαλονίκη ξεκίνησε να θεωρείται “city break” προορισμός.

Ναι, πιστεύω πως η Θεσσαλονίκη διαθέτει ένα ολοκληρωμένο τουριστικό πακέτο καθώς είναι μία ασφαλής πόλη η οποία βρίθει από πολιτιστικά, θρησκευτικά, ιστορικά κ.ά. αξιοθέατα, δρώμενα, εκδηλώσεις. Παράλληλα, στην πόλη επενδύθηκαν πολλά χρήματα σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, σε χώρους διασκέδασης κλπ. Της λείπουν όμως οι υποδομές, τα σύγχρονα μέσα μαζικής μεταφοράς, ένα μεγαλύτερο και καλύτερα οργανωμένο αεροδρόμιο κλπ. που θα έκαναν την εμπειρία των τουριστών-πελατών αξέχαστη, ενώ απουσιάζει και η τουριστική κουλτούρα. Στεναχωριέμαι για παράδειγμα όταν η πόλη σφύζει από τουρίστες τα Σαββατοκύριακα και οι καταστηματάρχες αρνούνται να ανοίξουν τα καταστήματά τους τις Κυριακές.

Περισσότερες γυναίκες διαθέτουν την αρετή του multitasking από ότι άνδρες

Θεωρείτε ότι μια γυναίκα μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της δουλειάς που αναπόφευκτα «επιτάσσουν» τα καθήκοντα της ιδιοκτησίας και της γενικής διεύθυνσης της ξενοδοχειακής μονάδας;

Κατά την γνώμη μου μετά από τόσα χρόνια προπαγάνδας για «ισότητα των δύο φύλων», καμία γυναίκα με το απαραίτητο μορφωτικό background δεν θα έπρεπε να αντιμετωπίζει δυσκολίες σε διευθυντικές θέσεις λόγω διαφορετικών χαρακτηριστικών ή σωματικής αδυναμίας του φύλου της ή λόγω “bullying” από συναδέλφους άντρες.

Παραδοσιακά βέβαια η γενική διεύθυνση ενός ξενοδοχείου ανήκει στο αντρικό φύλο κυρίως εξαιτίας των ατελείωτων ωραρίων τα οποία μία γυναίκα με οικογενειακές υποχρεώσεις πιο δύσκολα μπορεί να ακολουθήσει. Το multitasking όμως, αρετή που διαθέτουν περισσότερες γυναίκες από ότι άντρες, είναι κατά την γνώμη μου το πιο αξιόλογο προσόν ενός διευθυντή που υποχρεωτικά ασχολείται ταυτόχρονα με πωλήσεις, προμήθειες, operations, δημόσιες σχέσεις, διοίκηση ανθρωπίνων πόρων και τόσα άλλα…

Τα προβλήματα που αντιμετώπισα εγώ ήταν κατά τα πρώτα της διάδοχης κατάστασης στην ιεραρχία και στη διεύθυνση του ξενοδοχείου κυρίως λόγου του νεαρού της ηλικίας μου. Με επιμονή και κυρίως με συνέπεια ξεπεράστηκαν όλα και μέσα στην διάρκεια των 12 συναπτά χρόνων απέκτησα πολύ καλούς τόσο εσωτερικούς όσο κι εξωτερικούς συνεργάτες.

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s