ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΝΘΕΡΟΥΔΑΚΗΣ: «Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΜΑΤΑΙΩΣΕ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΥΨΟΥΣ 1 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΟΥ T.O. SCHAUINSLAND REISEN ΣΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ SILVER BEACH- ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ HARPIN HOTELS»

 

 

Τη δυσάρεστη αυτή εξέλιξη αποκαλύπτει στην αποκλειστική του συνέντευξή του στο Business Travel blog ο ιδιοκτήτης και γενικός διευθυντής της κρητικής ξενοδοχειακής αλυσίδας Harpin Hotels κ. Χρήστος Πενθερουδάκης. Συγκεκριμένα επισημαίνει «λόγω της αγαστούς πολύχρονης συνεργασίας της Haprin Hotels με τον ταχέως αναπτυσσόμενο γερμανό tour operator Schauinsland-Reisen (SLR)- τον οποίο αντιπροσωπεύει στην Κρήτη ο ισχυρός ταξιδιωτικός οργανισμός Cretan Holidays- ήταν να τρέξει επένδυση ύψους 1 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση και τη δημιουργία νέας πτέρυγας δωματίων στο ξενοδοχείο Silver Beach της Haprin Hotels. Το κόστος της συγκεκριμένης επένδυσης θα χρηματοδοτούσε και θα κάλυπτε εξ ολοκλήρου ο tour operator Schauinsland-Reisen. Οι απαιτούμενες ενέργειες για να δοθεί το πράσινο φως στην εν λόγω επένδυση ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2016 και θεωρούσαμε ότι μέχρι τον Νοέμβριο του 2016 θα είχαμε την τελική έγκριση από τις αρμόδιες κρατικές- δημοτικές αρχές ώστε να ξεκινήσει η υλοποίησή της. Αναμέναμε μάταια την τελικά έγκριση σε τόσο σύντομο διάστημα καθώς όπως αποδείχθηκε τα δυσκίνητα γρανάζια της ελληνικής γραφειοκρατίας δυσχεραίνουν, «βραχυκυκλώνουν» τις επενδύσεις στη ελληνική τουριστική και όχι μόνο αγορά». Γεγονός που όπως είναι γνωστό ωθεί ξένες εταιρίες να ακυρώσουν τις όποιες επενδύσεις σχεδίαζαν να υλοποιήσουν στην ελληνική τουριστική αγορά. Εξαίρεση του κανόνα αυτού αποτελεί σίγουρα ο γερμανός tour operator Schauinsland-Reisen του οποίου οι επικεφαλής κατανοώντας τις «ιδιαιτερότητες» της Ελλάδας μεταθέτουν για τον επόμενο χρόνο την υλοποίηση της επένδυσης. «Το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 εκατ. ευρώ στο Silver Beach- που το έχουμε μισθώσει από το 2016- θα πραγματοποιηθεί το χειμώνα του 2017-2018», αποσαφηνίζει σχετικά ο κ. Πενθερουδάκης. Και σπεύδει παράλληλα να αποκαλύψει ότι «η πολύ καλή μακροχρόνια συνεργασία της Haprin Hotels με το γερμανό tour operator Schauinsland-Reisen θα επεκταθεί και στον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου της Harpin Hotels με νέα μέλη- ξενοδοχεία».  Για την επίτευξη του στόχου αυτού, η ιδιοκτησία της ελληνικής ξενοδοχειακής αλυσίδας σκανάρει τη ξενοδοχειακή αγορά κυρίως της Κρήτης, επιδιώκοντας να εντοπίσει τις μονάδες που διαθέτουν τα εχέγγυα για να καταστούν νέα μέλη της.

Παρόλο που ενδεχομένως προκαλεί εντύπωση, εντούτοις δεν είναι η πρώτη φορά που ο tour operator Schauinsland-Reisen (SLR) χρηματοδοτεί επένδυση της Haprin Hotels. Για την ακρίβεια και όπως αναφέρει σχετικά στο Business Travel blog ο κ. Πενθερουδάκης «ο Schauinsland-Reisen διέθεσε 2 εκατ. ευρώ για την εκ βάθρων ανακαίνιση του Georgioupolis Resort Αqua Park and Spa που κόστισε συνολικά 6 εκατ. ευρώ». Η ριζική ανακαίνιση του ιδιόκτητου πολυτελούς ξενοδοχείου της Harpin Hotels το οποίο βρίσκεται- όπως εύγλωττα προδιαθέτει η διακριτική του ονομασία στη δημοφιλή περιοχή της Γεωργιούπολης του νομού Χανίων- ολοκληρώνεται φέτος προτού ξεκινήσει η τουριστική σεζόν και διήρκησε 4 χρόνια. Και τούτο διότι το μεγαλύτερο ποσό για την εν λόγω επένδυση- τα 4 εκατ. ευρώ δηλαδή- «προέρχονται από ίδια κεφάλαια της Harpin Hotels», ξεκαθαρίζει ο κ. Πενθερουδάκης.  To Georgioupolis Resort Aqua Park & Spa διαθέτει μεταξύ άλλων 142 δωμάτια, 1 κυρίως εστιατόριο, 1 ala carte μεσογειακής κουζίνας εστιατόριο, spa center, 1 κύρια 650 τμ και μία relax πισίνα 250 τμ, δραστηριότητες για τα παιδιά όπως το Mini Club το οποίο λειτουργεί 12 ώρες κλπ.  

Παράλληλα, το 2015 ολοκληρώθηκε η ριζική ανακαίνιση στο έτερο ιδιόκτητο ξενοδοχείο της Haprin Hotels, στο Happy Days Beach Hotel το οποίο αναβαθμίστηκε στην κατηγορία των τεσσάρων αστέρων, σύμφωνα και με τις αξιολογήσεις των συνεργαζόμενων tour operators. Την ίδια επίσης χρονιά το Happy Days ενώθηκε με το μισθωμένο από την Haprin Hotels ξενοδοχείο Silver Beach.

Αύξηση 30% των προκρατήσεων στην Haprin Hotels

Αναφερόμενος στο καίριο ζήτημα της αύξησης των προκρατήσεων ο ιδιοκτήτης της Haprin Hotels τονίζει χαρακτηριστικά «με βάση τον αυξημένο μέχρι στιγμής αριθμό των προκρατήσεων, προβλέπεται ότι το 2017 θα είναι μια πολύ καλή τουριστική χρονιά για την Ελλάδα. Σε ότι αφορά ειδικότερα στη Γεωργιούπολη, παρουσιάζει φέτος μια πολύ μεγάλη ζήτηση ιδιαίτερα από τη γερμανική αγορά. Δεν θα πρέπει άλλωστε να διαφεύγει της προσοχής ότι η Κρήτη αποτελεί το δημοφιλέστερο τουριστικό προορισμό της χώρας- με βάση της αφίξεις- ενώ η Γεωργιούπολη διαθέτει το μοναδικό πλεονέκτημα της πρόσβασης από δύο αεροδρόμια, του Ηρακλείου και των Χανίων». Έτσι, αύξηση της τάξεως του 30% καταγράφουν οι προκρατήσεις στα ξενοδοχεία της Haprin Hotels. Καταλυτικό ρόλο στην αύξηση αυτή διαδραματίζουν, σύμφωνα με τον κ. Πενθερουδάκη,  οι Γερμανοί τουρίστες με 70%, οι Πολωνοί με 25% και με 5% οι υπόλοιπες αγορές. Σε ότι αφορά στους Γερμανούς τουρίστες «που επιλέγουν για τις διακοπές τους τα Haprin Hotels αγοράζοντας το αντίστοιχο τουριστικό πρόγραμμα από το συνεργαζόμενο με την εταιρία γερμανό tour operator Schauinsland-Reisen αντιπροσωπεύουν, ανάλογα με την περίοδο μεσούσης της τουριστικής σεζόν, το 40%-50% της συνολικής πελατείας στα ξενοδοχεία της αλυσίδας», αποκαλύπτει ο κ. Πενθερουδάκης.

Η αύξηση του τζίρου δεν παρακίνησε σε αντίστοιχη πορεία και τα κέρδη

Απαντώντας στο ερώτημα για το πώς διαμορφώθηκε η τουριστική κίνηση στα Haprin Hotels to 2016, χωρίς να κρύβει τη χαρά και συνάμα τον προβληματισμό του δηλώνει χωρίς φειδώ λόγων ότι «το 2016 ήταν η καλύτερη τουριστική χρονιά για τα Haprin Hotels την τελευταία δεκαπενταετία. Ο τζίρος παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 12% αλλά δυστυχώς δεν προέτρεψε σε ίδια πορεία και τα κέρδη λόγω της υψηλής φορολογίας κλπ.» Η πληρότητα των Harpin Hotels – που ξεκίνησαν τη λειτουργία τους για τη σεζόν του 2016 στα μέσα Απριλίου- διαμορφώθηκε στο 70% τον Μάιο, έπιασε το εντυπωσιακό ποσοστό 90%-91% το τετράμηνο Ιουνίου- Σεπτεμβρίου του 2016 και άγγιξε το 65% τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς.

Τα τρία ξενοδοχεία της Haprin Hotels θα ξεκινήσουν φέτος τη λειτουργία τους στα μέσα Απριλίου και θα αποχαιρετίσουν τους τελευταίους τους πελάτες στα τέλη Οκτωβρίου 2017. Δράττοντας την ευκαιρία ο κ. Πενθερουδάκης αναφέρεται στο φλέγον θέμα της επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «παρόλο που οι καιρικές συνθήκες ιδιαίτερα στην Κρήτη ευνοούν την επέκταση της τουριστικής περιόδου έως και τα τέλη Νοεμβρίου, εντούτοις η επίτευξη του στόχου αυτού δεν εξαρτάται από εμάς αλλά κυρίως από τη στρατηγική των tour operators με τις προγραμματισμένες πτήσεις κλπ.»

Η πλειονότητα της πελατείας της Harpin Hotels επιλέγει all inclusive πρόγραμμα. Συγκεκριμένα οι τουρίστες στο Georgioupolis Resort Aqua Park & Spa που προτιμούν all inclusive διακοπές αντιπροσωπεύουν το 90% της συνολικής πελατείας, ενώ τόσο στο Happy Days όσο και στο Silver Beach διαμορφώνεται στο 60%. Οι άλλοι ταξιδιώτες στα Haprin Hotels επιλέγουν το half board.

Από τα εφηβικά μου χρόνια ασχολούμαι με τον τουρισμό

Για ποιους λόγους αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τον τουρισμό;

Η ενασχόληση μου με τα ξενοδοχεία ξεκίνησε στα εφηβικά μου χρόνια και συγκεκριμένα στο ξενοδοχείο Happy Days Beach Hotel από το οποίο έχω περάσει από όλα τα τμήματα προκειμένου να έχω ένα χαρτζιλίκι. Από πολύ νωρίς αγάπησα αυτό το επάγγελμα και ήξερα ότι αυτό θα κάνω στη ζωή μου. Ο απρόσμενος θάνατος του πατέρα μου σε μικρή ηλικία επίσπευσε τις εξελίξεις καθώς ανέλαβα την διεύθυνση του πρώτου ξενοδοχείου σε ηλικία περίπου 25 ετών, αλλά με την στήριξη των υπολοίπων μελών της οικογένειας μου, τη γνώση από τις τουριστικές σπουδές και τη μικρή εμπειρία που συνέλεξα εργαζόμενος σε όλα τμήματα του Happy Days κατάφερα να διατηρήσω την επιχείρηση. Πλέον με την συνεργασία των 2 αδελφών μου, της Αθηνάς στο τμήμα κρατήσεων και της Ηλέκτρας στο λογιστήριο και με ικανά στελέχη δίπλα μου οραματίζομαι το μέλλον της εταιρείας με περισσότερη αισιοδοξία και σιγουριά. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει στήριξη από την οικογένεια και το εργασιακό περιβάλλον να αποπνέει υγεία.

Με κόπο, μεράκι και φαντασία η Haprin Hotels οδεύει από το καλό στο καλύτερο!!!

Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι σταθμοί στην επαγγελματική σας καριέρα και για ποιους λόγους;

Η πιο δύσκολη χρονιά ήταν το 2011 όταν μετά από χρόνια εκμίσθωσης σε άλλη εταιρία το ξενοδοχείο Georgioupolis Resort Aqua Park & Spa επέστρεψε πάλι σε εμάς. Έπρεπε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε μια γενική ανακαίνιση την οποία λόγω των περιορισμένων οικονομικών πόρων που διαθέταμε, έπρεπε να προσθέσουμε πολύ… φαντασία! Ταυτόχρονα, έπρεπε να βρούμε σε ελάχιστο χρόνο συνεργασίες για την ερχόμενη σεζόν και πέσαμε πάνω σε μια χρονιά όπως ήταν το 2012 με πολιτική αστάθεια, με διπλές εκλογές μέσα στο καλοκαίρι, με πλήθος δημοσιευμάτων κατά της Ελλάδας και με γενικότερα πολύ άσχημη εικόνα και κρατήσεις από το εξωτερικό. Ευτυχώς, τα καταφέραμε πολύ κόπο και ιδρώτα τελειώσαμε στην ώρα μας την ανακαίνιση, βρήκαμε συνεργασίες και ικανό προσωπικό. Έκτοτε, μπήκε το νερό στο αυλάκι και τα πράγματα οδεύουν από το καλό στο καλύτερο!

 Με τους επισκέπτες ανανεώνουμε το ραντεβού μας για του χρόνου!!!

Ποια θεωρείτε την πιο ευτυχή και αντιθέτως την πιο «άτυχη» στιγμή στην καριέρα σας; 

Δεν μπορώ να πω ότι υπάρχουν στιγμές που έχουν σημαδέψει την έως σήμερα καριέρα μου σε σημαντικό βαθμό. Καλές και κακές στιγμές υπάρχουν σε όλα τα επαγγέλματα. Διαφωνίες πρέπει να υπάρχουν γιατί ο πλουραλισμός απόψεων είναι η βάση μια υγιούς συνεργασίας. Ευτυχία νιώθω όταν βλέπω τους στόχους που θέτουμε σαν ομάδα να ξεπερνιούνται πέραν των προσδοκιών μας, όταν συνομιλώντας με επισκέπτες με ευχαριστούν για τις διακοπές που πέρασαν και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για του χρόνου. Όταν βλέπω επισκέπτες τους οποίους αισθάνομαι πλέον σαν μέλη της οικογένειας μου.

Τα υψηλά ποσοστά ικανοποίησης των πελατών, μας παρακινούν για περαιτέρω ανάπτυξη

Πότε ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα ξενοδοχεία της Haprin Hotels;

Το πρώτο ξενοδοχείο της Haprin Hotels είναι το Happy Days Beach Hotel το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία το 1982. Μετά από πολύχρονη μίσθωση επανήλθε το 2011 στην κατοχή μας το Georgioupolis Resort Aqua Park & Spa και το 2016 μισθώσαμε το ξενοδοχείο Silver Beach. Μόνο την τριετία 2014-2016 έχουν δαπανηθεί περίπου 3,5 εκατ. ευρώ  σε ανακαινίσεις. Η εμπιστοσύνη των επαναλαμβανόμενων πελατών, των συνεργατών, η εξαιρετική εικόνα και τα πολύ υψηλά ποσοστά ικανοποίησης πελατών σε διεθνείς σελίδες αξιολόγησης ξενοδοχείων μας δίνουν κουράγιο για περαιτέρω ανάπτυξη.

Το προφίλ των πελατών στα Haprin Hotels

Ποιο είναι το προφίλ των πελατών στα ξενοδοχεία της Haprin Hotels;

Οι πελάτες μας είναι Ευρωπαίοι, κυρίως Γερμανοί και Πολωνοί. Έπονται Ρώσοι, Τσέχοι, Γάλλοι και Άγγλοι. Ανήκουν οικονομικά στη μεσαία τάξη.

Η πλειοψηφία είναι οικογένειες με παιδιά ηλικίας 30-50 ετών. Στo πλαίσιo της εξάπλωσης του ρίσκου (Risk spreading) και προκειμένου να αποφύγουμε nα στηριζόμαστε κυρίως σε κάποιες αγορές έχουμε κάνει ένα άνοιγμα σε άλλες ευρωπαϊκές και ασιατικές χώρες τα αποτελέσματα του οποίου αναμένουμε από φέτος.

Η αναπτυξιακή στρατηγική της Haprin Hotels

Σε ποιους άξονες βασίζεται το επιχειρηματικό σχέδιο ανάπτυξης της Haprin Hotels τα επόμενα δύο χρόνια;

Για τα επόμενα 2 χρόνια σχεδιάζουμε την ανάπτυξη και επέκταση των ξενοδοχείων τόσο σε εγκαταστάσεις όσο και σε χωρητικότητα και τη διεύρυνση κατά 30%-40% της τουριστικής σεζόν. Επίσης έχουμε διαμορφώσει ένα πλάνο κατάρτισης του προσωπικού και επιμόρφωσης είτε μέσω σεμιναρίων τα οποία θα πραγματοποιούνται στις εγκαταστάσεις μας είτε μέσω επαγγελματικών ταξιδιών.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s