ΧΡΥΣΑ ΣΑΡΑΒΕΛΟΥ, Ο ΙΘΥΝΩΝ ΝΟΥΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ THESSBRUNCH

Δημιουργικότητα, φαντασία, μεράκι, ευφυΐα, αγάπη για τη δουλειά και τον τόπο καταγωγής, ταλέντο. Αυτά είναι σίγουρα ορισμένα από τα στοιχεία για τα οποία διακρίνεται, χωρίς υπερβολή, η υπεύθυνη  Marketing και Προώθησης Προορισμού της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Χρύσα Σαραβέλου καθώς είναι ο ιθύνων νους της πρωτοποριακής, έξυπνης, ευφάνταστης και άκρως επιτυχημένης γαστρονομικής πρότασης με την ονομασία thessbrunch που ξεκίνησε να τρέχει στη νύμφη του Θερμαϊκού από τα τέλη Μαΐου της τρέχουσας χρονιάς. Μιας άκρως δελεαστικής πρότασης που σημειώνει μετριοπαθώς μεγάλη επιτυχία, «παρασύροντας» στο ακαταμάχητο αυτό ταξίδι γεύσεων ολοένα και περισσότερα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης που έχουν αγκαλιάσει θερμά το θεσμό πλέον του thessbrunch και προσφέρουν κάθε Κυριακή ή και Σάββατο το δικό τους ξεχωριστό brunch. Σε αυτές τις ανεπανάληπτες γεύσεις της γνωστής παγκοσμίως θεσσαλονικιώτικης κουζίνας επιζητούν να «μυηθούν» όχι μόνο Θεσσαλονικείς αλλά και ταξιδιώτες στη νύμφη του Θερμαϊκού από άλλες ελληνικές πόλεις. Διαπιστώνοντας αυτή την αποδοχή η κυρία Σαραβέλου στη συνέντευξή της στο Business Travel blog τονίζει ότι «είναι  πραγματικά ανεκτίμητο να ξεκινάς κάτι από το μηδέν, να το βλέπεις να γίνεται πραγματικότητα και να έχει τέτοια αποδοχή από τον κόσμο».

Ταυτόχρονα, αποκαλύπτει πώς της γεννήθηκε η ιδέα για το thessbrunch, επιδιώκοντας τον πρωτότυπο συνδυασμό της θεσσαλονικιώτικης γαστρονομίας με τα ξενοδοχεία της πόλης. Δεν παραλείπει να υπογραμμίσει τη σημαντική αρωγή του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ξενοδόχων στην υλοποίηση και στην επέκταση του thessbrunch και επισημαίνει την καταλυτική συμβολή της έξυπνης γευστικής πρότασης στην αναγνωρισμότητα του ξενοδοχείου και γενικότερα της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, αναφέρει διεξοδικά πώς προσπάθησε να κάνει «brainstorming» του thessbrunch, επιλέγοντας το αγαπημένο θεσσαλονικιώτικο κουλούρι και καταλήγει με στίχο του Καβάφη θέλοντας να αποσαφηνίσει τις προκλήσεις της δουλειάς της και την αντιμετώπισή τους!!! 


Πώς δημιουργήθηκε η ιδέα για τη νέα γαστρονομική πρόταση, το ThessBrunch; Ποιοι λόγοι σας παρακίνησαν στη δημιουργία αυτής της ευφάνταστης και καινοτόμας γαστρονομικής πρότασης;
Η πρώτη αφορμή μου δόθηκε μια Κυριακή μεσημέρι που έψαχνα με την παρέα μου έναν όμορφο χώρο για φαγητό. Σκέφτηκα να προτείνω κάποιο εστιατόριο ξενοδοχείου και εκεί συνειδητοποίησα ότι τα F&B outlets των ξενοδοχείων παρά την εξαιρετική τους κουζίνα δεν έχουν μεγάλη απήχηση. Μετά από 7 χρόνια εμπειρίας στο μάρκετινγκ και έχοντας δουλέψει με διαφημιστικές εταιρίες για μεγάλα brands, ήμουν αρκετά εξοικειωμένη με τη δημιουργία concepts τα οποία υλοποιούνται μέσω του offline & online μάρκετινγκ.  Έτσι άρχισα να σχεδιάζω το thessbrunch στο πλαίσιο ανάδειξης της Θεσσαλονίκης ως γαστρονομικής πρωτεύουσας της χώρας και σε μία προσπάθεια μου να συνδυάσω με ένα διαφορετικό και όσο το δυνατόν πρωτότυπο τρόπο τη γαστρονομία – που αποτελεί ένα από τα βασικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα ( USP’s: Unique Selling Propositions) του προορισμού – με τα ξενοδοχεία της πόλης. Όσο για την ιδέα της επιλογής του brunch και όχι ενός άλλου γεύματος η αλήθεια είναι ότι με επηρέασε η δημοφιλία της αγγλικής αυτής συνήθειας τόσο στο αμερικανικό όσο και ευρωπαϊκό πλέον κοινό.

Σε μόλις 2 μήνες το thessbrunch έχει καταγράψει εντυπωσιακά αποτελέσματα

Σε ποιους άξονες βασίστηκε η υλοποίηση της ιδέας αυτής σε πράξη; Και πότε ξεκίνησε να «τρέχει» το εν λόγω concept;
Καθώς όλα πλέον εκτυλίσσονται γύρω και μέσω του Διαδικτύου σε μικρό ή μεγάλο βαθμό, η υλοποίηση του thessbrunch στηρίχτηκε κυρίως στο digital. Ωστόσο, όλα τα διαθέσιμα μέσα (τύπος, τηλεόραση, ραδιόφωνο) αξιοποιήθηκαν παράλληλα.
Η δημιουργία του website ήταν το πρώτο μου δημιούργημα ώστε να μπορέσει να αποκτήσει «σώμα» η όλη ιδέα. Μετά δημιούργησα το blog ώστε να υπάρχει ενδιαφέρον περιεχόμενο και φυσικά τους λογαριασμούς στα social media ώστε να αρχίσει το λεγόμενο buzz. Παράλληλα, δεν θα μπορούσε από ένα τέτοιο γαστρονομικό project να λείπει το blogging όπου και φιλοξενήσαμε αρκετούς έγκριτους δημοσιογράφους, bloggers & influencers. Εξίσου σημαντικό κομμάτι του συγκεκριμένου project θεωρώ ότι είναι η προσπάθεια ενίσχυσης της κοινωνικής προσφοράς (CSR) των ξενοδοχείων. Σε αυτό το πλαίσιο, επιθυμία μου είναι μέρος των εσόδων του project να κατευθύνονται σε φιλανθρωπικά ιδρύματα και εθελοντικές οργανώσεις. Το thessbrunch έκανε την επίσημη έναρξή του (launch) στα τέλη Μαΐου και σε μόλις 2 μήνες έχουμε ήδη δει εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Σημαντική αρωγή από το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης για την υλοποίηση αλλά και την επέκταση του thessbrunch

Ποια ήταν η ανταπόκριση του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης όταν μοιραστήκατε μαζί τους την ιδέα σας;

Πρέπει να έχεις ένα όραμα πάνω στο οποίο θα εργαστείς. Έπειτα, θα πρέπει με τις δεξιότητες σου να καταφέρεις να φέρεις εις πέρας αυτό το όραμα που είχες. Είναι σημαντικό λοιπόν για την υλοποίηση μιας ιδέας να υπάρχει στοχευμένο business plan. Πάνω σε αυτό βασίστηκα για να προχωρήσω στην αρχική παρουσίαση του thessbrunch στον απελθόντα Πρόεδρο κ. Αριστοτέλη Θωμόπουλο ο οποίος ήταν και ο πρώτος άνθρωπος που πίστεψε στην ιδέα, ενώ και το υπόλοιπο Διοικητικό Συμβούλιο έδωσε την αρωγή του και με βοήθησε σε όλα τα στάδια υλοποίησής του. To thessbrunch ενισχύθηκε από το νέο Πρόεδρο κ. Ανδρέα Μανδρίνο και το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης και ήδη βρισκόμαστε στη φάση επέκτασής του project με καινούριες δράσεις και συνεργασίες.

Οι στόχοι και η εξέλιξη του thessbrunch

Ποιοι ήταν και εξακολουθούν να είναι οι στόχοι του ThessBrunch;
O στόχος του thessbrunch ήταν να ξανασυστήσει τις ξενοδοχειακές μονάδες της Θεσσαλονίκης στο ευρύ κοινό με μια πιο φρέσκια ματιά, να αναδείξει την υπέροχη κουζίνα της περιοχής και τα τοπικά ελληνικά προϊόντα καθώς επίσης και να συμβάλλει στην τουριστική προβολή του προορισμού.
Προσωπικά αυτό έχω ως στόχο για το Thessbrunch να προχωρά με αυτή την κατεύθυνση σε κάθε στάδιο και παράλληλα να εξελίσσεται. Ήδη έχουν αρχίσει και προστίθενται στο project δράσεις όπως είναι η συνεργασία με μουσικά σχήματα, διάφορα workshops και οι κληρώσεις της Ellinair κατά τη διάρκεια των brunch.
Θεωρώ πως πρέπει να δημιουργηθούν είτε αυτόνομα είτε παράλληλα καινοτόμα projects που θα «τρέχουν» για την περιοχή και τα ξενοδοχεία της. Όλα αυτά προσδίδουν προστιθέμενη αξία (added value) στον προορισμό και είναι προς όφελος όχι μόνο των ξενοδοχείων αλλά και της περιοχής γενικότερα.

Η καθοριστική συμμετοχή των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης στο thessbrunch

Ποια είναι η ανταπόκριση των θεσσαλονικιώτικων ξενοδοχειακών μονάδων στο ThessBruinch; Πόσα ξενοδοχεία έχουν μέχρι στιγμής συμμετάσχει ;
Οι ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης είναι άνθρωποι με ανοιχτό πνεύμα, αναζητούν καινοτόμες ιδέες και στηρίζουν με κάθε τρόπο την πόλη τους.
Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι σε όλη αυτή την προσπάθεια συμμετείχαν ενεργά ιδιοκτήτες και στελέχη ξενοδοχείων. Υπήρξαν πραγματικά υπέροχες συνεργασίες και ανταλλαγή ιδεών κατά τη διάρκεια του project. Τη θετική ανταπόκριση την αντιλαμβανόμαστε από το συνεχόμενα ανοδικό αριθμό των ξενοδοχείων που συμμετέχουν, τα οποία ήταν αρχικά δέκα, στη συνέχεια έγιναν δεκαπέντε και τώρα έχουμε ξεπεράσει τα είκοσι ξενοδοχεία.

Ο επισκέπτης μπορεί να απολαύσει διαφορετικά θεματικά brunches τα οποία είναι προσαρμοσμένα στο χαρακτήρα που έχει το κάθε ξενοδοχείο (fresh, cozy, luxury κλπ). Αυτό κάνει και το project μοναδικό καθώς κάθε Κυριακή (ή και Σάββατο) προσφέρεται ένα διαφορετικό brunch.

Με αφορμή το thessbrunch, ξενοδοχεία δημιούργησαν το δικό τους branded brunch


Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες της φιλοσοφίας που υιοθετούν τα εναρμονισμένα με το ThessBrunch ξενοδοχεία;
Η Θεσσαλονίκη αποτελούσε σταυροδρόμι πολιτισμών και οι επιρροές που δέχθηκε, εξέλιξαν τα προϊόντα και την κουζίνα της, ενώ έδωσαν κίνητρα στους ανθρώπους της να προσέξουν ιδιαίτερα τη γαστρονομία.
Τα ξενοδοχεία της πόλης είναι πλήρως προσανατολισμένα προς αυτή την κατεύθυνση έχοντας με το μέρος τους εκπληκτικούς σεφ με μεγάλη εμπειρία και πρωτοποριακή ματιά. Σε όλα τα στάδια υλοποίησης από τη φωτογράφιση, τα social media και την ημέρα του εκάστοτε thessbrunch, τα ξενοδοχεία όχι μόνο συμμετείχαν αλλά κατάφεραν να εξελίξουν και να προσαρμόσουν τη δράση αυτή στο δικό τους χαρακτήρα προβάλλοντας παράλληλα και τα δυνατά τους σημεία. Υπήρξαν περιπτώσεις που με αφορμή το thessbrunch, δημιούργησαν ένα νέο προϊόν -υπηρεσία στα ξενοδοχεία τους και πλέον σερβίρουν κάθε Σαββατοκύριακο το δικό τους branded brunch. Αναφορικά με το κόστος του thessbrunch, τα περισσότερα ξενοδοχεία διατήρησαν προσιτές τιμές με στόχο τη βέλτιστη δυνατή προσέλευση του κόσμου δείχνοντας έμπρακτα την υποστήριξη τους στην πρωτοβουλία της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης.

Η αυξανόμενη ζήτηση ωθεί στον ετήσιο σχεδιασμό του thessbrunch


Υπάρχει κάποιο χρονικό όριο μέχρι πότε θα τρέχει το ThessBrunch;
Τo καλοκαιρινό thessbrunch ξεκίνησε να πραγματοποιείται κάθε Κυριακή ή και Σάββατο σε διαφορετικό ξενοδοχείο της πόλης. Δεν υπάρχει όμως κάποιο χρονικό πλαίσιο που να μας περιορίζει. Προς το παρόν η αυξανόμενη ζήτησή του μας έχει οδηγήσει στον ετήσιο σχεδιασμό του με εποχιακές ενότητες όπως το φθινοπωρινό, το χριστουγεννιάτικο, το πασχαλινό κλ.π

Καταλυτική συμβολή του thessbrunch  στην αναγνωσιμότητα του ξενοδοχείου και της Θεσσαλονίκης

Ποια είναι η μέχρι στιγμής η ανταπόκριση του κοινού στο ThessBrunch; Υπάρχουν στοιχεία που να αναδεικνύουν την θετική απήχηση του ThessBrunch στα οικονομικά αποτελέσματα των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης;  
Είναι πραγματικά ανεκτίμητο να ξεκινάς κάτι από το μηδέν, να το βλέπεις να γίνεται πραγματικότητα και να έχει τέτοια αποδοχή από τον κόσμο.
Αν και το project έχει μόλις 2 μήνες ζωής, φαίνεται πως έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον τόσο των κατοίκων όσο και των επισκεπτών της περιοχής.
Κάθε εβδομάδα η πρωτοβουλία αυξάνει τη δημοτικότητά της. Δούλεψε πρώτα η διαφήμιση, μετά το word of mouth και τώρα υπάρχει μια σταδιακή αυξητική άνοδος που επιβεβαιώνεται από τους χιλιάδες followers στα social media, τους subscribers στο website http://www.thessbrunch.com αλλά και τα αφιερώματα που κατά διαστήματα μας φιλοξένησαν σε εκπομπές και εφημερίδες-περιοδικά για το γαστρονομικό μας concept και φυσικά για τη δημοφιλή και αγαπημένη φωτογραφία με το κουλούρι Θεσσαλονίκης. Εξαιρετικό παράδειγμα αποτελεί μια παρέα από τα Γιαννιτσά η οποία επισκέπτεται την πόλη μας κάθε Σαββατοκύριακο ώστε να απολαύσει τα διαφορετικά thessbrunch των ξενοδοχείων μας. Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι μια προβολή/διαφήμιση μπορεί να μην οδηγήσει σε απευθείας κράτηση για το thessbrunch αλλά σίγουρα έχει επίδραση στην αναγνωρισιμότητα (awareness) του ξενοδοχείου  και της πόλης γενικότερα. Συγκεκριμένα στοιχεία για τις κρατήσεις είναι νωρίς για να έχουμε ακόμη, παρόλα αυτά υπάρχει η σκέψη να προχωρήσουμε σε μετρήσεις που θα σχετίζονται τόσο με ποσοτικά όσο και με ποιοτικά χαρακτηριστικά για τη συγκεκριμένη δράση.

Η ιδέα του κουλουριού και ο διαγωνισμός ##koulouriofthemonth


Πως προέκυψε η ιδέα του κουλουριού και ο διαγωνισμός #koulouriofthemonth; Υπάρχουν ειδικότερα στοιχεία για τη συμμετοχή του κοινού στο διαγωνισμό; Και ποιες είναι εκείνες οι συμμετοχές που σας έχουν προκαλέσει μεγάλη εντύπωση;
Στην προσπάθεια περαιτέρω προώθησης του thessbrunch, γεννήθηκε η ανάγκη για μια ενιαία προβολή των ξενοδοχείων κάτω από την ομπρέλα του project. Εκεί λοιπόν προσπάθησα να κάνω «brainstorming» με την πραγματική έννοια του όρου. Έγραψα σε ένα χαρτί λέξεις – κλειδιά που θύμιζαν Θεσσαλονίκη και έβγαζαν γεύσεις και αρώματα. Το κουλούρι υπερείχε σε όλες τις προτάσεις μου, οπότε και πρότεινα να στηθεί επαγγελματική φωτογράφιση με σήμα κατατεθέν το αγαπημένο προϊόν σε διάφορα σημεία της πόλης, όπως και στα ξενοδοχεία. Το κουλούρι όμως είναι τόσο αγαπητό που είχαμε ήδη παρατηρήσει τον κόσμο να το χρησιμοποιεί σε φωτογραφίες σαν κορνίζα και έτσι προέκυψε η σύλληψη της ιδέας του διαγωνισμού.
Το κοινό μπορεί να συμμετέχει με φωτογραφίες που αναρτά, χρησιμοποιώντας το κουλούρι Θεσσαλονίκης ως κάδρο για να εστιάσει σε διάφορα αγαπημένα του σημεία, όπως κτίρια, πρόσωπα, πιάτα, ή οτιδήποτε άλλο επιθυμεί να συμπεριλάβει σε μια φωτογραφία. Ανεβάζει την αγαπημένη του φωτογραφία με το κουλούρι Θεσσαλονίκης ως πλαίσιο και με το hashtag #koulouriofthemonth ή στέλνει μήνυμα στα social media του thessbrunch.
Κάθε μήνα, η φωτογραφία που συγκεντρώνει τα περισσότερα likes με το #koulouriofthemonth κερδίζει ως έπαθλο δύο διανυκτερεύσεις στην πόλη εφόσον ο νικητής δεν είναι κάτοικος της Θεσσαλονίκης, ενώ το έπαθλο για τους Θεσσαλονικείς είναι δύο thessbrunch για δύο άτομα. Ο πρώτος διαγωνισμός έχει ολοκληρωθεί και το εντυπωσιακό είναι πως έχουμε δεχθεί φωτογραφίες όχι μόνο από τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, τα ελληνικά νησιά αλλά και από το Λονδίνο, τη Σουηδία, την Τουρκία και την Ολλανδία.  Η αλήθεια είναι ότι η εν λόγω δράση έχει και συναισθηματικό αντίκτυπο, καθώς έχει συγκινήσει και τους Έλληνες της διασποράς, οι οποίοι συμμετέχουν ενεργά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που διαθέτουμε.

Οι προκλήσεις και η αντιμετώπισή τους

Υπήρξαν προκλήσεις κατά την υλοποίηση του thessbrunch;

Όπως λέει και ο Καβάφης “τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις, αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου, αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου..”. Πάντοτε θα υπάρχουν προκλήσεις στη δουλειά μας, είτε πρόκειται για ένα μεμονωμένο project είτε για ζητήματα που αφορούν τον κλάδο γενικότερα. Το θέμα είναι να μπορείς να ανταπεξέρχεσαι στις τρέχουσες καταστάσεις και να είσαι ευέλικτος ώστε να προσαρμόζεσαι στα νέα δεδομένα.

 

 

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s