Η ΦΙΛΟΠΑΤΡΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ

«Αθεράπευτα» γοητευμένη από το απαράμιλλο φυσικό κάλλος της Ελλάδας, τον ανεξάντλητο πλούτο της ελληνικής ιστορίας, την πολύτιμη παράδοσή μας σε τομείς όπως ενδεικτικά η γαστρονομία, τη μοναδικότητα του ελληνικού τοπίου, επιθυμεί διακαώς να μεταλαμπαδεύσει τις εικόνες και τις αισθήσεις αυτές στο εξωτερικό. Αποφασίζει παράλληλα με το επάγγελμα της δικηγόρου να ασκήσει και την ιδιότητα της ταξιδιωτικής συγγραφέως και φωτογράφου, γράφοντας σε πλειάδα ηλεκτρονικών περιοδικών κυρίως του εξωτερικού για διάφορα μέρη της χώρας μας. Καταφέρνει και ξεκλέβει πάντα χρόνο από τις υποχρεώσεις της δικηγορίας για να μεταφέρει μέσω του γραπτού λόγου τη μοναδικότητα της Ελλάδας σε ξένους αναγνώστες, με αποτέλεσμα να αποτελεί εδώ και αρκετά χρόνια μέλος της Παγκόσμιας Ένωσης Ταξιδιωτικών Συγγραφέων.

Έχοντας από μικρή ηλικία έως σήμερα την ακράδαντη πεποίθηση ότι ζει-ζούμε στην ομορφότερη του κόσμου, αποφασίζει να εγκαταλείψει τη δικηγορία μετά από 20 χρόνια καριέρας και να ασχοληθεί αποκλειστικά και επαγγελματικά με τον τουρισμό προκειμένου να μυήσει τους ξένους ταξιδιώτες στη γοητεία της Ελλάδας και να μοιραστεί μαζί τους την αστείρευτή της αγάπη για τη χώρα μας. Το 2009 η κυρία Μαρία Αθανασοπούλου συστήνει, μαζί με το σύζυγό της, το Respond on Demand το οποίο παρόλο που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη δραστηριοποιείται σε όλη τη χώρα, προωθώντας ελληνικά ξενοδοχεία, ελληνικά τουριστικά γραφεία και ελληνικούς προορισμούς απευθείας σε σπεσιαλίστες tour operators του εξωτερικού. Ο κυριότερος λόγος για την ίδρυση και λειτουργία του Respond on Demand ήταν όπως αποσαφηνίζει η κυρία Αθανασοπούλου στη συνέντευξή της στο Business Travel blog «η συνειδητοποίηση ότι η ανάπτυξη του εισερχόμενου τουρισμού δημιουργείται κυρίως μέσα από στοχευμένες επαφές με τουριστικά γραφεία του εξωτερικού. Οι χώρες από τις οποίες η Ελλάδα έχει συνεχώς αυξανόμενο εισερχόμενο τουρισμό, είναι αυτές στις οποίες μεγάλος αριθμός τουριστικών γραφείων τους, έχει συμπεριλάβει την Ελλάδα στο πρόγραμμα του. Συνεπώς, όσες προωθητικές ενέργειες κι αν κάνει ένας επαγγελματίας του τουρισμού στο εξωτερικό (διαφημίσεις, συμμετοχές σε εκθέσεις κλπ), για να ευοδωθεί η προσπάθεια του θα πρέπει να γνωρίσει και να καταφέρει εν τέλει να συνεργαστεί με τουριστικούς πράκτορες από το εξωτερικό. Μιλώντας για τουριστικούς πράκτορες, δε μιλάμε μόνο για παραδοσιακά τουριστικά γραφεία, όπως τα ξέραμε πριν από μερικά χρόνια, αλλά και για online πλατφόρμες και ταξιδιωτικές εφαρμογές που «πουλάνε» διακοπές».

Από την αρχή της λειτουργίας του έως σήμερα το Respond on Demand ασχολείται με αγορές στις οποίες η ιθύνων νους θεωρεί ότι αξίζει να επανέλθουν στη χώρα μας, όπως οι χώρες της Κεντρικής και της Βόρειας Ευρώπης «Τα τελευταία χρόνια δόθηκε από πολλούς μεγάλο βάρος σε άλλες αγορές, όπως η ρωσική, η τουρκική κλπ, με αποτέλεσμα να μας «ξεχάσουν» οι καλές παραδοσιακές αγορές, που ενίσχυαν παλαιότερα τον εισερχόμενο τουρισμό μας (όπως η Γερμανία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, οι χώρες της Β. Ευρώπης)», τονίζει χαρακτηριστικά η κυρία Αθανασοπούλου. Και συμπληρώνει «το ότι αποφασίσαμε να ασχοληθούμε σοβαρά και με πρόγραμμα με τις αγορές αυτές, έχει καταστήσει το Respond On Demand μία από τις πιο γνωστές εταιρίες προώθησης ελληνικών ξενοδοχείων και προορισμών σε αυτές τις χώρες».

Την ίδια απήχηση και αναγνώριση έχει το Respond on Demand κερδίσει και στη βαλκανική και στην τουρκική αγορά όπου έχει αναπτύξει δράση καθώς όπως με νόημα αποσαφηνίζει η κυρία Αθανασοπούλου «στον τουρισμό είναι μέγα λάθος να ασχολείσαι μόνο με μία ή δύο αγορές και να ξεχνάς τις υπόλοιπες».

Από το 2009 έως σήμερα η δυναμική εταιρία πρωτοπορεί, για την ελληνικά δρώμενα. Με ενδελεχή έρευνα και λαμβάνοντας υπόψη καίριους παράγοντες όπως το ενδιαφέρον των ξένων ταξιδιωτών για την Ελλάδα, τον αριθμό των απευθείας πτήσεων από κάθε ξένο κράτος προς και από την χώρα μας, το Respond on Demand πριν από την ανανέωση των επαγγελματικών εντύπων στην οποία προβαίνουν οι tour operators, διοργανώνει σε 8-10 ξένες χώρες workshops ετησίως. Στα workshops συμμετέχουν Έλληνες ξενοδόχοι, τουριστικοί πράκτορες και προορισμοί οι οποίοι παρουσιάζουν στους συμμετέχοντες ξένους σπεσιαλίστες tour operators το προϊόν τους. Η συμμετοχή στα workshops τα οποία διοργάνωσε την τρέχουσα χρονιά το Respond on Demand ήταν «μεγάλη και εξίσου μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον που εισπράξαμε για την Ελλάδα από όποια χώρα και εάν επισκεφτήκαμε», δηλώνει χωρίς να κρύβει την αισιοδοξία της για τη φετινή τουριστική κίνηση στην Ελλάδα το 2016 η ιδιοκτήτρια της ελληνικής εταιρίας.

Παράλληλα, με συστηματική εργασία, σωστή οργάνωση και μεράκι το Respond on Demand διοργανώνει επί πέντε συναπτά έτη το επιτυχημένο B2B Travel Event στη Θεσσαλονίκη κάθε Μάρτιο. Στο διήμερο workshop συμμετέχουν Έλληνες επαγγελματίες του τουρισμού από όλη την Ελλάδα και τουριστικά γραφεία από όλον τον κόσμο. Η ειδοποιός διαφορά και η παγκόσμια πρωτοτυπία του workshop του Respond on Demand στη νύμφη του Θερμαϊκού, σε σχέση με αντίστοιχες εκδηλώσεις στη διεθνή τουριστική σκηνή, έγκειται στο ότι προκειμένου οι ξένοι τουριστικοί πράκτορες να συμμετέχουν στο συγκεκριμένο event «θα πρέπει να καταβάλλουν οι ίδιοι το κόστος των αεροπορικών τους εισιτηρίων για τη μετάβασή τους στη Θεσσαλονίκη, αποδεικνύοντας και έμπρακτα ότι είναι αποφασισμένοι να αγοράσουν το ελληνικό τουριστικό προϊόν, επενδύοντας και με αυτόν τον τρόπο στις μελλοντικές συνεργασίες τους στην Ελλάδα», επισημαίνει η κυρία Αθανασοπούλου.

Ταυτόχρονα, στη συνέντευξή της δηλώνει ότι το 2016 θα είναι μια καλή τουριστική χρονιά για την Ελλάδα, αναφέρει τις αγορές που θα παρουσιάσουν αύξηση τη φετινή σεζόν στη χώρα μας και ξεκαθαρίζει για ποιους λόγους η Αυστραλία και η Αμερική έχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης για τον ελληνικό τουρισμό.

Πέραν τούτων, αποκαλύπτει τις επόμενες κινήσεις του Respond on Demand μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ενδεικτικά: α) η προώθηση στους tour operators εναλλακτικών τουριστικών προγραμμάτων –γαστρονομία, περιηγήσεις, yoga στη φύση κλπ.- τα οποία θα δημιουργήσει, χωρίς κανένα οικονομικό όφελος, η αστική μη κερδοσκοπική εταιρία Top Tourism την οποία συνέστησαν πριν από ένα χρόνο η κυρία Μαρία Αθανασοπούλου και η κυρία Χρύσα Κρασσά και κατόπιν θα τα προωθήσει στο εξωτερικό το Respond on Demand , β) το ηλεκτρονικό- προς το παρόν και λόγω του υψηλού κόστους της επιτόπου συμμετοχής εκεί- άνοιγμα της Αμερικής, της Αυστραλίας, του Καναδά και της Κίνας μέσω της «πολύτιμης» και πλούσιας βάσης αντίστοιχων δεδομένων που διαθέτει η ταχέως αναπτυσσόμενη ελληνική εταιρία, γ) η διοργάνωση γαστρονομικού φεστιβάλ στα Σύβοτα Θεσπρωτίας όπου Ελληνίδες food bloggers θα μαγειρέψουν τοπικά φαγητά με τοπικά προϊόντα μεταδίδοντας τη γαστρονομική κουλτούρα στους ξένους, ενώ tour operator που ήδη δραστηριοποιείται στην περιοχή, έχει εντάξει την εκδήλωση στο πρόγραμμά του και δ) η συνεργασία με Αυστραλό tour operator και με Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων της Κίνας προκειμένου το Respond On Demand να τους ενημερώνει για συγκεκριμένα τουριστικά προγράμματα και προϊόντα, λειτουργώντας σαν ταξιδιωτικός τους σύμβουλος.

 

Αγάπη, συστηματική και στοχευμένη εργασία και σωστή οργάνωση τα μυστικά της επιτυχίας των workshops του Respond on Demand

Πώς κατάφερε το Respond on Demand πείσει tour operators του εξωτερικού να συνεργαστούν μαζί του προκειμένου να τους παρουσιάσει και να τους αναδείξει ελληνικά ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία και προορισμούς της χώρας μας, με απώτερο στόχο τη σύναψη συνεργασιών μεταξύ τους;

Σίγουρα δεν ήταν εύκολη υπόθεση, και οι προσπάθειες έχουν ξεκινήσει από το 2010. Κάθε χρόνο προσεγγίζαμε με σοβαρότητα και συνέπεια τις αγορές οι οποίες μας ενδιέφεραν, παρουσιάζοντας τους επιλεγμένα ελληνικά τουριστικά προϊόντα. Γινόμαστε οι ενδιάμεσοι και μέσα από εμάς, ο έλληνας επαγγελματίας του τουρισμού γνωρίζει αξιόπιστους συνεργάτες στο εξωτερικό. Σίγουρα δεν είναι εύκολο να χτίσεις μια αξιόπιστη εικόνα στο εξωτερικό, ώστε να σε εμπιστεύονται τόσοι τουριστικοί πράκτορες από τόσο διαφορετικές χώρες. Την καλή μας εικόνα την χτίσαμε με πολλή δουλειά και την χτίζουμε ακόμα. Ποτέ δεν ένιωσα ότι το χτίσιμο αυτό σταμάτησε. Κάθε χρόνο δουλεύουμε ακόμα περισσότερο και κάθε χρόνο έχουμε το ίδιο δημιουργικό άγχος να πάνε τα workshops μας καλύτερα από πέρσι. Αν τελικά υπάρχει ένα μυστικό, αυτό είναι η συστηματική και στοχευμένη εργασία. Για να γίνω πιο σαφής θα σας πως ένα παράδειγμα. Εδώ και πέντε χρόνια, διοργανώνουμε κάθε χρόνο στη Θεσσαλονίκη, το Μάρτιο, το B2B Travel Event. Πρόκειται για ένα διήμερο workshop όπου επαγγελματίες του τουρισμού από όλη την Ελλάδα έχουν επαγγελματικές συναντήσεις με εκπροσώπους τουριστικών γραφείων από όλο τον κόσμο. Να σημειώσω μάλιστα ότι οι εκπρόσωποι των τουριστικών γραφείων από το εξωτερικό πληρώνουν μόνοι τους τα έξοδα μετάβασης τους στην Ελλάδα, παρόλο που είναι hosted buyers και κάτι ανάλογο δεν τους ζητείται σε καμία αντίστοιχη διοργάνωση παγκοσμίως. Την πρώτη χρονιά λοιπόν που τολμήσαμε να διοργανώσουμε το B2B Travel Event, είχαμε 15 ελληνικές συμμετοχές και 12 συμμετοχές από τουριστικά γραφεία του εξωτερικού. Φέτος είχαμε περισσότερες από 35 ελληνικές συμμετοχές και περισσότερα από 30 τουριστικά γραφεία από όλο τον κόσμο, ακόμα κι από χώρες μακρινές όπως η Αυστραλία. Το να θεωρείται το B2B Travel Event μια σοβαρή διοργάνωση, όπως αντιλαμβάνεστε, δεν μας χαρίστηκε εν μια νυκτί. Το χτίσαμε επί πέντε συνεχόμενα έτη και συνεχίζουμε ακόμα να το χτίζουμε, με αγάπη, εργασία και σωστή οργάνωση!

Αναγνώριση του Respond on Demand στην πλειονότητα των ευρωπαϊκών κρατών και στην Τουρκία

Από ποιες είναι χώρες είναι οι tour operators με τους οποίους συνεργάζεσθε; Και πρόκειται για σπεσιαλίστες και σε ποιους συγκεκριμένα τομείς; 

Αυτή τη στιγμή θα έλεγα ότι είμαστε αρκετά γνωστοί στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης αλλά και στην Τουρκία. Οι tour operators με τους οποίους ερχόμαστε σε επαφή ασχολούνται με όλα τα είδη του τουρισμού. Και εμείς προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε να βάλλουν την Ελλάδα μέσα στις επιλογές τους, σε όποιο είδος τουρισμού κι αν εξειδικεύονται. Η αλήθεια πάντως είναι ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια αυξητική τάση για εξειδικευμένα τουριστικά προϊόντα όπως π.χ. η γαστρονομία.

Οι καθοριστικοί παράγοντες για την επιλογή της χώρας όπου διοργανώνεται το workshop του Respond on Demand

Με ποια κριτήρια επιλέγετε τις ξένες χώρες στις οποίες θα διοργανώσει workshops το Respond on Demand για την προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος;

Κάθε χρόνο επιλέγουμε εκ νέου τις χώρες στις οποίες θα διοργανώσουμε τα events μας, λαμβάνοντας υπόψιν πολλούς παράγοντες όπως τη δυναμική της κάθε χώρας σε σχέση με τον ελληνικό τουρισμό, το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται από ταξιδιώτες συγκεκριμένων χωρών για την Ελλάδα, τον αριθμό των απευθείας πτήσεων που υπάρχουν από κάθε χώρα προς την Ελλάδα, και το βιοτικό επίπεδο της κάθε χώρας, ώστε να επιχειρούμε σε χώρες των οποίων οι επισκέπτες θα έρθουν να ξοδέψουν σεβαστά ποσά στη χώρα μας, που να αφήνουν κέρδη. Σε κάθε χώρα που αποφασίζουμε να διοργανώσουμε workshop, επιλέγουμε την κατάλληλη ημερομηνία με βάση το πότε τα τουριστικά γραφεία ανανεώνουν τα επαγγελματικά τους έντυπα, και τους επισκεπτόμαστε λίγο πριν, ώστε να έχουν πρόσφατη στο μυαλό τους την επιλογή της Ελλάδας. Μήνες πριν, επικοινωνούμε με τους τοπικούς τουριστικούς πράκτορες για κάθε workshop μας και τους παρακινούμε να συμμετέχουν. Τα events πραγματοποιούνται σε κεντρικές αίθουσες σε κάθε χώρα. Αρχικά γίνεται μια φωτογραφική και προφορική παρουσίαση των συμμετεχόντων μας και αμέσως μετά έχουμε ένα coffee break ή ένα μικρό cocktail, στο οποίο οι τουριστικοί πράκτορες έχουν την ευκαιρία να γνωριστούν καλύτερα και να ανταλλάξουν επαγγελματικές πληροφορίες με τους Έλληνες συμμετέχοντες. Εννοείται πως σε κάθε χώρα υπάρχει μεταφραστής ο οποίος είναι στη διάθεση μας, παρόλο που τα workshops μας γίνονται στην αγγλική γλώσσα.

Το 2016 είναι μια επιτυχημένη χρονιά για το Respond on Demand

Ποια είναι τα αποτελέσματα των workshops τα οποία διοργάνωσε έως σήμερα στο Respond on Demand για την προώθηση ελληνικών ξενοδοχείων, τουριστικών γραφείων, προορισμών στους ξένους tour operators;

Πραγματοποιήσαμε workshops στη Βιέννη, στις Βρυξέλλες, στο Άμστερνταμ, στη Σόφια, και στην Ιταλία. Διοργανώσαμε επίσης b2b συναντήσεις για την ελληνική συμμετοχή στη διεθνή έκθεση τουρισμού ΕΜΙΤΤ στην Κωνσταντινούπολη, ενώ συμμετείχαμε ως έκθετες και στην ΙΤΒ στο Βερολίνο. Εισπράξαμε ενδιαφέρον για την Ελλάδα όπου κι αν πήγαμε, όμως ειδικά στο Άμστερνταμ ήταν κάτι το πρωτόγνωρο να έχουμε συμμετοχή σχεδόν 30 tour operators και travel agents με μεγάλο ενδιαφέρον για τη χώρα μας! Αλλά και στις υπόλοιπες χώρες η συμμετoχή ήταν μεγάλη κι αυτό μας δίνει ιδιαίτερη χαρά! Θα έλεγα λοιπόν εκ του αποτελέσματος πια, ότι η χρονιά που διανύουμε είναι μια από τις πιο επιτυχημένες χρονιές για το Respond On Demand

 Καλή η φετινή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό

Με βάση τα ταξίδια σας στο εξωτερικό και την προσωπική σας επαφή με tour operators, πώς εκτιμάτε ότι θα διαμορφωθεί ο ελληνικός τουρισμός το 2016;

Ο τουρισμός, είναι πλέον εξαιρετικά ευμετάβλητος! Ιδιαίτερα με τα καυτά θέματα της τρομοκρατίας αλλά και με το προσφυγικό, κάθε πρόβλεψη μπορεί να ανατραπεί ανά πάσα στιγμή. Μπορούμε σίγουρα να κάνουμε κάποιες προβλέψεις, αλλά ποτέ δεν πρέπει να ξεχνάμε πως φτάνει ένα γεγονός για να ανατρέψει προσπάθειες ετών. Όσον αφορά τον ελληνικό τουρισμό, πιστεύω ότι θα έχουμε μια καλή σεζόν, που θα μπορούσε όμως να είναι πολύ καλύτερη, αν είχαν πραγματοποιηθεί συντονισμένες και σοβαρές ενέργειες προσέλκυσης περισσότερων τουριστών. Κάποιοι προορισμοί σίγουρα θα επηρεαστούν σε ένα βαθμό από θέματα όπως το προσφυγικό, πιστεύω όμως ότι οι επιρροή αυτή δεν θα αφορά τη χώρα στο σύνολο της.

 

Αύξηση των τουριστών από χώρες της Βόρειας και Κεντρικής Ευρώπης, την Αμερική και την Αυστραλία

Λαμβάνοντας υπόψη τα έως σήμερα δεδομένα, ποιες αγορές θα κινηθούν ανοδικά τη φετινή τουριστική χρονιά στην Ελλάδα; Και ποιες ξένες αγορές εμφανίζονται ακόμα διστακτικές και θα προτιμήσουν τις last minute κρατήσεις;

Πιστεύω ότι ανοδικά θα κινηθούν οι αγορές της Βόρειας Ευρώπης, της Αγγλίας, της Ολλανδίας, ίσως και του Βελγίου. Η Γαλλία δείχνει να έχει πολλά περιθώρια ανάπτυξης ακόμα, όπως και η αγορά της Αμερικής, ενώ πιστεύω ότι η Γερμανική αγορά θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα με πέρσι, με μια μικρή άνοδο ίσως την τελευταία στιγμή. Ανοδική περιμένω να είναι η αγορά της Αυστραλίας, μια αγορά από την οποία αναμένω πολλά σε σχέση με την Ελλάδα, μέσα στα επόμενα χρόνια.

 Δημιουργία εξειδικευμένων τουριστικών προγραμμάτων από την Top Tourism και προώθηση τους στους tour operators από το Respond on Demand

Ποιες είναι οι επόμενες κινήσεις του Respond on Demand;

Εδώ και δυο χρόνια, στα workshops που οργανώνουμε στο εξωτερικό λαμβάνουμε ισχυρά μηνύματα από τα ταξιδιωτικά γραφεία του εξωτερικού ότι στο άμεσο μέλλον θα έχουν μεγάλη ζήτηση εξειδικευμένα τουριστικά προγράμματα όπως αυτά του γαστρονομικού τουρισμού, αυτά με δραστηριότητες μέσα στη φύση κλπ. Τα τελευταία χρόνια ο τουρισμός αλλάζει και αντί πλέον για ένα απλό ταξίδι κάπου, γίνεται περισσότερο μια αναζήτηση και συλλογή προσωπικών εμπειριών των επισκεπτών.

Με βάση αυτή τη λογική, έχουμε επικεντρωθεί στην οργάνωση αντίστοιχων δρώμενων, όπως γαστρονομικά διήμερα, food tours, tours πολιτιστικού ενδιαφέροντος κλπ, ώστε να δημιουργήσουμε εμείς σε όσους προορισμούς ή ξενοδοχεία ενδιαφέρονται, τα ταξιδιωτικά προϊόντα που ζητάνε όλο και περισσότερο οι tour operators του εξωτερικού. Εμείς λοιπόν προσπαθούμε να δημιουργήσουμε με σωστό τρόπο τα προϊόντα αυτά, είτε για προορισμούς είτε για μεμονωμένα ξενοδοχεία, ώστε να μπορούν μετά να πωληθούν σαν ολοκληρωμένα ταξιδιωτικά προγράμματα στο εξωτερικό. Κύριος άξονας της δημιουργίας αυτών των προϊόντων είναι η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρία Top Tourism που ιδρύσαμε γι αυτόν τον λόγο κυρίως. Αφού θα ολοκληρώνονται τα τουριστικά αυτά προϊόντα, μετά θα έρχεται η σειρά του Respond On Demand να τα επικοινωνεί στα τουριστικά γραφεία του εξωτερικού.

Το πρώτο από αυτά τα τουριστικά προϊόντα που δημιουργήσαμε, είναι ένα διήμερο Γαστρονομικό Φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθεί στα Σύβοτα, το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, με τη συμβολή των ξενοδόχων της περιοχής, των εμπορικών καταστημάτων και των τοπικών φορέων. Ελπίζουμε να πάει πολύ καλά, όπως όλα μέχρι στιγμής δείχνουν. Θα μαθαίνετε για αντίστοιχες πρωτοβουλίες μας όλους τους επόμενους μήνες, μια που το να δημιουργήσεις τέτοια ενδιαφέροντα και εξειδικευμένα τουριστικά προϊόντα θέλει πολλή δουλειά, η οποία πρέπει αν είναι συνεχής και σωστά οργανωμένη

 

Προσαρμογή των Ελλήνων επαγγελματιών του τουρισμού σe διαφορετικά είδη από το μοντέλο του μαζικού τουρισμού

Με βάση την εμπειρία, την τεχνογνωσία σας και τις αδιάλειπτες επαφές σας με τουριστικούς πράκτορες του εξωτερικού, ποιο τουριστικό «μοντέλο» θα πρέπει, κατά την κρίση σας, να ακολουθήσει η Ελλάδα;

Όπως προείπα, όσο περνούν τα χρόνια τόσο πιο εξειδικευμένα τουριστικά προϊόντα αναζητούν οι τουριστικοί πράκτορες από το εξωτερικό. Το μοντέλο ήλιος – θάλασσα δεν αρκεί. Καταρχήν είναι απαραίτητη η καλή και ποιοτική παροχή υπηρεσιών, καθώς και η προσαρμοστικότητα των ελλήνων ξενοδόχων αλλά και τουριστικών πρακτόρων σε είδη τουρισμού διαφορετικά από το μοντέλο του μαζικού τουρισμού. Νομίζω πως οι σωστοί επιχειρηματίες στη χώρα μας τα έχουν ήδη αντιληφθεί όλα αυτά και προσπαθούν να προσαρμοστούν όσο πιο γρήγορα μπορούν.

  

Νέες αγορές «ανοίγει» το Respond on Demand

Εξετάζετε το ενδεχόμενο πραγματοποίησης workshops στην Αγγλία, στη Σκανδιναβία, στις ΗΠΑ και στον Καναδά;

Η επόμενη χρονιά θα είναι για μας  μια χρονιά στην οποία θα διοργανώσουμε workshops και πάλι σε Βέλγιο, Ολλανδία, Αυστρία Γερμανία και Σόφια, ενώ για πρώτη φορά σκεφτόμαστε να τολμήσουμε ένα workshop στην Ελβετία. Για την Αγγλία είμαστε υπό σκέψη λόγω του μεγάλου κοστολογίου πραγματοποίησης ενός τέτοιου event στο Λονδίνο, πράγμα που σημαίνει ότι η συμμετοχή θα πρέπει να είναι αρκετά ακριβή για τους έλληνες συμμετέχοντες. Σχετικά με την Αμερική και τον Καναδά, πιστεύω πραγματικά πως είναι δυο αγορές τις οποίες συστηματικά πρέπει να προσεγγίσουμε, μια και τα περιθώρια ανάπτυξης είναι πολύ μεγάλα. Οι λαοί αυτοί ταξιδεύουν για πολλές ημέρες, είναι καλοί πελάτες και ξοδεύουν χρήματα στον τόπο που επισκέπτονται. Να μην  ξεχνάμε και την αγορά της Αυστραλίας. Έως σήμερα δεχόμασταν κυρίως απόδημους έλληνες από εκεί, όμως σιγά σιγά αρχίσαμε να προσεγγίζουμε και τους υπόλοιπους Αυστραλούς οι οποίοι έχουν πολύ καλό οικονομικό επίπεδο και αποτελούν καλούς πελάτες. Τέλος μεγάλη συζήτηση έχει γίνει και για την Κινά, που σίγουρα έχει ακόμα πολλά περιθώρια ανάπτυξης ως αγορά.

Το θέμα με Αμερική, Καναδά, Αυστραλία και Κίνα, είναι πως ένα workshop σε οποιαδήποτε από αυτές τις χώρες θα είχε πολύ μεγάλο κόστος. Σε αυτή τη φάση επιλέγουμε να ανοίγουμε αυτές τις αγορές ηλεκτρονικά, κι όχι πηγαίνοντας οι ίδιοι εκεί. Ίσως στο μέλλον τα πράγματα με την ελληνική οικονομία να πάνε καλύτερα και να υπάρχει η δυνατότητα και για τέτοιες φιλόδοξες ενέργειες.

«Κοιτάς μόνο μπροστά»

Ποιες είναι οι δυσκολίες που συνάντησε το Respond on Demand τα 7 χρόνια δράσης του και πώς τις ξεπέρασε;

Δυσκολίες συναντά ο καθένας στην δουλειά του. Αγαπάμε όμως τόσο πολύ αυτό που κάνουμε, που πραγματικά, δεν υπάρχει καμία δυσκολία που να θυμάμαι. Ήρθαν σίγουρα δύσκολες στιγμές, πιθανόν να έλθουν κι άλλες, όταν όμως αγαπάς αυτό που κάνεις, όλα τα δύσκολα τα αφήνεις πίσω, δεν τα θυμάσαι καν και κοιτάζεις μόνο μπροστά.

 

 

 

 

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s