ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΟΥ EVERYMAΤΙC ANAZHTOYN ΑΥΘΕΝΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Προερχόμενοι από το χώρο της μουσικής και μόνιμοι κάτοικοι Γλασκώβης, η Ελληνo-Aγγλίδα Αλεξ (μάνατζερ καλλιτεχνών) και ο Σκωτσέζος Stephen (μουσικός και μέλος της μπάντας Cosmic Rough Riders) ξεκίνησαν να οργανώνουν τις διακοπές των φίλων τους που επιθυμούσαν να επισκεφτούν την Ελλάδα από… χόμπι, για να βρεθούν σήμερα να απασχολούνται σχεδόν αποκλειστικά στο Everymatic.com αποκαλύπτει στο εξαιρετικό της ρεπορτάζ στα «Ταξίδια» της «Κ» η Κυριακή Βασσάλου.

Ετσι ονόμασαν το online ταξιδιωτικό τους γραφείο, το οποίο εδρεύει στη Βρετανία («όπου ανοίγεις εταιρεία μέσα σε μία μέρα», οι ίδιοι είναι φορολογούμενοι εκεί, ενώ «σώθηκαν» το καλοκαίρι με τα capital controls). Τι ακριβώς προσφέρουν; Διαμορφώνουν εξατομικευμένα πακέτα διακοπών σε όσους αποζητούν αυθεντικές ελληνικές εμπειρίες. Για όλα αυτά μιλήσαμε με την Αλεξ.

Πώς προέκυψε η ιδέα του Everymatic.com;

Ζούσαμε στη Γλασκώβη και ασχολούμασταν με τη μουσική, σε διαφορετικά πόστα ο καθένας. Μας αρέσει πολύ η Ελλάδα, εμένα λόγω καταγωγής και του Stephen, που είναι κλασικός Σκωτσέζος, λόγω καιρού – ίσως μάλιστα ο Stephen να θέλει περισσότερο από μένα να περνάει το χρόνο του στη χώρα. Ως είθισται, λοιπόν, όταν έχεις σχέση με έναν τόπο, διευκολύναμε πάντοτε τους φίλους μας να οργανώνουν τις διακοπές τους, μέχρι που κάποια στιγμή οι ίδιοι συνειδητοποίησαν ότι κάθε φορά που ήθελαν να έρθουν στην Ελλάδα το μόνο που έκαναν ήταν να κλείνουν εισιτήρια. Ολα τα υπόλοιπα τα αναλαμβάναμε εμείς. «Αν μας ζητούσατε λεφτά γι’ αυτό, θα σας πληρώναμε», είπαν. Ηταν καλοκαίρι, ήμασταν σε κάποιο νησί και σκεφτήκαμε «γιατί όχι;». Δύο χρόνια πριν, τον Φεβρουάριο του 2014, ξεκίνησε επίσημα η λειτουργία του Everymatic.com.

Σε ποιους απευθύνεστε;

Αρχικά απευθυνθήκαμε στον κύκλο μας, που αποτελούνταν από μουσικούς και ανθρώπους των μίντια και της μόδας. Σήμερα, εκτός από τους Βρετανούς, που είναι οι περισσότεροι πελάτες μας, εξυπηρετούμε επίσης Αμερικανούς, Αυστραλούς, expats στα Εμιράτα (Ντόχα και Ντουμπάι) και τον τελευταίο καιρό Γάλλους. Οι πιο πολλοί δεν έρχονται πρώτη φορά στην Ελλάδα. Επίσης, οι περισσότεροι έχουν περάσει τη φάση εκείνη που ταξίδευαν με backpack και πήγαιναν στην Ιο ή στη Μύκονο για πάρτι και αναζητούν άλλου είδους διακοπές και εμπειρίες, λιγότερο γνωστές ή, όπως θα τις χαρακτηρίζαμε, αυθεντικές.

Τι ακριβώς προσφέρετε μέσω του Everymatic;

Από το πιο εύκολο, που είναι να κλείσουμε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου ή αυτοκίνητο που να ανταποκρίνεται στις συγκεκριμένες ανάγκες του πελάτη, μέχρι να δημιουργήσουμε γι’ αυτόν και την παρέα ή την οικογένειά του έναν προσωπικό οδηγό διακοπών για τον προορισμό που έχει επιλέξει και βάσει όλων αυτών που θα ήθελε να δει και να κάνει, όπως έχει προκύψει από την κουβέντα μας μαζί του. Εχουμε ταξιδέψει πολύ, έχουμε πολλούς συνεργάτες και καλούς φίλους σχεδόν σε ολόκληρη τη χώρα -συνεργαζόμαστε με περισσότερους από 100 ξενοδόχους των οποίων εκτιμάμε το κατάλυμα και τη φιλοξενία- και έχουμε τη δυνατότητα να κανονίσουμε και την παραμικρή λεπτομέρεια αν μας ζητηθεί, όπως σε ποια παραλία να κολυμπήσουν, σε ποιο μονοπάτι να περπατήσουν, πού να δουν το ηλιοβασίλεμα, αλλά και σπορ, δραστηριότητες για παιδιά, προτάσεις για φαγητό, ποτό – τα πάντα. Είμαστε, σαν να λέμε, οι φίλοι από την Ελλάδα!

Ποιοι προορισμοί έχουν μεγαλύτερη ζήτηση;

Αν και δική μας επιδίωξη είναι να προωθήσουμε και λιγότερο γνωστούς προορισμούς, οι περισσότεροι επιθυμούν να γνωρίσουν τα νησιά -όσοι είναι ζευγάρια ή νιόπαντροι επιλέγουν ασφαλώς τη Σαντορίνη-, ενώ έχει πολύ μεγάλη ζήτηση τόσο η Πελοπόννησος όσο και η Αθήνα. Αναφορικά με την Πελοπόννησο, φέτος φαίνεται πως θα είναι η χρονιά της, καθώς από το καλοκαίρι θα πετάει στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας μέχρι και η British Airways απευθείας από Λονδίνο, ενώ και η Αθήνα έχει γίνει πλέον must. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο αυτό. Τελευταία έχει παρουσιαστεί πολύ θετικά από τον διεθνή Τύπο, και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι σχεδόν όλοι οι πελάτες μας ζητούν και δύο με τρεις διανυκτερεύσεις μίνιμουμ στην πρωτεύουσα. Υπάρχουν και άλλα μέρη που προσελκύουν τους ταξιδιώτες, πάντως, όπως η Νάξος, που, εκτός από ωραίες παραλίες, έχει και πολύ καλό φαγητό, η Σαμοθράκη, που απευθύνεται σε ένα πιο αλτέρνατιβ κοινό, ή η Ικαρία, που έγινε ιδιαίτερα γνωστή στους Βρετανούς από τον διάσημο σεφ Jamie Oliver, ο οποίος βρέθηκε και μαγείρεψε στο νησί τον περασμένο Μάιο.

Πόσο καιρό πριν πρέπει να απευθυνθεί κανείς σ’ εσάς;

Δεν υπάρχει κανόνας. Συνήθως όσοι ταξιδεύουν με παιδιά ξέρουν ακριβώς τις ημερομηνίες των διακοπών τους και επικοινωνούν μαζί μας αρκετούς μήνες πριν: ήδη έχουμε κρατήσεις για το ερχόμενο καλοκαίρι από τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο. Υπάρχουν και πολλοί πελάτες μας όμως που μαθαίνουν για την άδειά τους τελευταία στιγμή. Πέρυσι τον Σεπτέμβριο, για παράδειγμα, είχαμε μόνο δύο μέρες για να διαμορφώσουμε ένα πλήρες πακέτο. Τα καταφέραμε! Ο Αύγουστος είναι ένας μήνας που μας δυσκολεύει αρκετά, αλλά πάντα υπάρχουν λύσεις.

Εχετε πέσει έξω σε κάποια από τις προτάσεις σας;

Μιλάμε πολύ με τους πελάτες μας πριν προχωρήσουμε στη διαμόρφωση του εκάστοτε οδηγού και δεν ξέρω αν είμαστε απλώς τυχεροί, αλλά ευτυχώς μέχρι τώρα δεν είχαμε κάποια αστοχία. Εχοντας, άλλωστε, την εμπειρία της συναναστροφής για πολλά χρόνια με μουσικούς, οι οποίοι είναι κατεξοχήν «ιδιότροποι», εγώ ειδικά, ως μάνατζερ, νομίζω ότι μπορούμε να καταλάβουμε ακριβώς τι θέλει ο πελάτης. Βασική προϋπόθεση, πάντως, είναι να έχει ξεκαθαριστεί από την αρχή το μπάτζετ που διαθέτει, το είδος των διακοπών που προτιμά, καθώς και πόσο μπορεί να τον ενοχλούν ορισμένα πράγματα. Υπάρχει κόσμος, ας πούμε, για τον οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό το δωμάτιο του ξενοδοχείου του να υπηρετεί συγκεκριμένη αισθητική. Εμείς πρέπει να το λάβουμε υπόψη μας αυτό. Σε κάθε περίπτωση, οι ξένοι είναι αρκετά εξοικειωμένοι με υπηρεσίες όπως η δική μας σε αντίθεση με τους Ελληνες, για τους οποίους αυτό που προσφέρουμε είναι κάτι καινούργιο και διαθέτουν επίσης σαφώς μικρότερο μπάτζετ.

Εχει μέλλον ο τουρισμός στην Ελλάδα;

Πάει κάθε χρόνο και καλύτερα και γι’ αυτό η πολιτεία θα έπρεπε να ενισχύει με κάθε τρόπο το επιχειρείν στον τουρισμό, όχι να ανακοινώνει μέτρα που μοιάζουν περισσότερο εκδικητικά, όπως ο ΦΠΑ στα νησιά για παράδειγμα. Ξέρετε κάτι; Από τα ταξίδια που έχουμε κάνει όλο αυτό το διάστημα για να επιλέξουμε τους συνεργάτες μας έχουμε γνωρίσει πολλούς ανεξάρτητους επαγγελματίες που κάνουν εξαιρετική δουλειά, με μεράκι και προσωπικό κόπο. Ε, αυτούς πρέπει το κράτος να τους ενθαρρύνει και να τους επιβραβεύει. Οχι να τους τιμωρεί.

Info: Περισσότερες πληροφορίες στο everymatic.com και στο www.facebook.com/everymatic/

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s