ΚΩΣΤΑΣ ΔΕΝΔΡΙΝΟΣ: «ΜΕ ΙΝΤΡΙΓΚΑΡΕΙ Η ΝΕΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΤΗΣΙΜΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΤΟΥ POTIDEA PALACE HOTEL ΚΑΙ Η ΕΠΑΝΑΤΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΞΕΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ»

 

 30 χρόνια ακατάπαυστης και μάχιμης ενασχόλησης με την ελληνική τουριστική αγορά και δη τη ξενοδοχειακή αγορά της Κέρκυρας από όπου έλκει την καταγωγή του. Στο νησί των Φαιάκων κατείχε για την ακρίβεια επί 20 συναπτά έτη επιτελικές θέσεις σε πολυτελείς ξενοδοχειακές μονάδες όπως το μοναδικό St. George’s Bay Country Club & Spa, το μεγάλο Mitsis Roda Beach Resort & Spa κ.ά. αλλά σίγουρα καθοριστικός σταθμός στην επαγγελματική του καριέρα αποτέλεσε το Corfu Palace.

«Ένα ξενοδοχείο μύθος για την Κέρκυρα το οποίο, με την ανεκτίμητη βοήθεια της ομάδας που φτιάξαμε τότε, το ανέδειξα και με ανέδειξε», δεν διστάζει ο κ. Κώστας Δενδρινός να παραδεχτεί. Και σπεύδει να σημειώσει «αυτά τα 9 χρόνια μου έδωσαν πολλές χαρές και επιτυχίες, λύπες και αποτυχίες αλλά και έναν γάμο καρπός του οποίου είναι 2 υπέροχα παιδιά και αποτέλεσαν ορόσημο για την επαγγελματική μου ωρίμανση και την μετέπειτα πορεία μου».

Με τη λιτή και περιεκτική πρόταση «τα καράβια της τουριστικής ανάπτυξης προσπερνούν την Κέρκυρα» στη συνέντευξή του στο BT blog πριν από ένα χρόνο εξήγησε γιατί αποφάσισε εκούσια και συνειδητοποιημένα να αλλάξει τόπο εργασίας και να αναλάβει τη γενική διεύθυνση του deluxe ξενοδοχείου Grecotel Kos Imperial Thalasso.

Αποζητώντας και ενδεχομένως επιδιώκοντας την πρόκληση για καινούρια projects αποδέχτηκε την τρέχουσα χρονιά νέα επαγγελματική πρόταση και έτσι ο κ. Κώστας Δενδρινός ασκεί καθήκοντα γενικού διευθυντή στο Potidea Palace Hotel το οποίο εδρεύει στη Χαλκιδική και αποτελεί το δεύτερο μέλος- ξενοδοχείο της εταιρίας Πόρτες Μέλαθρον ΑΕ η οποία ανήκει σε Ρώσους επιχειρηματίες- επενδυτές.

Στη συνέντευξή του στο BT blog ο κ. Δενδρινός αποσαφηνίζει ότι «το στοίχημα πλέον, μετά την ριζική ανακαίνιση που ξεκίνησε φέτος και θα ολοκληρωθεί το 2017, είναι το στήσιμο του νέου προϊόντος του Potidea Palace και η επανατοποθέτηση του στην αγορά εστιάζοντας πλέον και στις αγορές της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης οι οποίες τα τελευταία χρόνια παραμερίστηκαν από τους ξενοδόχους της Χαλκιδική». Παράλληλα επισημαίνει ότι «ο στόχος είναι η διαφοροποίηση του portfolio και η διασπορά κινδύνου σε περίπτωση καθίζησης κάποιας αγοράς».

Επιπλέον και με βάση τις συζητήσεις που έγιναν με τους Ρώσους ιδιοκτήτες του Potidea Palace τονίζει ότι από την αρχή «το πλάνο ήταν ξεκάθαρο. Ριζική ανακαίνιση, στήσιμο του νέου προϊόντος ως ultra all inclusive, πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού και επανατοποθέτηση του στις αγορές με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένους στόχους». Ταυτόχρονα, αναλύει τη φιλοσοφία την οποία υιοθετεί για τη λειτουργία του ultra all in ξενοδοχείου ξεκαθαρίζοντας ότι η ειδοποιός διαφορά των ποιοτικών ξενοδοχείων εντοπίζεται στο επίπεδο εξυπηρέτησης των επισκεπτών- όπου καταλυτικό ρόλο διαδραματίζει ο ανθρώπινος παράγοντας.

Πέραν τούτων ο κ. Δενδρινός αναφέρεται διεξοδικά στην πρώτη φάση του επενδυτικού προγράμματος ανακαίνισης του ξενοδοχείου η οποία υλοποιήθηκε φέτος, ύψους 6 εκατ. ευρώ, ενώ δεν παραλείπει να υπογραμμίσει τις εκτιμήσεις του για την τουριστική κίνηση στο Potidea Palace τη φετινή σεζόν.

Συνάμα, ο γενικός διευθυντής του Potidea Palace αποκαλύπτει για ποιους λόγους οι Ρώσοι επενδυτές αποφάσισαν να διευρύνουν την παρουσία τους στο δημοφιλή βορειοελλαδικό προορισμό και χωρίς περιστροφές δηλώνει για ποιους λόγους θα οδηγούσε τη σκέψη τους στο να επενδύσουν στον τόπο καταγωγής του, την Κέρκυρα.

Για ποιους λόγους αποφασίσατε να ανοίξετε νέα σελίδα στην επαγγελματική σας καριέρα και να φύγετε από το Grecotel Kos Imperial Thalasso προκειμένου να αναλάβετε τη γενική διεύθυνση του Potidea Palace Hotel;

Μετά από 30 χρόνια στα ξενοδοχεία, τα 21 από αυτά στη θέση του γενικού διευθυντή, αυτό που με ιντριγκάρει πλέον είναι η πρόκληση για καινούρια projects. Το Potidea Palace είναι εδώ και αρκετά χρόνια ένα άκρως αναγνωρίσιμο ξενοδοχείο στη Ρώσικη και Βαλκανική αγορά με εξαιρετικές κριτικές και μεγάλο αριθμό επαναλαμβανόμενης πελατείας. Το στοίχημα πλέον, μετά την ριζική ανακαίνιση που ξεκίνησε φέτος και θα ολοκληρωθεί το 2017, είναι το στήσιμο του νέου προϊόντος και η επανατοποθέτηση του στην αγορά εστιάζοντας πλέον και στις αγορές της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης οι οποίες τα τελευταία χρόνια παραμερίστηκαν από τους ξενοδόχους της Χαλκιδικής. Ο στόχος είναι η διαφοροποίηση του portfolio και η διασπορά κινδύνου σε περίπτωση καθίζησης κάποιας αγοράς. Η ευπάθεια άλλωστε του τουριστικού προϊόντος είναι μεγάλη και οι ευκαιρίες να το διαπιστώνουμε μας δίνονται καθημερινά.

Ομοιότητες και διαφορές Χαλκιδικής και Κω

Ποιες είναι οι ομοιότητες και οι διαφορές που εντοπίζετε μεταξύ τόσο των δύο προορισμών (Κως και Χαλκιδική) όσο και των δύο ξενοδοχείων;

Είναι δύο υπέροχοι ελληνικοί προορισμοί αλλά τελείως διαφορετικοί μεταξύ τους. Η Κώς διαθέτει τα στοιχεία του Αιγαιοπελαγίτικου προορισμού, τη χαρακτηριστική της αρχιτεκτονική και το market mix είναι διευρυμένο ελκύοντας όλες τις βασικές αγορές σε πολλές νέες και σύγχρονες ξενοδοχειακές μονάδες. Η Χαλκιδική έχει τις γνωστές εκπληκτικές παραλίες με τα εξωτικά τυρκουάζ χρώματα της θάλασσας, όντας όμως χερσαίος προορισμός έχει την δυνατότητα να αντλήσει πελατεία από τις γειτονικές περιοχές και τις γειτονικές χώρες από τις οποίες η πρόσβαση μέσω αυτοκινητόδρομων είναι πλέον πιο γρήγορη και εύκολη. Έχει βεβαίως και το πλεονέκτημα του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης που παρέχει τη δυνατότητα σύνδεσης με ευρωπαϊκές πρωτεύουσες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Η ξενοδοχειακή της υποδομή παρουσιάζει μία οικοδομική έξαρση το τελευταίο διάστημα με την ανέγερση νέων 5άστερων μονάδων (αξίζει να σημειωθεί ότι το 2000 αριθμούσε 5 ξενοδοχεία 5 αστέρων και σήμερα αριθμεί 27) και την ριζική ανακαίνιση υφιστάμενων κάτι που θα βοηθήσει πολύ στην ανάδειξη της Χαλκιδικής ως νέου ανερχόμενου ποιοτικού προορισμού.

Ξεκάθαρο το πλάνο λειτουργίας του Potidea Palace

Σε ποια σημεία επικεντρώθηκε η προσοχή των Ρώσων ιδιοκτητών του Potidea Palace Hotel για τη λειτουργία του ξενοδοχείου με βάση τις προσωπικές σας συναντήσεις μαζί τους;

Κατ’αρχήν να διευκρινίσουμε ότι η ΠΟΡΤΕΣ ΜΕΛΑΘΡΟΝ Α.Ε, η εταιρία στην οποία ανήκουν τα δύο ξενοδοχεία του ομίλου (Pomegranate Wellness Spa & Potidea Palace), είναι Ελληνική με Ελληνικό ΑΦΜ, έδρα τα Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής και διαχειρίζεται από Ελληνες τεχνοκράτες. Οι επενδυτές είναι αλλοδαποί Ρωσσόφωνοι. Το καλοκαίρι του 2015 το Potidea Palace, το οποίο ανήκε στον Όμιλο Μουζενίδη, εξαγοράστηκε από την ΠΟΡΤΕΣ ΜΕΛΑΘΡΟΝ. Το πλάνο ήταν ξεκάθαρο. Ριζική ανακαίνιση, στήσιμο του νέου προϊόντος ως ultra all inclusive, πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού και επανατοποθέτηση του στις αγορές με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένους στόχους. Αυτό ήταν και το πλαίσιο της συζήτησης μεταξύ μας και αυτό είναι το έργο το οποίο ανέλαβα.

Ο καταλυτικός ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα

Σε ποιους άξονες συνίσταται η φιλοσοφία που υιοθετείτε για τη λειτουργία του Potidea Palace;

Η φιλοσοφία όλων των ποιοτικών ξενοδοχείων παροχής υψηλού επιπέδου υπηρεσιών είναι πάνω κάτω η ίδια. Τη διαφορά την κάνει πάντα σε μεγάλο βαθμό το επίπεδο της εξυπηρέτησης. Μιλάμε δηλαδή για τον ανθρώπινο παράγοντα. Στα 21 χρόνια καριέρας μου ως διευθυντής σε αυτό έδινα πάντοτε μεγάλη σημασία ασκώντας ανθρωποκεντρική διοίκηση προσπαθώντας πάντα να βοηθήσω τον εργαζόμενο να εξελιχθεί μέσα απο τις δικές του δυνάμεις τις οποίες πολλές φορές δεν γνωρίζει καν ότι διαθέτει. Είναι απίστευτο τί μπορείς να επιτυχείς με την σωστή διαχείριση των ανθρώπων με τους οποίους συνεργάζεσαι και είμαι ιδιαίτερα ευγνώμων γιατί μέσα και από τη δική τους επιτυχία αναδείχθηκε καλύτερα η δουλειά μου.

Πρώτη φάση επενδυτικού προγράμματος, ύψους 6 εκατ. ευρώ

Τι ακριβώς περιελάμβανε η πρώτη φάση του επενδυτικού προγράμματος ανακαίνισης του ξενοδοχείου που υλοποιήθηκε φέτος;

Φέτος ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του προγράμματος, ύψους 6 εκ. Ευρώ, που αφορά στη πλήρη ανακατασκευή όλων των κοινόχρηστων χώρων συμπεριλαμβανομένων της εξωτερικής πισίνας, κεντρικό εστιατόριο, Pool Bar, Beach Bar και  Kids Club στο οποίο προστέθηκαν movie & playstation lounges. Τα 234 δωμάτια μολονότι είχαν ανακαινισθεί πρόσφατα από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη εντάχθηκαν σε νέο πρόγραμμα ανακαίνισης και δημιουργίας νέων προϊόντων διαμονής καλύπτοντας τις ανάγκες του σύγχρονου επισκέπτη σε ηλεκτρονικό και οπτικοακουστικό εξοπλισμό. Σε αυτή τη φάση ολοκληρώθηκε η μετατροπή 54 standard double δωματίων σε superior double.

Σε ποιους τομείς θα κατευθυνθεί η δεύτερη φάση του επενδυτικού προγράμματος;

Η δεύτερη φάση του προγράμματος βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας και θα περιλαμβάνει το υπόλοιπο ξενοδοχείο, δωμάτια, κοινόχρηστους χώρους και το κεντρικό κτήριο στο οποίο στεγάζονται η υποδοχή, το κεντρικό μπαρ, το Spa και τα γραφεία διεύθυνσης και κρατήσεων.

Το 20% είναι επαναλαμβανόμενοι πελάτες

 Ποια έχει ορισθεί να είναι η χρονική περίοδος λειτουργίας του «ανανεωμένου» Potidea Palace φέτος; Υπάρχει το ενδεχόμενο λειτουργίας καθόλη τη διάρκεια του έτους;

Είναι πολύ δύσκολο στην Ελλάδα των μειωμένων αεροπορικών προορισμών και θέσεων κατά τη διάρκεια του χειμώνα να μιλάς για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Το Potidea Palace θα λειτουργεί στην παρούσα φάση από αρχές Απριλίου έως τέλος Οκτωβρίου.

Πώς εκτιμάτε ότι θα διαμορφωθεί η τουριστική σεζόν τη φετινή πρώτη χρονιά λειτουργίας του «φρέσκου» Potidea Palace;

Φέτος παρά το αργοπορημένο άνοιγμα (15 Μαΐου) και τη συγκράτηση των κρατήσεων κατά τη διάρκεια του χειμώνα λόγω μεταναστευτικού, πολιτικής αβεβαιότητας (καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης) και αγροτικών κινητοποιήσεων η σεζόν θα κλείσει καλά και μέσα στους στόχους μας.

Ποιο είναι το προφίλ των πελατών του;

Το νέο προϊόν απευθύνεται στα μεσαία και ανώτερα στρώματα της αστικής τάξης στις αγορές τις οποίες απευθυνόμαστε και κυρίως βεβαίως σε οικογένειες με παιδιά. Να σημειώσω ότι το 20% της συνολικής πελατείας του Potidea Palace αντιπροσωπεύουν οι επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες στο ξενοδοχείο.

Με βάση τις προσωπικές σας επαφές με τους Ρώσους ιδιοκτήτες του Potidea Palace, μπορείτε να πείτε για ποιους λόγους αποφάσισαν να εμπλουτίσουν την παρουσία τους στη Χαλκιδική διευρύνοντας το portfolio της Πόρτες Μέλαθρον ΑΕ με τους τίτλους ιδιοκτησίας δεύτερου ξενοδοχείου;  

Η έναρξη του Pomegranate Wellness Spa Hotel το 2014 σηματοδότησε την ισχυρή παρουσία της ΠΟΡΤΕΣ ΜΕΛΑΘΡΟΝ Α.Ε στην απαιτητική αγορά των 5 αστεριών παρουσιάζοντας ένα υψηλών προδιαγραφών προϊόν με ένα από τα καλύτερα και πιο άρτια εξοπλισμένα Spa στην Ευρώπη. Η ένταξη του Potidea Palace στο portfolio της εταιρίας συμπληρώνει το άνοιγμα της πίτας στην κατηγορία των οικογενειακών ξενοδοχείων που λειτουργούν με το πρόγραμμα ultra all inclusive.

Οι μελλοντικές κινήσεις της Πόρτες Μέλαθρον ΑΕ

Εξετάζουν το ενδεχόμενο να αποκτήσουν και άλλο ξενοδοχείο στη Χαλκιδική; Ή ακόμα και να διεισδύσουν σε άλλους ελληνικούς προορισμούς όπως για παράδειγμα στον τόπο καταγωγής σας στην Κέρκυρα που έχει τόσο ανάγκη τις νέες και δη τις deluxe επενδύσεις;

Το δέλεαρ για κάθε επιχειρηματία είναι το κέρδος. Από τη στιγμή που εντοπιστεί ο στόχος θα παίξει μεγάλο ρόλο στην απόφαση για την επένδυση ο χρόνος απόσβεσης της, αυτό που λέμε return on investment. Δεν είμαι στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας και δεν μπορώ να γνωρίζω τις βλέψεις ή τις επόμενες κινήσεις τους. Το σίγουρο είναι ότι αν μπορούσα να επηρέασω θα οδηγούσα την σκέψη τους στην Κέρκυρα που τόσο ανάγκη έχει νέες και σοβαρές επενδύσεις οι οποίες θα αναβαθμίσουν το υπάρχον κουρασμένο και γερασμένο προϊόν και θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας. Σε κάθε περίπτωση, η τουριστική Ελλάδα αποτελεί δυνατό πόλο έλξης επενδυτών. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα υγιές και αποτελεσματικό επενδυτικό περιβάλλον στο πλαίσιο πολιτικής σταθερότητας.

 

 

 

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s