Ο CHEF ΘΟΔΩΡΗΣ ΜΗΤΣΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ «ΣΟΥΤΖΟΥΚΑΚΙΑ ΑΠΟ ΡΕΒΥΘΙΑ ΜΕ ΠΟΥΡΕ ΑΠΟ ΓΙΑΧΝΙΣΤΗ ΚΟΛΟΚΥΘΑ»

Γράφει ο chef Θοδωρής Μήτσης *

Έχω εκφραστεί πολλές φορές μέσα από τις συνταγές μου με άκρως κολακευτικά σχόλια για τα δύο βασικά υλικά της πιο κάτω συνταγής. Τα ρεβίθια είναι ένας ταπεινός αλλά πολύ πλούσιος σε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες καρπός. Ανήκει στην κατηγορία των super foods και το κόστος του είναι πολύ χαμηλό. Η τόσο ποιοτική ποσότητα της πρωτεΐνης του φτάνει το 20-30% και εύκολα μπορεί να αντικαταστήσει πλήρως το κρέας γιατί περιέχει όλα τα απαραίτητα αμινοξέα και σε άριστη αναλογία για τις ανάγκες του ανθρώπινου οργανισμού! Οι υδατάνθρακες τους κυμαίνονται σε ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά (50-70%) και είναι πολύ πλούσια σε άμυλο. Η αγαπημένη μου κολοκύθα από την άλλη, περιέχει πλήθος βιταμινών όπως Α & C, Κάλιο, Μαγνήσιο, είναι χαμηλή σε θερμίδες και περιέχει άφθονες ποσότητες εξαιρετικά σημαντικών διαιτητικών ινών. Έχει διουρητική δράση και η συχνή κατανάλωση της καταπολεμά την κατάθλιψη! Η πιο κάτω συνταγή είναι μια έντονη παραλλαγή και ο κύριος εμπνευστής είναι τα τόσο αγαπημένα μας σουτζουκάκια! Καιρός λοιπόν να δοκιμάσουμε και κάτι διαφορετικό! Καλές δημιουργίες !!!

Υλικά για 2 άτομα

για τα σουτζουκάκια

Ρεβίθια αποφλ. 100 γρ
πατάτα μέτρια ψημένη 1 τεμ.
κρεμμύδι ξηρό ψιλοκ. 1 κ.σ.
κρεμμύδι φρέσκο ψιλοκ. 1 κ.σ.
μαϊντανός ψιλοκ. 1 κ.σ.
λεμόνι ξύσμα ½ τεμ.
άνηθος ψιλοκ. 1.κ.σ
αλάτι/πιπέρι Ανάλογο
κύμινο ½ κ.γ.
φύλλα δάφνης 1 τεμ.
ελαιόλαδο ½ κ.σ.
πάπρικα γλυκιά 1/3 κ.γ.
νιφάδες βρώμης 2 κ.σ.
αυγό 1 τεμ.

 

για την κολοκύθα

κολοκύθα (καρέ μέτριο) 1 ½ κούπα
κρεμμύδι ξηρό κομμένο 1 τεμ.
σκόρδο κομμένο 2 σκ.
ελαιόλαδο ½ κ.σ
φέτα κατσικίσια 30 γρ.
αλάτι/πιπέρι ανάλογο
κόλιανδρος τριμ. ¼ κ.γ.

 

Εκτέλεση:

Για τα σουτζουκάκια από ρεβίθι… ψήνουμε την πατάτα στους 160°C για 50’. Βράζουμε τα ρεβίθια (τα έχουμε μαλακώσει σε νερό για 10 ώρες) με λίγο κρεμμύδι και ένα φύλλο δάφνης μέχρι να μαλακώσουν αρκετά. Στραγγίζουμε τα υγρά τους και τα περνάμε από τον μύλο μαζί με την πατάτα. Τοποθετούμε το μίγμα μας σε σκεύος ανάμειξης και προσθέτουμε τα υπόλοιπα υλικά (εκτός του αυγό και τη βρώμη). Ζυμώνουμε το μίγμα και διορθώνουμε τη γεύση από αλάτι/πιπέρι (εάν το μίγμα μας είναι μαλακό τότε προσθέτουμε βρώμη αλεσμένη στο μούλτι). Αφήνουμε το μίγμα μας να ξεκουραστεί στο ψυγείο για 20 λεπτά περίπου και πλάθουμε σε σουτζουκάκια. Πανάρουμε με αυγό και βρώμη αλεσμένη και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180°C για περίπου 10 λεπτά μέχρι τα σουτζουκάκια μας να αποκτήσουν ένα χρυσαφί χρώμα.

Για τον πουρέ γιαχνιστής κολοκύθας… μαραίνουμε το κρεμμύδι με το σκόρδο σε μέτρια φωτιά με λίγο ελαιόλαδο και προσθέτουμε την κολοκύθα σε μικρούς κύβους. Ανακατεύουμε και αφήνουμε να ψηθούν σε σιγανή φωτιά με καπάκι και περιμένουμε μέχρι να μειωθούν τα υγρά τους στο ελάχιστο(10-12 περίπου λεπτά). Τέλος περνάμε το μίγμα από το μπλέντερ προσθέτοντας μαζί τα μπαχαρικά και τη φέτα. Διορθώνουμε ανάλογα τη γεύση και σερβίρουμε. Καλή σας όρεξη !!!

Συνολικά θρεπτικά συστατικά

πρωτεΐνες 38 γρ.
υδατάνθρακες 116 γρ.
λίπη 30 γρ.
θερμίδες 886

* Aκολουθήστε τον chef Θοδωρή Μήτση και ανακαλύψτε τις συνταγές του:

facebookhttps://www.facebook.com/Theodore-C-Mitsis-406508072867112/

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s