Ο ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ HOSPITALITY TECHNOLOGY ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Με σπουδές στη διοίκηση των τουριστικών επιχειρήσεων και στην πληροφορική αποφασίζει συνειδητά να συνδυάσει τις γνώσεις του στις δύο καίριους αυτούς τομείς και να τις «μετουσιώσει» σε πράξη στην τουριστική βιομηχανία. Κάνει τα πρώτα του βήματα στη ξενοδοχιακή αγορά το 2001 και έως το 2009 αναλαμβάνει καίριες θέσεις σε εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην παροχή ολοκληρωμένων λύσεων πληροφορικής σε πλειάδα τομέων στα ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία κλπ. Παράλληλα, γνωρίζει και μαθαίνει εκ των έσω τη λειτουργία των ξενοδοχείων, κατέχοντας τη θέση του επικεφαλής για τη διαχείριση και αξιοποίηση των πληροφοριακών συστημάτων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Παρόλο που η οικονομική κρίση «χτυπά» την πόρτα της παγκόσμιας οικονομίας και αφήνει έκδηλα σημάδια στην ελληνική οικονομία, ο Θοδωρής Θεοδωρόπουλος βρίσκει την «ευκαιρία», λαμβάνει τα ρίσκα και τολμά. Επιδιώκοντας να μεταδώσει και να «μεταλαμπαδεύσει» τις γνώσεις και την εμπειρία του στους πελάτες του, το 2009 συστήνει τη start up εταιρία Hermes Hotelia η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της αποδοτικής διαχείρισης του διαδικτύου προς όφελος των ξενοδοχείων (κατασκευής ιστοσελίδας, ηλεκτρονικές κρατήσεις κλπ.). Το πλούσιο portfolio της εταιρίας που περιλαμβάνει γνωστά και δημοφιλή ξενοδοχεία σε πολλούς ελληνικούς και όχι μόνο προορισμούς και ο διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός των ηλεκτρονικών κρατήσεων για τις οποίες φέρει την ευθύνη, είναι οι λόγοι για τους οποίους μεγάλη επιχείρηση του ίδιου τομέα, μεγάλη εταιρία του ίδιου τομέα εξαγοράζει το 2012 τη Hermes Hotelia.

«Ανήσυχος» και θέλοντας έως σήμερα να εξελίσσεται, να αδράχνει νέες προκλήσεις και ευκαιρίες και στοχεύοντας να βάλλει το δικό του λιθαράκι στην εξέλιξη του hospitality technology προς όφελος των ξενοδοχείων, το 2012 συστήνει την start up εταιρία Hotelgene με το Σπύρο Λοΐσιο. H Hotelgene δραστηριοποιείται στον κλάδο του ξενοδοχειακού ψηφιακού marketing, υποσχόμενη αποδεδειγμένη απόδοση επένδυσης στους πελάτες της. «Στοχεύουμε στο να αποτελεί η Hotelgene μόνιμο σύμβουλο ξενοδοχειακών μονάδων, που επιθυμούν τη μεγιστοποίηση των εσόδων τους και την αύξηση των κερδών τους, μέσω ευφυών, καινοτόμων και ολοκληρωμένων προτάσεων ηλεκτρονικών πωλήσεων και στρατηγικών marketing», τονίζει χαρακτηριστικά στη συνέντευξή του στο Business Travel blog o κ. Θεοδωρόπουλος.

Το 2014 ανοίγει νέα σελίδα στην επαγγελματική του καριέρα. Μαζί με το συνέταιρό του ιδρύουν την νέα start up εταιρία Hotelgenius. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα καινοτόμο λογισμικό σε μορφή cloud το οποίο περιλαμβάνει 3 βασικά εργαλεία – Website Builder, Booking Engine και Mobile App – και επιτρέπει στους ξενοδόχους να διαχειριστούν όλα τα κανάλια πωλήσεων και επικοινωνίας του ξενοδοχείου τους μέσω ενός ενιαίου συστήματος (Central Dashboard), διευκολύνοντας και βελτιστοποιώντας όλες τις ενέργειες διαδικτυακών πωλήσεων και marketing.

Τα αποτελέσματα από την ολίγων μηνών παρουσία της Hotelgenius στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά είναι όχι μόνο ενθαρρυντικά αλλά άκρως αξιόλογα. «Περισσότερα από 100 ξενοδοχεία έχουν αγοράσει το λογισμικό μέσα σε έξι μόλις μήνες, με αποτέλεσμα σήμερα μία ξενοδοχειακή μονάδα να προμηθεύεται το Hotelgenius την ημέρα», εξηγεί χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Hotelgenius.

Σε αυτές τις ευοίωνες προοπτικές πίστεψε από την αρχή Έλληνας επενδυτής ο οποίος, όπως τονίζει στη συνέντευξή του ο κ. Θεοδωρόπουλος, επένδυσε κεφάλαια ύψους 300.000 ευρώ στην εταιρία, ενώ οι υπόλοιποι μέτοχοι διέθεσαν 200.000 ευρώ. Και το σημαντικότερο είναι ότι εντός του προσεχούς διαστήματος θα ανακοινωθεί, όπως αποκαλύπτει ο διευθύνων σύμβουλος της Hotelgenius, η χρηματοδότηση ύψους 3 εκατ. ευρώ από ξένο fund το οποίο διαχειρίζεται χρήματα της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Ο ίδιος δεν κρύβει ότι προτάσεις για συνεργασία δέχτηκε και από άλλα funds και επιχειρηματίες αλλά επέλεξε το συγκεκριμένο fund «γιατί πρώτον διαχειρίζεται ευρωπαϊκά κονδύλια και δεύτερον ταίριαξε η χημεία μας με τους επικεφαλής», υπογραμμίζει.

Δεδομένο είναι ότι η συγκεκριμένη χρηματοδότηση θα προσδώσει άλλον αέρα στη Hotelgenius και θα συμβάλλει καθοριστικά στην επίτευξη των στόχων της μέχρι σήμερα 100% ελληνικής start up εταιρίας. Θα επιτευχθεί δηλαδή το όραμα του ιθύνοντα νόα της εταιρίας που δεν είναι άλλο από την παρουσία του Hotelgenius στην παγκόσμια τουριστική αγορά, με άνοιγμα των ώριμων αγορών της Αγγλίας, της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Ισπανίας το 2016 αλλά και άλλων αγορών εκτός Ευρώπης όπως η Νότια Αμερική κλπ. Παράλληλα, στους στόχους τίθεται και «η εισαγωγή της Hotelgenius στο χρηματιστήριο της Αγγλίας, ενώ η έδρα του θα μεταφερθεί στο Λονδίνο από όπου θα γίνεται και θα υλοποιείται η αναπτυξιακή στρατηγική της εταιρίας», δηλώνει αποκαλυπτικά στο Business Travel blog ο κ. Θεοδωρόπουλος. Η Hotelgenius διαθέτει πέραν της Ελλάδας παρουσία στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Κύπρο.

Παρόλο τις συγκεκριμένες επιτυχημένες επαγγελματικές του αποφάσεις, το «ανήσυχό» του πνεύμα δεν σταματά, βρίσκεται σε διαρκή εγρήγορση. «Υπάρχουν πάντα σκέψεις για το επόμενο επιχειρηματικό βήμα. Επειδή η τεχνολογία στον τουρισμό βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο, έχουμε ήδη σκεφτεί την επόμενή μας κίνηση. Το μόνο που μπορώ να σας αναφέρω είναι ότι θα εστιάζει στην εξατομικευμένη εξυπηρέτηση του κάθε πελάτη στο ξενοδοχείο», λέει φειδωλά ο κ. Θεοδωρόπουλος.

 

Για ποιους λόγους αποφασίσατε να δραστηριοποιηθείτε στον τουριστικό τομέα;

Λόγω των συνδυαστικών σπουδών μου σε τουρισμό και πληροφορική, η στροφή στο Hospitality Technology ήταν σχεδόν μονόδρομος και απόλυτα συνειδητή επιλογή. Με δεδομένο ότι ο τουρισμός είναι ο πιο υγιής και αναπτυσσόμενος τομέας της Ελλάδας και ότι η χρήση νέων τεχνολογιών διαδικτύου στα ξενοδοχεία και γενικότερα στην τουριστική αγορά ανθίζει τα τελευταία χρόνια η ενασχόληση και η επένδυση σε αυτό τον τομέα είναι απόλυτα λογική. Διαθέτω εμπειρία 15 ετών στον χώρο του τουρισμού και έχοντας επίσης εμπειρία πάνω στη λειτουργία των ξενοδοχείων εκ των έσω, επιθυμώ να μεταφέρω όλα όσα γνωρίζω τόσο στους πελάτες μου όσο και στην υπόλοιπη ομάδα της εταιρείας.

Ποιοι λόγοι σας παρακίνησε στην ανάπτυξη του συγκεκριμένου λογισμικού της Hotelgenius;

Η ξενοδοχειακή βιομηχανία αντιμετωπίζει ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα. Η διαχείριση των καναλιών επικοινωνίας και πωλήσεων μιας επιχείρησης γίνεται μέσα από τη χρήση πολλών και δύσχρηστων εργαλείων. Έχοντας, λοιπόν, τη γνώση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι ξενοδόχοι, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα ενιαίο σύστημα το οποίο θα τους επιτρέπει να διαχειρίζονται όλα τα κανάλια επικοινωνίας και πωλήσεων της επιχείρησής τους από ένα σημείο. Η χρήση του συστήματος μας μειώνει αυτόματα τον όγκο εργασίας και τα έξοδα, δίνοντας στον ξενοδόχο όλα τα τεχνολογικά εργαλεία που χρειάζεται για σωστή και επικερδή διαχείριση του ξενοδοχείου του.

Ποια είναι τα συγκριτικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Hotelgenius έναντι άλλων εταιριών που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα;

Αρχικά, η εμπειρία, η κατάρτιση και η εξειδίκευση τόσο των ιδρυτικών μελών όσο και ολόκληρης της ομάδας της εταιρείας. Ύστερα, το λογισμικό που έχουμε αναπτύξει είναι ότι πιο εύχρηστο, οικονομικό και αποδοτικό υπάρχει στην αγορά αυτή τη στιγμή. Δεν απαιτεί καμία ιδιαίτερη γνώση ή εμπειρία από τον ξενοδόχο καθώς είναι απόλυτα κατανοητό στη χρήση του. Επιπλέον, είναι βασισμένο στις τελευταίες τεχνολογίες και ακολουθεί πιστά τις τάσεις της αγοράς ενώ παράλληλα βρισκόμαστε σε μία συνεχή διαδικασία βελτίωσης και ανανέωσης όλων των εργαλείων μας για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πελατών μας. Επίσης, είναι βασισμένο σε μηνιαίο ή ετήσιο συνδρομητικό μοντέλο για απόλυτη ευελιξία χωρίς συμβόλαια ή κόστη διακοπής. Τέλος, πρόκειται για ένα ενιαίο και απόλυτα ευέλικτο σύστημα το οποίο διευκολύνει οποιονδήποτε ξενοδόχο ο οποίος διαχειρίζεται είτε μικρή είτε μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα. 

Πότε ξεκίνησε τη δράση της η Hotelgenius; Ποιες οι σημαντικότερες δυσκολίες τις οποίες κλήθηκε να αντιμετωπίσει και πώς τις ξεπέρασε;

Η εταιρεία ξεκίνησε ως ένα 100% Ελληνικό startup τον Αύγουστο του 2014. Μία περίοδο με αρκετά αντίξοες οικονομικές συνθήκες που όμως καταφέραμε πολύ γρήγορα να ξεπεράσουμε. Ξεκινήσαμε με funding €500.000 και αυτή τη στιγμή αναμένουμε το δεύτερο γύρο χρηματοδότησης το οποίο θα αγγίξει τα  3 εκ. Χάρη στην αφοσίωση στο προϊόν και την εταιρεία μας ως σύνολο καταφέραμε να περάσουμε αμέσως τις δυσκολίες των πρώτων μηνών και να καταφέρουμε μέσα σε ελάχιστο χρόνο να δουλεύουμε με περισσότερα από 100 ξενοδοχεία. Θα πρέπει να αναφέρω ότι η οικονομική κρίση δεν μας «άγγιξε» ιδιαίτερα, καθώς ο τουρισμός είναι ο μοναδικός τομέας μέσα σε αυτή τη δυσχερή κατάσταση λειτούργησε και πέτυχε σημαντικές αποδόσεις. Οι ξενοδόχοι αναζητούν εναλλακτικές πηγές για τη διατήρηση και το κυριότερο την αύξηση των οικονομικών αποτελεσμάτων τους. Το προϊόν Hotelgenius το είχε ανάγκη η αγορά η οποία θέλει ολοκληρωμένες, value for money και με προστιθέμενη αξία λύσεις.

Πότε διείσδυσε στις ξένες αγορές;

Χάρη στην ανταπόκριση που είδαμε στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, αποφασίσαμε να επεκταθούμε στις αγορές του εξωτερικού. Έτσι από την αρχή δράσης της εταιρείας μας αποφασίσαμε να απευθυνθούμε στους ξενοδόχους της Αγγλίας. Αυτή τη στιγμή στοχεύουμε στο να προχωρήσουμε και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες καθώς και στις χώρες της Μεσογείου.  

Ποια η μέχρι στιγμής ανταπόκριση των εταιριών, ξενοδοχείων στα προϊόντα της Hotelgenius τόσο στην ελληνική όσο και στις ξένες αγορές;

Από τη πρώτη στιγμή των δραστηριοτήτων μας είδαμε τεράστια ανταπόκριση και αυτό μας επιβεβαίωσε ότι η αγορά αναζητούσε ένα ενιαίο σύστημα σαν το Hotelgenius. Μέσα σε λίγους μήνες αποκτήσαμε 100 πελάτες και τώρα που βγήκε στην αγορά και το Booking Engine της εταιρείας το οποίο παρέχεται χωρίς καμία προμήθεια επί των κρατήσεων, είμαστε σίγουροι ότι η ανταπόκριση θα είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Πώς επιχειρείτε να πείσετε τους Έλληνες επιχειρηματίες του τουρισμού και δη της ξενοδοχειακής αγοράς για την αναγκαιότητα χρήσης των προϊόντων σας; Και πώς είναι η κατάσταση στο εξωτερικό;

Μέσω ενός συνόλου ενεργειών που περιλαμβάνουν κινήσεις marketing (email marketing, social media marketing, content marketing και άλλα) αλλά και συμμετοχή σε εκθέσεις που αφορούν την τεχνολογία και τον τουρισμό (όπως για παράδειγμα η World Travel Market στο Λονδίνο) προσπαθούμε να δείξουμε στους ξενοδόχους την αναγκαιότητα μιας ενιαίας λύσης ecommerce όπως αυτή του Hotelgenius. Όσο αφορά τη χρήση αντίστοιχων συστημάτων, οι ξενοδόχοι στην Ελλάδα ήδη χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά συστήματα αλλά όχι ενιαία όπως το δικό μας. Χρειάζεται λοιπόν να τους «εκπαιδεύσουμε» κατά κάποιο τρόπο, ενημερώνοντας του για τις νέες τεχνολογικές τάσεις και πως αυτές θα ωφελήσουν το ξενοδοχείο τους. Όσο αφορά το εξωτερικό, οι ξενοδόχοι είναι ήδη συνηθισμένοι σε αντίστοιχα προϊόντα οπότε η προσέγγιση γίνεται αρκετά πιο εύκολα.

 

One response to “Ο ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ HOSPITALITY TECHNOLOGY ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

  1. Παράθεμα: Hotelgenius @ Business Travel - Hotelgenius·

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s