Ο ΔΙΟΡΑΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΥΦΥΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ

Ακολουθώντας την οικογενειακή παράδοση στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση και λαμβάνοντας υπόψη του την επιτυχημένη και πολυετή δράση του μητρικού κατασκευαστικού ομίλου Δομοτεχνική τόσο στην ελληνική όσο και σε ξένες αγορές, σπουδάζει στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και αποκτά πτυχίο πολιτικού μηχανικού. Επιδιώκοντας να εμπλουτίσει περισσότερο τις γνώσεις του παρακολουθεί μεταπτυχιακά προγράμματα στους τομείς του management και των οικονομικών στο Λονδίνο. Επιστρέφει το 1997 στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην αγαπημένη του πόλη, τη Θεσσαλονίκη και εργάζεται στη Δομοτεχνική. Παράλληλα συνεχίζει τις σπουδές του, παρακολουθώντας διάφορα προγράμματα στους τομείς πάντα του management και των οικονομικών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονία.

Φύση και θέση «ανήσυχος», δραστήριος, δημιουργικός και πρωτοπόρος ο κ. Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος διαβλέπει τις ευοίωνες προοπτικές, την εξωστρέφεια και την προστιθέμενη αξία την οποία παράγει ο τουριστικός τομέας και γνωρίζοντας τη συνάφεια του τουρισμού με τον κατασκευαστικό κλάδο, αποφασίζει να «μετουσιώσει» σε πράξη τη δημιουργική του ανάγκη. «Το 2002 αποφασίστηκε η επένδυση στον τουριστικό τομέα, που έχει αντίθετη κυκλικότητα με αυτήν του κατασκευαστικού», εξηγεί χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας boutique και lifestyle ξενοδοχείων Domotel κ. Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος.

Αφετηρία για τη δράση της Domotel Hotels & Resorts στην ελληνική ξενοδοχιακή αγορά αποτελεί το πολυτελές ιδιόκτητο συγκρότημα Domotel Les Lazaristes το οποίο ξεκινά τη λειτουργία του το 2004 στη νύμφη του Θερμαϊκού. Η πεντάστερη μονάδα «αποτελεί μέχρι και σήμερα το εργαστήρι όπου αναπτύσσονται, εφαρμόζονται, δοκιμάζονται και ολοκληρώνονται κάθε φορά οι νέες υπηρεσίες μας καθώς και οι  πολιτικές και διαδικασίες μας», καταδεικνύει ο κ. Αλεξόπουλος.

Την επόμενη χρονιά η Domotel Hotels & Resorts προσθέτει το δεύτερο ιδιόκτητο μέλος στην αλυσίδα της. Πρόκειται για το ιστορικό από το 1921 ξενοδοχείο Άρνη, τύπου ροκοκό το οποίο λειτουργεί στην Καρδίτσα που είναι η γενέτειρα του πατέρα του, κ. Απόστολου Αλεξόπουλου.

Με προσεκτικές, μελετημένες κινήσεις και παρακολουθώντας με αδιάλειπτο ενδιαφέρον τις «επιχειρηματικές ευκαιρίες», η Domotel Hotels & Resorts διαθέτει σήμερα στο portfolio της 7 ξενοδοχειακές μονάδες στην Ελλάδα. Πέρα από τα ιδιόκτητα ξενοδοχεία Domotel Les Les Lazaristes και Domotel Arni, έχει υπογράψει μακροχρόνια μίσθωση για το Domotel Xenia Volos, ενώ φέρει την ευθύνη για τη μακροχρόνια διαχείριση των Domotel Neve στο Καϊμάκτσαλαν, Domotel Anemolia στην Αράχωβα, Domotel Ag. Nikolaos στα Σύβοτα Θεσπρωτίας και του τελευταίου της αποκτήματος, του Domotel Kastri στην Αθήνα.

Αυτό το ιστορικό δράσης της Domotel Hotels & Resorts «ξεδιπλώνει» στην αποκαλυπτική συνέντευξή του στο Business Travel blog o ιθύνων νους της ξενοδοχειακής αλυσίδας και επισημαίνει ποια είναι τα κριτήρια που καλούνται να πληρούν οι μονάδες για να ενταχθούν κάτω από την ομπρέλα της Domotel και να domoτελειοποιηθούν, όπως αρέσει στον κ. Κωνσταντίνο Αλεξόπουλο να χαρακτηρίζει τη διαδικασία ενσωμάτωσης των αρχών, της φιλοσοφίας και των προτύπων της ξενοδοχειακής αλυσίδας από τα μέλη της.Domotel-Les-Lazaristes-Night

Με τη λιτή απάντηση «Η Ελλάδα είναι το καλύτερο γωνιακό μαγαζί στον κόσμο» ο διευθύνων σύμβουλος της Domotel Hotels & Resorts τονίζει γιατί επέλεξε να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά στον ελληνικό τουρισμό. Και χωρίς φειδώ λόγων συμπληρώνει ότι «σε αντίθεση με άλλους κλάδους που συρρικνώνονται, ο τουρισμός αναπτύσσεται και αποτελεί τον μοναδικό τομέα με σχετική σταθερότητα στη χώρα της αστάθειας».

Επιπλέον, δεν κρύβει ότι η στρατηγική ανάπτυξης της Domotel Hotels & Resorts βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στις προσωπικές του προτιμήσεις. «Αγαπώντας τη ζωή και την ευδαιμονία, αναπτύξαμε μία αλυσίδα boutique και lifestyle ξενοδοχείων, όπου στόχος μας είναι η δημιουργία εμπειριών και η πολυδιάστατη εξυπηρέτηση και κάλυψη των αναγκών των επισκεπτών», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξόπουλος.

Παράλληλα και με νόημα λέει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της Domotel διαδραματίζει το προσωπικό και «προτεραιότητα αποτελεί να διασφαλίσουμε ότι θα είναι ευχαριστημένο, ικανοποιημένο και πιστό όσο θέλουμε να είναι και οι επισκέπτες μας», αναφέρει σχετικά.

Και αποκαλύπτει ότι το όραμα της Domotel Hotels & Resorts συνίσταται τόσο στον πρωταγωνιστικό της ρόλο στην ελληνική αγορά όσο και στην προώθηση της ελληνικής φιλοξενίας με ταυτότητα στο εξωτερικό.

Για ποιους λόγους αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τον τουριστικό τομέα; Ποιο ήταν το δέλεαρ και εξακολουθεί να λειτουργεί έτσι και σήμερα;

Το κύριο αντικείμενο του Ομίλου μας είναι στον κατασκευαστικό κλάδο εδώ και 6 δεκαετίες. Όταν η επιχείρηση σου έχει τέτοια διάρκεια ζωής είναι φυσιολογικό να έχεις βιώσει ολοκληρωμένους οικονομικούς κύκλους. Για αυτό, για την εξομάλυνση δηλαδή της οικονομικής καμπύλης με το σύνολο των δραστηριοτήτων μας, αποφασίστηκε το 2002 η επένδυση στον τουριστικού τομέα, που έχει αντίθετη κυκλικότητα από αυτήν του κατασκευαστικού. Επίσης, προβλέψαμε τις προοπτικές του κλάδου, ενώ παράλληλα υπάρχουν σημαντικές συνέργειες με την ήδη από πλευράς μας ανεπτυγμένη δραστηριότητα στο real estate. Η απόφαση μας αυτή, άλλωστε, έχει ήδη αποδειχτεί απολύτως σωστή, όχι μόνον εκ του δικού μας αποτελέσματος αλλά και ευρύτερα καθώς ο Τουρισμός παραμένει ο ανθεκτικότερος πυλώνας της Ελληνικής οικονομίας αυτήν την περίοδο της πρωτοφανούς κρίσης.Domotel-AgiosNikolaos

Τα ξενοδοχεία Domotel αντιπροσωπεύουν τους χώρους που θα επιλέγαμε για τη διαμονή μας

Ποιοι λόγοι σαν προέτρεψαν στη δημιουργία της ξενοδοχειακής αλυσίδας Domotel;

Οφείλω να ομολογήσω ότι οι επιλογές στη στρατηγική ανάπτυξης και στον χαρακτήρα της αλυσίδας Domotel δεν ορίστηκαν μόνον από το επιχειρηματικό μας σχέδιο αλλά σε πολύ μεγάλο βαθμό και από τις προσωπικές μας προτιμήσεις. Μπορώ να πω ότι σε μεγάλο βαθμό αντιπροσωπεύουν αυτό που εμείς θα επιλέγαμε για τον εαυτό μας ως επισκέπτες, ως χρήστες των χώρων. Αγαπώντας λοιπόν, την ζωή και την ευδαιμονία αναπτύξαμε μία αλυσίδα boutique και lifestyle ξενοδοχείων, όπου στόχος μας είναι η δημιουργία εμπειριών και η πολυδιάστατη εξυπηρέτηση και κάλυψη των αναγκών των επισκεπτών μας.

Οι επισκέπτες στα ξενοδοχεία Domotel αποκτούν την αίσθηση σαν στο σπίτι μακριά από το σπίτι τους

Ποια είναι η φιλοσοφία, η κουλτούρα λειτουργίας την οποία προσδώσατε στην Domotel και στα μέλη της;

Όλες οι μονάδες της Domotel Hotels & Resorts έχουν την δική τους ταυτότητα, πάντα όμως με έμφαση στην ιδιαίτερη αρχιτεκτονική και αισθητική, η οποία είναι συνδεδεμένη με τοπικά στοιχεία. Με βάση τον κάθε προορισμό αναπτύσσονται σε αυτές μοναδικές υπηρεσίες με ταυτότητα. Πάντα κοινό στοιχείο σε όλες τις μονάδες μας είναι η επιδίωξη της υψηλού επιπέδου διαμονής με προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και επαγγελματισμό, δημιουργώντας όμως συνθήκες οικειότητας με τον χώρο και ενός αισθήματος σαν στο σπίτι μακριά από το σπίτι.

Οι αξίες της Domotel Hotels & Resorts: ο άνθρωπος, η ποιότητα, η φιλοξενία και η αειφορία

Πώς επιτυγχάνετε η Domotel Hotels & Resorts να υλοποιεί τον στόχο σας, να πρωταγωνιστεί δηλαδή στην ελληνική τουριστική αγορά;

Το όραμα μας είναι να γίνουμε η πρώτη επιλογή στην περιοχή και να προωθήσουμε την Ελληνική φιλοξενία με ταυτότητα τόσο εντός συνόρων όσο και στο εξωτερικό. Για να το πετύχουμε αυτό ο σημαντικότερος στόχος μας είναι να εμπνεύσουμε το προσωπικό μας να γίνουν οι καλύτεροι που μπορούν. Η επιτυχία μας εξαρτάται από τις αξίες μας εστιάζοντας στον άνθρωπο, στην ποιότητα, στη φιλοξενία και στην αειφορία. Το θεμελιώδες κεφάλαιο της Domotel είναι το προσωπικό της και προτεραιότητα μας αποτελεί να διασφαλίσουμε ότι θα είναι ευχαριστημένο, ικανοποιημένο και πιστό όσο θέλουμε να είναι και οι επισκέπτες μας.Domotel-Kastri

Τα boutique & lifestyle ξενοδοχεία της Domotel Hotels & Resorts

Ποιοι είναι οι βασικότεροι σταθμοί στη δράση της ξενοδοχειακής αλυσίδας στον ελληνικό- ξενοδοχειακό χάρτη της χώρας;

Σίγουρα το άνοιγμα του πρώτου ξενοδοχείου μας το 2004, του Domotel Les Lazaristes στη Θεσσαλονίκη, είναι η πιο σημαντική στιγμή, η αφετηρία της αλυσίδας. Αυτό άλλωστε αποτελεί μέχρι και σήμερα το εργαστήρι όπου αναπτύσσονται, εφαρμόζονται, δοκιμάζονται και ολοκληρώνονται κάθε φορά οι νέες υπηρεσίες μας καθώς και οι  πολιτικές και διαδικασίες μας. Το 2005 προστέθηκε το ιστορικό ξενοδοχείο από το 1921 “Άρνη”, στην γενέτειρα του πατέρα μου την Καρδίτσα, ενώ το 2006 μετά την ριζική και εκτεταμένη ανακαίνιση προστέθηκε και το επίσης ιστορικό ξενοδοχείο το Ξενία του Βόλου. Το 2007 υπογράφτηκε η πρώτη σύμβαση management και αναλάβαμε την λειτουργία ενός ολοκαίνουργιου ξενοδοχείου στον παραδοσιακό οικισμό Παλαιό Άγιο Αθανάσιο του χιονοδρομικού κέντρου Καιμάκτσαλαν. Έκτοτε, η αλυσίδα έχει ενισχύσει πολύ σημαντικά την κεντρική της οργάνωση ώστε να διαχειρίζεται τις μονάδες της με τρόπο αποτελεσματικό εξασφαλίζοντας συνέργειες και οικονομίες κλίμακας παράλληλα διασφαλίζοντας την ποιοτική λειτουργία τους με βάση τα πρότυπα της. Σήμερα λειτουργούν 7 μονάδες στην αλυσίδα, τα αστικά μας στην Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Βόλο και Καρδίτσα, τα 2 ορεινά μας στα χιονοδρομικά κέντρα Καϊμάκτσαλαν και Αράχωβα και το boutique suites resort στο Ιόνιο, στα Σύβοτα Θεσπρωτίας.

Αύξηση 5%-10% της πληρότητας και των εσόδων στα ξενοδοχεία Domotel φέτος

Πώς θα κλείσει η φετινή χρονιά για τα μέλη της Domotel Hotels & Resorts;

 Παρόλες τις ιδιαίτερες συνθήκες της χρονιάς, που ολοκληρώνεται στους επόμενους μήνες, όλα τα ξενοδοχεία της αλυσίδας είχαν μια αρκετά καλή πορεία, όλα ανοδική, αλλά καθένα με διαφορετικά χαρακτηριστικά και αποτελέσματα. Η μέση αύξηση πληροτήτων και εσόδων κυμαίνονται μεταξύ 5% – 10%. Ενώ το 2016 ήδη διαφαίνεται ότι θα συνεχίσει η ανοδική αυτή πορεία και μάλιστα με μεγαλύτερους ρυθμούς.

Τα κριτήρια που θα πρέπει να πληρούν τα υπό ένταξη μέλη της Domotel

Σε ποιους άξονες βασίζεται το επιχειρηματικό σχέδιο ανάπτυξης της Domotel για τα επόμενα δύο χρόνια;

 Ήδη υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις ξενοδοχείων λειτουργούντων και υπό ανάπτυξη, τα οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για ένταξη τους στην αλυσίδα Domotel Hotels & Resorts. Οι περιπτώσεις αυτές εξετάζονται με κριτήρια τα χαρακτηριστικά τους, τη δυνατότητα ενσωμάτωσης των λειτουργικών προτύπων μας, τη διαφορετικότητα τους και τη συμβατότητα τους με τη στρατηγική ανάπτυξης μας.Domotel-Arni

 

Το 2016 οι τουρίστες θα αυξηθούν και η επενδυτική δραστηριότητα θα ανακάμψει

Με βάση τις γνώσεις, την εμπειρία, την τεχνογνωσία σας κλπ., πιστεύετε ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν είναι ελκυστικό; ή θα πρέπει και με τι να εμπλουτισθεί;

Το 2015, για την Ελλάδα ήταν μία χρονιά με πολλές προκλήσεις.  Η παρατεταμένη κρίση και η ανατροπή στο πολιτικό σκηνικό ταυτόχρονα με τα αντιφατικά μηνύματα που επικοινωνήθηκαν στο εξωτερικό δημιούργησαν ένα περιβάλλον ανασφάλειας τόσο στους επισκέπτες όσο και στους εν δυνάμει επενδυτές και λοιπούς παράγοντες. Παρά την αβεβαιότητα που δημιουργείται από τις συνθήκες αυτές, ο Ελληνικός τουριστικός κλάδος απέδειξε άλλη μία φορά την δυναμική του συνεχίζοντας με σταθερή ανάπτυξη. Οι άνθρωποι του Τουρισμού, τόσο οι επιχειρήσεις όσο και όλοι αυτοί που εργάζονται σε αυτόν, έδειξαν για άλλη μία φορά ψυχραιμία  Η ανάπτυξη παραδοσιακών και αναδυόμενων αγορών επιβραδύνθηκε σημαντικά κατά την διάρκεια της έντονης ανασφάλειας, στο τέλος όμως τόσο η αύξηση σε αφίξεις όσο και σε έσοδα μας επιβεβαίωσε το πόσο ελκυστικό και ολοκληρωμένο είναι το  Ελληνικό προϊόν. Μπορούμε ήδη να προβλέψουμε ότι οι επισκέπτες για το έτος 2016 θα αυξηθούν, ενώ ταυτόχρονα η επενδυτική δραστηριότητα ανακάμπτει και αρκετά επενδυτικά σχέδια ωριμάζουν. Επίσης ο ιδιωτικός κλάδος τόσο σε επίπεδο επιχειρήσεων όσο και σε επίπεδο συλλογικών φορέων είναι αυτός που οδηγεί την τουριστική ανάπτυξη. Ο ΣΕΤΕ σε συνεργασία με την κυβέρνηση και τον ΕΟΤ έχει καταφέρει να ευθυγραμμίσει σε μεγάλο βαθμό τη δραστηριότητα όλων αυτών που επηρεάζουν και διαμορφώνουν το Ελληνικό Τουριστικό προϊόν και να διασφαλίσει ένα κλίμα σταθερότητας και συνέχειας. Η πρόκληση τώρα είναι να παρέχουμε ένα ελκυστικό και ασφαλές περιβάλλον για όσους δραστηριοποιούνται στον κλάδο και για όσους θέλουν να επενδύσουν σε αυτόν. Η εφαρμογή της συμφωνίας με του εταίρους μας στην Ε.Ε. πρέπει να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί με πολύ μεγάλη προσοχή. Η Ελλάδα πάντα ήταν ένα ασφαλές μέρος να επισκεφθεί κανείς. Το ολοκληρωμένο πακέτο συνθέτουν το φυσικό περιβάλλον, η πλούσια ιστορία και η παράδοση στην φιλοξενία. Ως πρωτογενές προϊόν είμαστε το καλύτερο “γωνιακό μαγαζί”. Οι υποδομές, οι όροι ανταγωνιστικότητας, το θεσμικό πλαίσιο και βελτίωση των υπηρεσιών δημοσίου και ιδιωτικού τομέα είναι οι τομείς στους οποίους θα πρέπει με στρατηγική και συνέπεια να επενδύσουμε περαιτέρω.Domotel-Xenia-Volos

Η επιτυχία της Domotel Hotels & Resorts στα γαστρονομικά προγράμματα να ενθαρρύνει και άλλους να τολμήσουν και να ξεφύγουν από την πεπατημένη

Σε τι συνίστανται τα ταξιδιωτικά προγράμματα με σημείο αναφοράς τη γαστρονομία τα οποία έχει αναπτύξει και παρέχει η ξενοδοχειακή αλυσίδα στους ενδιαφερόμενους επισκέπτες της;

Το ευρύτερα διαδεδομένο τουριστικό προϊόν της χώρας μας είναι το sea and sun family vacation. Ὀμως, το φυσικό ανταγωνιστικό της  πλεονέκτημα ως πρωτογενές προϊόν και η γενική και ευρεία ελκυστικότητα της την καθιστούν ιδανικό προορισμό και για μικρότερου όγκου αλλά μεγαλύτερης εξειδίκευσης και ενδιαφέροντος επισκέψεις. Ο γαστρονομικός τουρισμός είναι ένα από τα πλέον διαδεδομένα είδη θεματικού τουρισμού. Σημαντικές τροφοδότες αγορές είναι ήδη παραδοσιακές και ισχυρές αγορές του ήδη ανεπτυγμένου μοντέλου της χώρας. Έτσι το να προωθήσεις ένα νέο προϊόν σε αυτές είναι ενέργεια άμεσου αποτελέσματος καθώς υπάρχει η απαραίτητη αναγνωρισιμότητα του προορισμού, το δίκτυο διανομής και το μέσο μεταφοράς. Εμεἰς λοιπόν, στα ξενοδοχεία μας, δεδομένου ότι πρόκειται για life style προϊόντα, που παρέχουν εμπειρίες με τοπικά χαρακτηριστικά, έχουμε επενδύσει στην τοπική γαστρονομία και στη διαμόρφωση ολοκληρωμένων εμπειριών και σε συνεργασία με εξειδικευμένους tour operators προωθούμε ανάλογα πακέτα σε διάφορες αγορές. Πάντα αυτά συμπληρώνονται και από πολιτιστικά στοιχεία του εκάστοτε προορισμού. Είμαι ενθουσιασμένος από το γεγονός ότι αυτά έχουν πολύ μεγάλη επιτυχία και διαρκώς αυξάνουμε την γκάμα τους. Ελπίζω το επιτυχημένο αυτό παράδειγμα να ενθαρρύνει και άλλους να τολμήσουν να ξεφύγουν από την πεπατημένη.

 

 

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s