Η ΠΡΕΣΒΕΙΡΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ ΥΛΙΑΝΑ ΣΤΕΓΓΟΥ

 Τον πολύτιμο αυτό τίτλο της αποδίδουν διεθνή μέσα του έντυπου και του ηλεκτρονικού τύπου στις συνεντεύξεις που παραχωρεί τόσο στις περισσότερες από 15 χώρες στις οποίες εξάγεται το 35% της παραγωγής κρασιού του Κτήματος Πόρτο Καρράς όσο και στις νέες αγορές όπου η ίδια στοχεύει να αναδείξει και να καθιερώσει τη μοναδικότητα των ελληνικών γηγενών ποικιλιών. Επιλέγοντας συνειδητά να εγκαταλείψει πριν από 14 χρόνια την καταξιωμένη καριέρα της στον τεχνικό κλάδο- ως πολιτικός μηχανικός με πτυχίο από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο- αποφασίζει και αφιερώνει όλη την ενεργητικότητα, το ζήλο, το μεράκι και την αγάπη της στο Κτήμα Πόρτο Καρράς του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Porto Carras Grand Resort. Με απόλυτη προσήλωση στο στόχο της φροντίζει να αποκτήσει την κατάλληλη κατάρτιση και να εμπλουτίσει τις γνώσεις της στο δελεαστικό, για την ίδια, κόσμο του οίνου. Επιστρέφει στα θρανία και σπουδάζει οινολόγος προκειμένου να «μεταλαμπαδεύσει» την πολύτιμή της γνώση για τον οίνο στο μεγαλύτερο ενιαίο βιολογικό αμπελώνα της χώρας μας, στο Κτήμα Πόρτο Καρράς. Με τις σπουδές, τη συνεχή παρακολούθηση των διεθνών εξελίξεων στον κλάδο του κρασιού και την καθημερινή της ενασχόληση και «τριβή» με τους αμπελώνες του Κτήματος Πόρτο Καρράς- γνωρίζοντας σπιθαμή προς σπιθαμή την έκταση των 4,750 στρεμμάτων που καταλαμβάνουν- η αντιπρόεδρος του Κτήματος Πόρτο Καρράς κυρία Υλιάνα Στέγγου επιδιώκει επιτυχώς να «ψιθυρίσει» σε νέους αλλά και σε ώριμους καταναλωτές τα μυστικά της αιωνόβιας κληρονομιάς της Ελλάδας στο κρασί που ανάγεται από την αρχαιότητα.

«Το συγκριτικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ελληνικού κρασιού στη διεθνή αγορά συνίσταται στο ότι πίσω από την ετικέτα κρύβεται και υπάρχει ιστορία», επισημαίνει χωρίς περιστροφές η κ. Στέγγου. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που η ίδια πιστεύει ακράδαντα ότι το κρασί, μαζί με τον τουρισμό και την ελληνική γαστρονομία αποτελούν τους καλύτερους πρεσβευτές της Ελλάδας στο εξωτερικό που δύνανται να προσελκύσουν περισσότερους ταξιδιώτες στη χώρα μας και δη του τουρισμού πολυτελείας.

Διαβλέποντας τη ζήτηση που επικρατεί στη διεθνή αγορά για τα γαστρονομικά ταξίδια, η ιδιοκτήτρια οικογένεια Στέγγου του Porto Carras Grand Resort δημιούργησε ποικίλα και πολυσχιδή οινοτουριστικά και γαστρονομικά προγράμματα προς τέρψη των επισκεπτών της. Η πιο πρόσφατη επιτυχία του βορειοελλαδικού ξενοδοχειακού συγκροτήματος στον εν λόγω τομέα είναι η βράβευσή του πριν από λίγους μήνες στο διεθνή διαγωνισμό Wine Tourism Awards 2015 αποτελώντας τη μοναδική εταιρία που έλαβε βραβείο για τις εξαιρετικές υπηρεσίες οινοτουρισμού. Έτσι δεν θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση γιατί και όπως χαρακτηριστικά τονίζει η κυρία Στέγγου «οι περισσότεροι από τους 320.000 τουρίστες που επέλεξαν φέτος για τις διακοπές τους το Porto Carras Grand Resort δοκίμασαν τα βιολογικά κρασιά και τα αποστάγματα του Κτήματος και γεύτηκαν τα τοπικά προϊόντα».

Στην αποκαλυπτική της συνέντευξη στο Business Travel blog η αντιπρόεδρος του Κτήματος Πόρτο Καρράς αναλύει τους στόχους της εταιρίας στον οινικό και γαστρονομικό τουρισμό και υπογραμμίζει τις 28 ελληνικές και ξένες ποικιλίες και τις 15 ετικέτες και διαφορετικές ποικιλίες κρασιών του Κτήματος Πόρτο Κάρρας. Με ενδεικτικά τη Μαλαγουζιά, το Chateau Porto Carras, τον ερυθρό οίνο «ΠΟΠ Πλαγιές Μελίτωνα», το λευκό οίνο « ΠΓΕ Σιθωνία», το Λημνιό κ.ά. να αποτελούν τους πρεσβευτές του στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα, αποκαλύπτει τις επενδύσεις ύψους 12 εκατ. ευρώ που υλοποιήθηκαν τα τελευταία εννιά χρόνια στο Κτήμα Πόρτο Καρράς και με κατηγορηματικό τρόπο συστήνει και συνάμα προτρέπει στην εκπόνηση στοχευμένης στρατηγικής ώστε ο οινοτουρισμός και η γαστρονομία να αποτελέσουν δύο εξαιρετικής δυναμικής τουριστικά προϊόντα στο εγγύς μέλλον.

Διαβάζοντας τη συνέντευξή της θα διαπιστώσετε και εσείς τη συνεχή και αδιάλειπτη αναφορά της στο ελληνικό κρασί, με αιχμή στα ανταγωνιστικά συγκριτικά του πλεονεκτήματα, στις τεράστιες προοπτικές εξαγωγικής του ανάπτυξης του κλπ. Αναφορά που εμμέσως πλην σαφώς αποκαλύπτει την ασίγαστη αγάπη και το μόνιμο πάθος της κυρίας Υλιάνας Στέγγου για τη δουλειά της  στους  αμπελώνες του Κτήματος Πόρτο Κάρρας και γενικότερα για την ακατάπαυστη προσπάθειά της να μεταδώσει σε όλους την πλούσια ελληνική κληρονομιά στον οίνο.

Για ποιους λόγους αποφασίσατε να ασχοληθείτε και να ειδικευθείτε στην προσέλκυση στο ξενοδοχειακό συγκρότημα Porto Carras Grand Resort ταξιδιωτών που είναι ένθερμοι φίλοι του οινικού και του γαστρονομικού τουρισμού;

Όσοι δραστηριοποιούμαστε στον ξενοδοχειακό τομέα έχουμε συνειδητοποιήσει το ολοένα αυξανόμενο ενδιαφέρον των τουριστών για διαφορετικές γαστρονομικές αναζητήσεις και απολαύσεις. Αυτό έχει ήδη οδηγήσει σε εξειδίκευση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος.

Εδώ και αρκετά χρόνια πλέον τα τουριστικά γραφεία δραστηριοποιούνται σε αγορές με εύπορους επισκέπτες οι οποίοι ενδιαφέρονται για τον πολιτισμό του προορισμού τους και δαπανούν μεγάλο ποσοστό του ταξιδιωτικού προϋπολογισμού τους σε δραστηριότητες γαστρονομικού ενδιαφέροντος.

Προτείνουν λοιπόν ιδιαίτερα πακέτα διακοπών, για επισκέψεις σε περιοχές που διαθέτουν οργανωμένες αγροτουριστικές μονάδες και εστιατόρια υψηλών προδιαγραφών με πιάτα που αναδεικνύουν την τοπική κουζίνα, σε συνδυασμό με επισκέψεις σε οινοποιεία, αμπελώνες, σε μονάδες και εργαστήρια παραγωγής και μεταποίησης τοπικών προϊόντων κ.α.

Το Porto Carras Grand Resort με συνοδοιπόρο το Κτήμα Πόρτο Καρράς, θεωρείται ο πιο ολοκληρωμένος τουριστικός προορισμός της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας που είναι σε θέση να παρέχει τις υψηλότερες υπηρεσίες οινοτουρισμού.

Πηγή έμπνευσης η πλούσια κληρονομιά της Ελλάδας στο κρασί

Ποιο ήταν ο δέλεαρ που σας παρακίνησε να επιστρέψετε στα θρανία, να εμπλουτίσετε τις γνώσεις σας εντρυφώντας στον τομέα της παραγωγής κρασιού και του συνδυασμού του με τον τουρισμό;

Αυτό που πραγματικά με παρακίνησε και με έκανε να μεταπηδήσω από τον τεχνικό κλάδο στην οινική κοινότητα της χώρας μας είναι ο δύσκολος συνδυασμός της αγροτικής παραγωγής- που έγκειται κατά ένα μεγάλο μέρος στις κλιματικές συνθήκες και στη μητέρα φύση- με την εμπορική δραστηριότητα που πρέπει να καλύπτει όλες τις σύγχρονες τάσεις ζήτησης ενός καταναλωτικού προϊόντος υψηλής ποιότητας και ευεξίας όπως είναι το κρασί και το ελαιόλαδο. Δεν νομίζω να υπάρχουν καλύτεροι πρεσβευτές τις χώρας μας στο εξωτερικό από τα τοπικά προϊόντα μας και τον τουρισμό μας.

Μεγάλη πηγή έμπνευσης για μένα είναι η οινική μας ιστορία που ξεκινάει από τα βάθη των αρχαίων χρόνων και φτάνει στο σήμερα. Προσπαθώ να μεταδώσω σε όλους τους ανθρώπους που συναντώ στην Ελλάδα και το εξωτερικό την απίστευτα πλούσια κληρονομιά μας όπως είναι οι ποικιλίες Λημνιό και Ασύρτικο που έρχονται καταγεγραμμένες σε αρχαία συγγράμματα . Η αποδοχή που λαμβάνω με την τοποθέτηση των προϊόντων μας σε ξένες χώρες με ανεπτυγμένο οινικό πλούτο λειτουργεί ως τεράστια πηγή έμπνευσης. 

Ανασχετικός παράγοντας η μη επίσημη καταχωρημένη παρουσία των ελληνικών οινικών διαδρομών στον παγκόσμιο οινικό χάρτη

Πότε ξεκινήσατε να ασχολείσθε με τον συγκεκριμένο τομέα στο Porto Carras; Ποιες ήταν και είναι οι σημαντικότερες δυσκολίες που συναντάτε στην προσπάθεια προσέλκυσης τουριστών που θα δοκιμάσουν και θα γευτούν τα κρασιά και τις γαστρονομικές προτάσεις του Porto Carras Grand Resort;

Η επαγγελματική μου ενασχόληση με τον οινικό και τον τουριστικό κλάδο ξεκίνησε πριν από 14 χρόνια. Αρχίζοντας από την αλλαγή μιας καταξιωμένης καριέρας στον τεχνικό κλάδο- κατέχοντας πτυχίο Πολιτικού Μηχανικού ΕΜΠ- και ξαναγυρίζοντας στα θρανία προκειμένου να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου στον οίνο, ανακάλυψα ότι ο συνδυασμός τουρισμού, κρασιού και ελληνικής γαστρονομίας είναι αυτό που θα μας βοηθήσει να προσελκύσουμε μεγάλες κατηγορίες τουριστών που δεν έρχονται μόνο για τον υπέροχο ήλιο, τη θάλασσα και τις ακρογιαλιές μας αλλά αποζητούν και κάτι διαφορετικό για να εμπλουτίσουν την διαμονή τους στην χώρα μας. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε είναι περισσότερο στη μη, μέχρι σήμερα, επίσημη καταχωρημένη παρουσία στον παγκόσμιο οινικό χάρτη των οινικών διαδρομών της Ελλάδας και των συνεργαζόμενων επαγγελματιών της εκάστοτε διαδρομής. Ο τουρίστας που θέλει να πάρει μέρος στον τύπο του εναλλακτικού τουρισμού που ονομάζεται οινοτουρισμός και γαστρονομία θέλει προτάσεις που θα του επιτρέψουν να επισκεφθεί συγκεκριμένους «Δρόμους του Κρασιού» που να περιλαμβάνουν επισκέψιμα οινοποιεία- όπως το δικό μας- να δοκιμάσει αυθεντικές ελληνικές γεύσεις και να ξεναγηθεί σε αρχαιολογικά και πολιτιστικά μνημεία που είναι μέσα στην διαδρομή. Από την στιγμή βέβαια που θα έρθει και επισκεφθεί τον ολοκληρωμένο τουριστικό προορισμό του Porto Carras Grand Resort γίνεται ένθερμος υποστηρικτής της φιλοξενίας μας και λάτρης των κρασιών και της ελληνικής μεσογειακής κουζίνας.

Ποια είναι τα βασικά στοιχεία με τα οποία συνθέτετε και δημιουργείτε οινοτουριστικό- γαστρονομικό πρόγραμμα για τους ταξιδιώτες;

Στο Κτήμα Πόρτο Καρράς διαθέτουμε διαφορετικά προγράμματα οινοτουρισμού, με διαφορετική διάρκεια και δραστηριότητες το καθένα. Σχεδιάσαμε αυτά τα προγράμματα προκειμένου να καλύψουμε την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση για διαφοροποιημένες παροχές οινοτουρισμού.

Επιπλέον, η τοποθεσία του Κτήματος και του αμπελώνα επιτρέπει πρόσθετες δραστηριότητες, τις οποίες εντάξαμε στα βασικά μας προγράμματα, όπως περιπατητικές και ποδηλατικές διαδρομές με αυξανόμενο βαθμό δυσκολίας, δραστηριότητες αγροτουρισμού, όπως είναι το ελαιομάζωμα, τη συμμετοχή στον τρύγο και στη καλλιέργεια του βιολογικού λαχανόκηπου.

Είμαστε σε θέση να εξυπηρετήσουμε επισκέπτες από όλο τον κόσμο- οργανωμένα group ή μεμονωμένους ταξιδιώτες- με τα ολοκληρωμένα προγράμματα οινοτουρισμού που διαθέτουμε και με τις επιπλέον παροχές που μπορούμε να προσφέρουμε κατά βούληση του επισκέπτη.

Μία standard ολοκληρωμένη πρόταση περιλαμβάνει ξεναγήσεις στον υπέροχο αμπελώνα μας, εκπαιδευτικά σεμινάρια, ξεχωριστά γεύματα ελληνικής γαστρονομίας συνδυασμένα με τα κρασιά του κτήματος και διαμονή στο μοναδικής ομορφιάς Porto Carras Grand Resort.

Σε ότι έχει σχέση με τη γαστρονομία, το Porto Carras Grand Resort ολοκλήρωσε με μεγάλη επιτυχία για δεύτερη συνεχή χρονιά το Greek Gastronomy στο πλαίσιο του οποίου καταξιωμένοι σεφ από όλη την Ελλάδα έδωσαν το παρών και μάγεψαν το κοινό με τις δημιουργίες τους. Το Greek Gastronomy festival αποτελεί πλέον θεσμό και ήδη έχει αποκτήσει φανατικούς υποστηρικτές από όλα τα μέρη της Ελλάδας αλλά και από το εξωτερικό.

Ταυτόχρονα, επενδύουμε στην τοπική κουζίνα εφαρμόζοντας στα ξενοδοχεία μας το «Ελληνικό Πρωινό». Αναδεικνύουμε τα τοπικά προϊόντα μέσα από τη προϊοντική σειρά “Porto Carras Grand Collection”. Διοργανώνουμε σε συχνή βάση εκπαιδευτικά σεμινάρια οινογνωσίας και γαστρονομίας στους επαγγελματίες της περιοχής μας για την καλύτερη δυνατή προβολή όλων τον τοπικών προϊόντων αλλά και για την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών προς τον τουρίστα.

Έως και ένα εκατομμύριο παραγόμενες φιάλες το χρόνο, με περίπου 15 ετικέτες και διαφορετικές ποικιλίες κρασιών

Σε ποια επίπεδα έχει φτάσει η ετήσια παραγωγή κρασιού στον ιδιόκτητο αμπελώνα του Porto Carras; Ποιες οι σημαντικότερες ποικιλίες του και οι πιο γνωστές του ετικέτες;

Οι αμπελώνες του Κτήματος καταλαμβάνουν μία έκταση 4750 στρεμμάτων με 28 ντόπιες και ξένες ποικιλίες, εκ των οποίων τα 800 περίπου στρέμματα είναι προϊόν αναμπέλωσης της τελευταίας δεκαετίας.

Παράγουν από 700 έως 1300 τόνους σταφύλια για οινοποίηση τον χρόνο, ανάλογα με τις βροχοπτώσεις, διότι το κτήμα είναι καθ’ ολοκληρία ξερικό, και περίπου 5 τόνους βρώσιμα σταφύλια. Οι δε παραγόμενες φιάλες ανέρχονται περί τις 800.000 έως και 1.000.000 το χρόνο με περίπου 15 ετικέτες και διαφορετικές ποικιλίες κρασιών.

Το Κτήμα είναι ευρέως γνωστό κυρίως για την «Μαλαγουζιά» του. Η Μαλαγουζιά του Πόρτο Καρράς είναι ένα κρασί που εκπροσωπεί επάξια την Ελλάδα και στο εξωτερικό. Μια ποικιλία σχεδόν εξαφανισμένη που αναβίωσε στο Κτήμα Πόρτο Καρράς. Μετά από πειραματικές φυτεύσεις και μικροοινοποιήσεις αναγνωρίστηκαν οι δυνατότητές της για την παραγωγή εξαιρετικά ποιοτικών και ισορροπημένων οίνων με υψηλό αρωματικό δυναμικό. Σημαντικότατη ετικέτα αποτελεί και το «Λημνιό», μια ιδιαίτερη ποικιλία που προέρχεται από τη Λήμνο και συναντάται στη Βορειοανατολική Ελλάδα και κυρίως στην Χαλκιδική. Το Λημνιό αναφέρεται από τον Ησίοδο και τον Αριστοτέλη ότι καλλιεργείτο στην αρχαία Ελλάδα ως «λημνία ἄμπελος» τον 4ο αιώνα π.χ. αλλά και από τον από τον Αριστοφάνη στην κωμωδία του «Ειρήνη». Το Λημνιό του Κτήματος αποτελεί μία από τις καλύτερες εκφράσεις αυτή της ποικιλίας, συμμετέχει δε στο εξαιρετικό χαρμάνι του μεγάλου ερυθρού μας, Château Porto Carras, με τις μπορντωλέζικες ποικιλίες, δίνοντάς τη δική μας εκδοχή στα ποιοτικά ερυθρά παλαίωσης. Να αναφέρω πως το Chateau Porto Carras, είναι ο μοναδικός οίνος Π.Ο.Π. (Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης) στην Ελλάδα, όπου η ποικιλιακή του σύνθεση περιέχει τις διεθνείς ποικιλίες Cabernet Sauvignon, Cabernet Franc.

Αναμφισβήτητα και η «Μελισσάνθη» το γνωστό blend με την συμμετοχή τριών ελληνικών ποικιλιών, Αθήρι, Ασύρτικο και Ροδίτης.

Την τελευταία πενταετία έχουμε περάσει στην παραγωγή αποσταγμάτων διαθέτοντας την άδεια αποσταγματοποιείου, εμπλουτίζοντας την γκάμα των προτάσεων μας και με τη δημιουργία premium cocktails με βάση τους οίνους και τα αποστάγματα μας.

Επενδύσεις 12 εκατ. ευρώ στο Κτήμα Πόρτο Καρράς τα τελευταία 9 χρόνια

Σε ποιο ύψος έχουν φτάσει οι επενδύσεις στον αμπελώνα;

Το Οινοποιείο εκσυγχρονίστηκε πλήρως την διετία 2007-2009 .Το συνολικό ποσό της επένδυσης ξεπέρασε τα 11 εκατ. ευρώ . Την πενταετία 2010-2015 συνεχίζουμε να επενδύουμε κυρίως σε εξοπλισμό, με το κονδύλι να έχει ξεπεράσει τις 700 χιλ. ευρώ.

Η πλειοψηφία των πλέον των 320.000 τουριστών στο ξενοδοχείο δοκίμασε τα κρασιά και τα αποστάγματα του Κτήματος και γεύτηκε τα τοπικά προϊόντα

Πόσοι τουρίστες επέλεξαν το Porto Carras Grand Resort προκειμένου να γνωρίσουν και να δοκιμάσουν τα κρασιά του Κτήματος και τις γαστρονομικές του προτάσεις;

Χωρίς να έχει τελειώσει ακόμα η φετινή τουριστική περίοδος για το συγκρότημα , οπότε τα νούμερα που αναφέρω είναι ενδεικτικά, περισσότεροι από 320.000 τουρίστες επισκέφθηκαν το Porto Carras Grand Resort και το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών δοκίμασε τα βιολογικά καθ’ολοκληρίαν κρασιά και τα αποστάγματα του κτήματος και γεύτηκε στα εστιατόρια μας αυθεντικές γαστρονομικές προτάσεις, με τοπικά προϊόντα Χαλκιδικής.

Το 35% της παραγωγής του Κτήματος Πόρτο Καρράς εξάγεται

Σε ποιες χώρες εξάγετε κρασιά από τον ιδιόκτητο αμπελώνα του Porto Carras Grand Resort;

Το Κτήμα Πόρτο Καρράς εξάγει τα προϊόντα του σε περισσότερες από 15 χώρες με κυριότερες αγορές τις ΗΠΑ, την Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τον Καναδά, την Κύπρο, την Αυστραλία και τη Ρωσία. Υπάρχουν ευκαιρίες σε πολλές, σχετικά νέες αλλά και ώριμες αγορές για το ελληνικό κρασί, όπως είναι η Ιαπωνία και η Κορέα.

Η εξαγωγική στρατηγική του Κτήματος έγκειται στο να καταφέρει να διεισδύσουν τα προϊόντα του σε όλες τις αγορές που καταναλώνεται κρασί. Υπάρχουν δύο πυλώνες αυτής της στρατηγικής.

Σε οινικά εκπαιδευμένες αγορές προωθούμε τις ελληνικές γηγενείς ποικιλίες το Κτήματος γιατί η πολυπλοκότητα και η διαφορετικότητα τους κάνει τους εκπαιδευμένους ουρανίσκους να ζητάνε το κάτι ιδιαίτερο που το ελληνικό κρασί μπορεί να τους δώσει.

Στις νέες αγορές, που η μεγάλη κατανάλωση κρασιού οφείλεται σε νέο trend της μόδας, ως εναλλακτική και ευκολόπιοτη πρόταση, προωθούμε τις ξένες ποικιλίες ή τα blend των ελληνικών και ξένων ποικιλιών μας.

Τα προϊόντα που εξάγονται κυρίως είναι το Chateau Porto Carras, οίνος ερυθρός «ΠΟΠ Πλαγιές Μελίτωνα», η Μαλαγουζιά, οίνος λευκός « ΠΓΕ Σιθωνία», το Λημνιό, οίνος ερυθρός «ΠΟΠ Πλαγιές Μελίτωνα», το Syrah, οίνος ερυθρός « ΠΓΕ Σιθωνία», το Ασύρτικο, οίνος λευκός «ΠΓΕ Χαλκιδική». Το Magnus Bacatta, οίνος ερυθρός « ΠΓΕ Σιθωνία» και φυσικά η all time classic Μελισσάνθη, οίνος λευκός «ΠΟΠ Πλαγιές Μελίτωνα».

Το ποσοστό της παραγωγής που εξάγεται στο εξωτερικό αγγίζει το 35%.

Το ελληνικό κρασί ξεχωρίζει καθώς διαθέτει ιστορία πίσω από την ετικέτα

Ποια είναι μέχρι στιγμής η ανταπόκριση των ξένων καταναλωτών για το ελληνικό κρασί; Και πώς θα αποκτήσει ισχυρότερη παρουσία στο εξωτερικό;

Το ελληνικό κρασί που περιλαμβάνει περισσότερες από 300 ταυτοποιημένες γηγενείς ποικιλίες, αποτελεί σημαντικό εξαγωγικό προϊόν και είναι ένα από τα προϊόντα- «πυλώνες» της ελληνικής εξωστρέφειας. Το βασικό στοιχείο που κάνει το ελληνικό κρασί να ξεχωρίζει στις αγορές του εξωτερικού είναι η ιστορία πίσω από την ετικέτα. Χιλιάδες χρόνων ιστορία, από την αρχαιότητα ως το σήμερα, έρχονται να ψιθυρίσουν τα μυστικά τους σε νέους αλλά και ώριμους καταναλωτές.

Θεωρώ πως για να πετύχει ακόμη ισχυρότερη παρουσία και αναγνωρισιμότητα το ελληνικό κρασί στο εξωτερικό, είναι να ισχυροποιηθεί το brand «Ελλάδα» και να δοθεί έμφαση στην ποικιλομορφία της εγχώριας παραγωγής κρασιού. Ήδη, μέσα από προγράμματα προώθησης και προβολής του ελληνικού κρασιού στο εξωτερικό, με πρωτοβουλία δημοσίων και μη φορέων, η παρουσία πολλών ελληνικών κτημάτων είναι εντονότερη σε χώρες του εξωτερικού.

Στοχευμένη στρατηγική για να αποτελέσουν ο οινοτουρισμός και η γαστρονομία δύο εξαιρετικής δυναμικής τουριστικά προϊόντα στο εγγύς μέλλον

Με βάση τις γνώσεις, την εμπειρία και την τεχνογνωσία σας κλπ., πώς η Ελλάδα θα μπορούσε να προσελκύσει τουρίστες του οινοτουρισμού και της γαστρονομίας;

Ανεπιφύλακτα λέω ότι ο οινοτουρισμός ωθεί στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και στην ανάδειξη εναλλακτικών προορισμών. Μόνο εφόσον δεχθούμε ως προαπαιτούμενο ότι θα παρέχεται χρηματοδότηση που θα υποστηρίζει δράσεις για την ανάπτυξη ειδικών χώρων, ξενοδοχειακών μονάδων, εστιατορίων, οινικών διαδρομών και άλλων στοιχείων υποδομής για την προώθηση του οινοτουρισμού. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρχουν κοινές απόψεις και σωστή συνεργασία ανάμεσα στην Πολιτεία, τον οινικό κλάδο, τους κλάδους της φιλοξενίας και της εστίασης, καθώς και τους τουριστικούς πράκτορες.

Πρέπει να εκμεταλλευτούμε την διεθνή τάση για διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, την προβολή της μεσογειακής διατροφής, τη ζήτηση για τοπικά ποιοτικά προϊόντα, στοχεύοντας στο να γνωρίσει ο επισκέπτης όλες τις γαστρονομικές και φυσικές ομορφιές της χώρας μας, όλες τις εποχές του χρόνου.

Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία και η Ιταλία, τόσο ο οινοτουρισμός όσο και η γαστρονομία είναι πλέον μία εδραιωμένη μορφή τουρισμού.

Στην Ελλάδα, με ιστορία αιώνων στην καλλιέργεια της αμπέλου και διεθνή φήμη για πολλές από τις ποικιλίες και τα κρασιά της, με γαστρονομικά θαύματα όπως ο κρόκος, η φάβα, η ελιά, μόλις τα τελευταία χρόνια, οινοτουρισμός και γαστρονομία, ξεκίνησαν να αναπτύσσονται, κατά βάση αυτόνομα, σε τοπική κλίμακα, με την συμβολή των παραγωγών, των παραγωγικών ενώσεων και των δικτύων.

Σήμερα, θα λέγαμε ότι σημειώθηκε σημαντική εξέλιξη στην ενσωμάτωση του οινικού και γαστρονομικού μας πλούτου στο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας, τόσο που τείνει να αποτελέσει βασικό πόλο έλξης επισκεπτών υψηλής αισθητικής που αναζητούν να βιώσουν οδοιπορικά γεύσης σε συνδυασμό με προορισμούς.

Δεν πρέπει να αποτελούν όμως υπόθεση µόνο των οινοποιών και των παραγωγών. Είναι και υπόθεση του κράτους και ειδικά της τοπικής αυτοδιοίκησης. Χρειάζεται στοχευμένη στρατηγική ώστε οινοτουρισμός και γαστρονομία να αποτελέσουν στο άμεσο μέλλον δύο εξαιρετικής δυναµικής τουριστικά προϊόντα. Εδώ θα ήθελα να τονίσω ότι το επισκέψιμο οινοποιείο του Κτήματος Πόρτο Καρράς λειτουργεί όλο το χρόνο χρόνο ανοικτό και δέχεται μεμονωμένους πελάτες, γκρουπ και εκπαιδευτικές εκδρομές σχολείων και άλλων φορέων.

Στόχος η μείωση του κόστους και η αύξηση της ποιότητας των προϊόντων  

Σε ποιους άξονες βασίζεται το επιχειρηματικό σχέδιο ανάπτυξης Κτήματος Πόρτο Καρράς και του Porto Carras Grand Resort στο γαστρονομικό και οινοτουρισμό για τα επόμενα τρία χρόνια;

Για την επόμενη τριετία σχεδιάζουμε περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας μας σε όλους τους τομείς της παραγωγικής δραστηριότητας (πρωτογενή παραγωγή, επεξεργασία, οινοποίηση, τυποποίηση, συσκευασία, διάθεση) σε ένα νέο επενδυτικό πρόγραμμα, που θα έχει να κάνει με όλα τα προϊόντα που παράγει το κτήμα και θα περιλαμβάνει βελτίωση υποδομών και μέσων με στόχο την μείωση κόστους και την αύξηση της ποιότητος των προϊόντων.

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s