ΜΙΧΑΛΗΣ ΒΑΜΙΕΔΑΚΗΣ: «ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 2016 ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΘΕΤΙΚΕΣ ΚΑΘΩΣ Η ΕΛΛΑΔΑ- ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ Η ΚΡΗΤΗ -ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΜΙΑ ΟΑΣΗ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ»

 

Τις ευοίωνες ενδείξεις που μέχρι στιγμής καταγράφονται για την Ελλάδα και δη για τη ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού, την Κρήτη τη σεζόν του 2016 επισημαίνει στη συνέντευξή του στο Business2travel blog ο εντεταλμένος σύμβουλος τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης κ. Μιχάλης Βαμιεδάκης. Η θετική αυτή εντύπωση- άποψη για την επόμενη τουριστική χρονιά στη Μεγαλόνησο πηγάζει τόσο από την ιδίαν γνώση και αντίληψη που έχει για το θέμα αυτό ο κ. Βαμιεδάκης καθώς δραστηριοποιείται δυναμικά στην τουριστική αγορά της Κρήτης όσο και από τα αδιάλειπτα ταξίδιά του στο εξωτερικό όπου προωθεί και προβάλει τον τόπο του, λόγω των καίριων καθηκόντων του στην Περιφέρεια. Ταξίδια που πραγματοποιούνται προκειμένου να επιτευχθεί ένας από τους βασικούς στόχους της Περιφέρειας Κρήτης που είναι η τόνωση και αύξηση της τουριστικής κίνησης στον νούμερο ένα προορισμό της χώρας μας σε αφίξεις. Όπως σχετικά τονίζει ο κ. Βαμιεδάκης για την τόνωση και αύξηση της τουριστικής κίνησης στον νούμερο ένα προορισμό της χώρας μας σε αφίξεις «η Περιφέρεια Κρήτης συνεχίζει τις προσπάθειές της, προβάλλει τα πλεονεκτήματα του νησιού, βρίσκεται σε επαφή με όλους τους   τουριστικούς   φορείς του εξωτερικού και χτίζει στρατηγικές συνεργασίες με σκοπό να διατηρήσει και να αυξήσει τις ούτως ή άλλως υψηλές μας επιδόσεις». Ωστόσο, δεν παραλείπει να υπογραμμίσει την επικοινωνιακή ζημιά την οποία δημιούργησε η αύξηση του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία η οποία όμως πιστεύει θα ξεπεραστεί.

Σχολιάζοντας τα πεπραγμένα της φετινής τουριστικής χρονιάς ο κ. Βαμιεδάκης αναφέρει ότι «η φετινή χρονιά μας αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση. Αποφεύγοντας την πλήρη κατάρρευση- υπαρκτός κίνδυνος λόγω των capital controls και της πολιτικής αστάθειας- οι αφίξεις θα κινηθούν κοντά στα περυσινά επίπεδα που σημείωσαν ρεκόρ». Αντιθέτως, η φετινή τουριστική χρονιά στην Κρήτη θα κλείσει εισπρακτικά σε πολύ χαμηλά επίπεδα σε σχέση με πέρυσι. «Πάρα πολλά ξενοδοχεία, ιδιαίτερα τους δύο μήνες αιχμής, Ιούλιο και Αύγουστο, αναγκάστηκαν να προσελκύσουν επισκέπτες με ειδικές προσφορές, λόγω της γνωστής κατάστασης. Γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να έχουμε last minute επισκέπτες που αφήνουν λιγότερα χρήματα στην τοπική αγορά», εξηγεί χαρακτηριστικά ο κ. Βαμιεδάκης.

Ταυτόχρονα, στη συνέντευξή του ο εντεταλμένος σύμβουλος τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης αναλύει τη στρατηγική την οποία υιοθετεί η Περιφέρεια στον τομέα του τουρισμού με βασικούς άξονες την αναβάθμιση της ποιότητας, τη σταδιακή απεμπλοκή από το μονοδιάστατο μοντέλο «ήλιος και θάλασσα», την ενίσχυση των άκρων της τουριστικής περιόδου κλπ. Επιπλέον, απαριθμεί τις αγορές που πρωταγωνιστούν στη διαμόρφωση των τουριστικών δεικτών του νησιού και αποσαφηνίζει πώς υπερκαλύφθηκε η μείωση 40% των Ρώσων τουριστών φέτος στην Κρήτη.

Ευελπιστώντας ότι τα γνωστά σε όλους μας προβλήματα που ταλανίζουν τις τουριστικές επενδύσεις θα ξεπεραστούν και «θα δημιουργηθούν νέες ξενοδοχειακές μονάδες που τόσο έχουμε ανάγκη στην Κρήτη», λέει με νόημα ο κ. Βαμιεδάκης.

 

Σε ποιους άξονες βασίζεται η στρατηγική την οποία υιοθετείτε σαν Εντεταλμένος Σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης;

Η στρατηγική μας βασίζεται κυρίως στη διασύνδεση του τουριστικού μας προϊόντος με τον πολιτισμό και τον πρωτογενή τομέα της Κρήτης, καθώς πιστεύουμε πως αυτός είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για τη διεύρυνση του τουριστικού φάσματος και τη σταδιακή απεμπλοκή από το μονοδιάστατο μοντέλο «ήλιος και θάλασσα». Στους βασικούς μας άξονες εντάσσονται επίσης, η αναβάθμιση της ποιότητας, η οποία θα δώσει έμφαση στην ποιοτική, πέραν της ποσοτικής ανάπτυξης και βέβαια η ανάδειξη του βασικού πλεονεκτήματος της Κρήτης, που είναι το ανθρώπινο πρόσωπο της αυθεντικής κρητικής φιλοξενίας.

 

Ίδιες με πέρυσι οι φετινές αφίξεις- σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα οι τουριστικές εισπράξεις

Πώς θα διαμορφωθεί η φετινή τουριστική σεζόν στην Κρήτη σε σχέση με πέρυσι;

Η φετινή σεζόν μας αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση.Το ευχάριστο είναι πως κατάφερε να διασωθεί σε επίπεδο αριθμών και απέφυγε την πλήρη κατάρρευση – κίνδυνος που φάνηκε υπαρκτός λόγω των capital controls και της πολιτικής αστάθειας- και έτσι οι αφίξεις θα κινηθούν κοντά στα περυσινά επίπεδα, που ήταν και επίπεδα ρεκόρ. Εισπρακτικά όμως, θα κινηθεί πολύ χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι, γιατί πάρα πολλά ξενοδοχεία, ιδιαίτερα τους δύο μήνες αιχμής, Ιούλιο και Αύγουστο, αναγκάστηκαν να προσελκύσουν επισκέπτες με ειδικές προσφορές, λόγω της γνωστής κατάστασης,και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να έχουμε last minute επισκέπτες που αφήνουν λιγότερα χρήματα στην τοπική αγορά.

Οι πρωταγωνίστριες ξένες αγορές στην Κρήτη

Ποιο είναι το προφίλ των τουριστών που επιλέγουν την Κρήτη για τις διακοπές τους;

Η Κρήτη έχει πολλά να προσφέρει σε όλους, συνεπώς το προφίλ των επισκεπτών ποικίλει. Οικογένειες με παιδιά, ζευγάρια, άτομα τρίτης ηλικίας, άνθρωποι που επιζητούν δραστηριότητες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, επιλέγουν το νησί μας. Η νούμερο ένα ξένη αγορά στην Κρήτη παρέμεινε και φέτος όπως εδώ και πολλά χρόνια η γερμανική αγορά και οι επόμενες είναι η αγγλική, η ρώσικη και η γαλλική.

Η Περιφέρεια Κρήτης στοχεύει στη διατήρηση και αύξηση των υψηλών τουριστικών επιδόσεων του νησιού

Ποια είναι τα μηνύματα που δέχεστε για την επόμενη τουριστική χρονιά; Και πώς η Περιφέρεια Κρήτης θα συμβάλλει ώστε αν όχι να καταγραφεί αύξηση τουλάχιστον να διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα με φέτος οι αφίξεις και του χρόνου;

Οι προοπτικές για το 2016 δείχνουν πολύ θετικές καθότι η Ελλάδα και ιδιαίτερα η Κρήτη , παραμένει μια όαση σταθερότητας στην περιοχή της Μεσογείου, γεγονός που καθιστά το νησί μας ιδιαίτερα ελκυστικό προορισμό. Υπάρχει φυσικά ο προβληματισμός που σχετίζεται με την επικοινωνιακή ζημιά που μας δημιούργησε  η αύξηση του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία, αλλά πιστεύουμε πως θα ξεπεραστεί. Η Περιφέρεια Κρήτης συνεχίζει τις προσπάθειές της, προβάλλει τα πλεονεκτήματα του νησιού, βρίσκεται σε επαφή με όλους τους τουριστικούς φορείς του εξωτερικού και χτίζει στρατηγικές συνεργασίες με σκοπό να διατήρησει και να αυξήσει τις ούτως ή άλλως υψηλές μας επιδόσεις.

Η ελληνική αγορά είναι πολύ σημαντική για την Κρήτη

Περισσότεροι ή λιγότεροι Έλληνες προτίμησαν για φέτος τις διακοπές τους στην Κρήτη σε σύγκριση με την παρελθούσα χρονιά;

Δυστυχώς, δεν υπάρχουν ακριβή στοιχεία για την προσέλευση των Ελλήνων επισκεπτών γιατί ταξιδεύουν με διάφορους τρόπους και αυτό είναι δύσκολο να καταγραφεί. Η εντύπωση όμως που υπάρχει, συζητώντας με τους επαγγελματίες του τουρισμού, είναι πως η προσέλευσή τους ήταν μειωμένη κάτι που φαίνεται λογικό, λόγω της γενικότερης κρίσης που βιώνει η ελληνική κοινωνία, αλλά και λόγω των capital controls.Πιστεύουμε πως με την σταδιακή ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, θα ανακάμψει και αυτή η αγορά που είναι πολύ σημαντική για το νησί μας.

Η Περιφέρεια Κρήτης εστιάζει στην ενίσχυση των άκρων της τουριστικής περιόδου

Σε ποιες ενέργειες, δράσεις, πρωτοβουλίες κλπ. θα προβεί η Περιφέρεια Κρήτης για την τόνωση, αύξηση του τουρισμού στην περιοχή της;

Η Κρήτη παραμένει ο νούμερο ένα προορισμός της Ελλάδας, μετά την Αθήνα, όμως τα τρία τέταρτα των αφίξεων στο νησί πραγματοποιούνται μέσα σε τέσσερεις μήνες και σχεδόν οι μισές μέσα στους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Οι βασικές προσπάθειες της Περιφέρειας Κρήτης, εκτός της ποιοτικής αναβάθμισης, εστιάζονται, στην ενίσχυση των άκρων της τουριστικής περιόδου. Για το λόγο αυτό, δίνουμε μεγάλο βάρος σε δράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την προσέλκυση περισσότερο ποιοτικού τουρισμού. Το πρόγραμμα μας αποτελείται τόσο από συμβατικές δράσεις όπως η συμμετοχή σε μεγάλες τουριστικές εκθέσεις κλπ, όσο και από πρωτότυπες δράσεις, όπως έξυπνα βιωματικά ταξίδια στην Κρήτη, διαδραστικά μέσα διαφήμισης κλπ.

Η Κρήτη διαθέτει τη δυνατότητα περαιτέρω αύξησης της τουριστικής κίνησης από όλες τις αγορές

Ποιες αγορές σημείωσαν αύξηση φέτος στην Κρήτη σε σχέση με πέρυσι; Και ποιες αντιθέτως μείωση;

Η φετινή χρονιά χαρακτηρίστηκε από τη μεγάλη μείωση της ρώσικης αγοράς, κατά 40% περίπου, η οποία οφείλεται στα οικονομικά προβλήματα που βιώνει η μεγάλη αυτή χώρα. Ευτυχώς όμως, η μείωση αυτή υπερκαλύφθηκε από την αύξηση άλλων αγορών όπως της Γερμανίας, της Αγγλίας και της Γαλλίας, γεγονός που καταδεικνύει πως η Κρήτη έχει δυνατότητα περαιτέρω αύξησης σε όλες τις αγορές και είναι κάτι που μπορεί να διαχειριστεί επιτυχώς με στρατηγική χρονικής επιμήκυνσης και επάρκεια κλινών για να καλύψουν την ενδεχόμενη αύξηση της κίνησης.

Η Περιφέρεια Κρήτης σχεδιάζει την ανάπτυξη μορφών εναλλακτικού τουρισμού

Ποια είναι για εσάς η εικόνα της αυθεντικής Κρήτης που πρέπει να αποκομίσουν οι επισκέπτες της;

Στην Κρήτη, ένας επισκέπτης οδηγώντας ένα αυτοκίνητο, μπορεί να φτάσει στα πιο μακρινά και παρθένα ακόμα μέρη, τόσο στα παράλια όσο και στην ενδοχώρα, στα οποία θα νιώσει ευπρόσδεκτος, θα γνωρίσει τη μοναδική κρητική φιλοξενία και θα βιώσει την αυθεντική Κρήτη.

Στη στρατηγική της Περιφέρειας Κρήτης υπάρχει σχεδιασμός για την ανάπτυξη μορφών εναλλακτικού τουρισμού, όπως ο αθλητικός, ο γαστρονομικός, ο περιπατητικός, ο ιατρικός, ο καταδυτικός κλπ. Η Περιφέρεια Κρήτης προσπαθεί να καταγράψει τις υπαρκτές δυνατότητες όλων των μορφών τουρισμού, να τις αναδείξει, να εξορθολογίσει το θεσμικό πλαίσιο, όπου απαιτείται, μαζί με τα αρμόδια Υπουργεία και να συντονίσει τους τοπικούς φορείς με τους οποίους συνεργάζεται, ώστε να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε νέους επισκέπτες με ειδικά ενδιαφέροντα.

Η Κρήτη έχει ανάγκη από νέες ξενοδοχειακές μονάδες

Θα λειτουργήσουν νέες ξενοδοχειακές μονάδες, πολυτελή συγκροτήματα τα επόμενα δύο χρόνια στην Κρήτη;

Επενδυτικό ενδιαφέρον υπάρχει έντονο, καθώς η Κρήτη είναι η τουριστική ναυαρχίδα της Ελλάδας, ενδιαφέρον όμως που συναντά αρκετά εμπόδια.Από τη μια το αδύναμο τραπεζικό μας σύστημα το οποίο δεν καταφέρνει να χρηματοδοτεί υγιή επενδυτικά σχέδια, και από την άλλη οι διάφορες γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, καθώς και το ασταθές φορολογικό σύστημα που συχνά λειτουργούν ως τροχοπέδη και εν τέλει αποτρεπτικά για κάθε σοβαρό επενδυτή. Ελπίζουμε με την ανακεφαλαιοποίηση και την ενδυνάμωση του τραπεζικού συστήματος, την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και ένα σταθερό φορολογικό σύστημα, να καταφέρουμε να παρακάμψουμε τα εμπόδια και να δούμε τη δημιουργία νέων  ξενοδοχειακών μονάδων, που τόσο έχουμε ανάγκη στην Κρήτη.

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s